SMTP server bereiken vanuit school

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 18:49

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Ik weet niet helemaal zeker of ik hier bij I&T goed zit, maar goed:

Op school (Haagse hogeschool) kan ik via Outlook Express mijn privé e-mail checken via pop.wanadoo.nl. OK.

Nu wil ik een mailtje versturen via smtp.wanadoo.nl en dan krijg ik het volgende
code:
1
2
3
A time-out occurred while communicating with the server. 
Account: 'Wanadoo', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP,
Port: 25, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC19

Waarom doet ie het niet??? moet ik een andere poort gebruiken? Ik heb het ook geprobeerd met HTTP tunnel, maar die ondersteunt geen e-mail meer, vanwege misbruik en spam enzo.

Weet iemand hoe ik dit kan instellen, onze helpdesk is niet zo snel met reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 18:30
Instellen kan iig niet want je poorten zijn geblokkeerd..
Wil je persee met outlook alles ophalen dan?

En anders verder kun je misschien httport eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is bij vele een probleem, zo ook bij mij, ik heb sinds kort een kabel verbinding, en kan nu geen mail meer sturen vanuit outlook,

ik heb dus Eudora geïnstallerd, en die wil het wel :?

je kan het anders ook doen via webmail van wanadoo

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Triloxigen schreef op 09 oktober 2002 @ 10:22:
Instellen kan iig niet want je poorten zijn geblokkeerd..
Wil je persee met outlook alles ophalen dan?

En anders verder kun je misschien httport eens proberen
Heeft ie geprobeerd zegt ie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

smtp servers zijn alleen maar bruikbaar als je zelf op het wannadoo domein zit, en zijn niet publiek beschikbaar.
Als ze dit wel zouden doen, dan zouden de server het binnen een week begeven door spammers etc.
Je moet er dus achter zien te komen welke smtp server school heeft, of welke ISP je school gebruikt om te i-netten.

mailen wil altijd via www.postvakje.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 14:10

WOmBaT

Nyaaa!!!

Je poorten zijn geblokkeerd. Probeer het anders eens via www.twigger.nl ?

Is helaas een betaalde dienst geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Ja maar webmail vind ik zo kut, want dat timed de hele tijd out... (is dat goed zo?)

Ennuh: ophalen van mail lukt dus wel, alleen versturen dus niet. en Eudora kan ik niet installeren, want die rechten geven ze ons hier niet... flauw hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat heeft dit in vredes naam met geblokkeerde poorten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Anoniem: 24047 schreef op 09 oktober 2002 @ 10:24:
wat heeft dit in vredes naam met geblokkeerde poorten te maken?
De verbinding naar de mailserver op poort 25 krijgt een time-out, terwijl de server wel online is...

Waar heeft het volgens jou dan mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WOmBaT schreef op 09 oktober 2002 @ 10:26:
[...]

De verbinding naar de mailserver op poort 25 krijgt een time-out, terwijl de server wel online is...

Waar heeft het volgens jou dan mee te maken?
je kunt nooit geen mail versturen dmv een SMTP van een vreemde ISP, probeer jij bij SMTP server maar eens smtp.euronet.nl ofzo in te vullen, om mail te versturen, dat wil gewoon niet, hij accepteerd alleen maar connecties van z'n eigen netwerk.
that's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
right, dus ik zou vanuit school moeten 'inbellen' bij wanadoo, en dan werkt ie pas... (niet dat dat kan, maar goed).

Zit wel wat in, want ik heb thuis twee email adressen, maar als ik inbel bij zonnet, kan ik geen mail versturen van wanadoo (en andersom)... dat ik daar zelf niet op ben gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:11

Yucko

One clown to rule them all !

lijkt me logisch. Denk aan het @home verhaal van het blokkeren van poort 25

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jorisbol schreef op 09 oktober 2002 @ 10:33:
right, dus ik zou vanuit school moeten 'inbellen' bij wanadoo, en dan werkt ie pas... (niet dat dat kan, maar goed).

Zit wel wat in, want ik heb thuis twee email adressen, maar als ik inbel bij zonnet, kan ik geen mail versturen van wanadoo (en andersom)... dat ik daar zelf niet op ben gekomen...
that's exactly the same problem. Je kunt je onderste probleem wel verhelpen door bij de eigenschappen van je zonnet verbinding het vinkje "gateway gebruiken op extern netwerk" uit te vinken, dan werkt het wel weer! Dit wil volgens mij alleen maar met win2k/xp
JaJoah schreef op 09 oktober 2002 @ 10:37:
lijkt me logisch. Denk aan het @home verhaal van het blokkeren van poort 25
volgens mij is het kwartje nog niet gevallen bij jou.

Het ligt NIET aan geblokkeerde poorten!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ik bedoel nie dat poort 25 geblokkeerd is, maar ik doel op de reden waarom @home dat gedaan heeft destijds. Open-relay!!!!

Sorry vanwege mijn onvolledigheid

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 13:35
WOmBaT schreef op 09 oktober 2002 @ 10:23:
Je poorten zijn geblokkeerd. Probeer het anders eens via www.twigger.nl ?

Is helaas een betaalde dienst geworden :/
www.mail2web.com is graties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaJoah schreef op 09 oktober 2002 @ 10:41:
Ik bedoel nie dat poort 25 geblokkeerd is, maar ik doel op de reden waarom @home dat gedaan heeft destijds. Open-relay!!!!

Sorry vanwege mijn onvolledigheid
nu klopt het weer :P

voor de mensen die bovenstaande niet helemaal snappen.

Er waren dus mensen op het @home netwerk die publieke smpt servers gingen draaien, die dus WEL voor gebruikers van andere ISP's bereikbaar waren, en dat veroorzaakte natuurlijk een gigantische load op het netwerk van @home!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

goed he?

Rechtlullen wat scheef is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

echt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50345

Inderdaad, zoals arjo_kamp zegt, het is niet mogelijk. Zo te zien zijn er twee problemen:
1) port 25 naar buiten (op de HHS) is geblokeerd. Dit betekend dat je zelf geen mailserver kan beginnen binnen de HHS.
2) de wannadoo smtp server is vast geen open relay.
Dus ook al zou port 25 niet geblokkeerd zijn, dan nog kan je geen email gesturen via de wannadoo server.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 50345 op 09-10-2002 14:08 . Reden: pop -> smtp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Anoniem: 24047 schreef op 09 oktober 2002 @ 10:30:
[...]

je kunt nooit geen mail versturen dmv een SMTP van een vreemde ISP, probeer jij bij SMTP server maar eens smtp.euronet.nl ofzo in te vullen, om mail te versturen, dat wil gewoon niet, hij accepteerd alleen maar connecties van z'n eigen netwerk.
that's it!
Ik dacht te lezen dat hij het eerder wel had gekund. Daardoor :* maar je hebt gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Maar waarom niet gewoon mail.si.hhs.nl gebruiken? Dacht dat dit de mail server was voor binnen school (yep, inderdaad, ook hhs klant). Als je in het netwerk zit met je flaptop (neem aan dat je met laptop zit) kun je gewoon zonder in te loggen op het netwerk van deze mailserver gebruik maken. Je moet alleen dus in outlook ff je instelling aanpassen.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50345 schreef op 09 oktober 2002 @ 11:16:
Inderdaad, zoals arjo_kamp zegt, het is niet mogelijk. Zo te zien zijn er twee problemen:
1) port 25 naar buiten (op de HHS) is geblokeerd. Dit betekend dat je zelf geen mailserver kan beginnen binnen de HHS.
Ik geloof ook niet dat hij daar over praat
2) de wannadoo pop server is vast geen open relay.
Dus ook al zou port 25 niet geblokkeerd zijn, dan nog kan je geen email gesturen via de wannadoo server.
de pop server is wel op delay, want hij kan z'n mail wel ophalen (POP), dit is ook geen security lack, omdat deze pop verbinding ge-authenticeerd moet worden.

de SMTP server is geen op relay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp je niet arjo. De eerste post van de topicstarter lijkt mij toch echt een port 25 blokkade. Ik probeerde uit te leggen waarom de HHS dat misschien wel heeft.
Over jouw tweede opmerkinging over mijn post: Ik zie het, ik heb een tikfout gemaakt. pop -> smtp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Arjo, het probleem van de topicstarter is wel degelijk gerelateerd aan het feit dat de smtp server niet bereikt kan worden, dit kan zijn door dat de smtp poort dicht zit (poort 25) of het wanadoo domein wat geblokkeerd wordt cq. het smtp adres (zeer onwaarschijnlijk). Dit is ook duidelijk op te maken uit de foutmelding.

Zijn probleem heeft dus niks met het feit te maken dat de smtp server van wanadoo geen open-relay heeft, want mocht dit het geval zijn dan is er wel gewoon contact te maken met de smtp server maar valt er geen mail te versturen. Dit zal ook te zien zijn aan de betreffende foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 08-07 18:30
AMD_er schreef op 09 oktober 2002 @ 10:22:
[...]

Heeft ie geprobeerd zegt ie ;)
nee, hij heeft httptunnel geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 12-07 14:18

Crazy D

I think we should take a look.

smtp.wanadoo.nl is "van buiten" gewoon te bereiken hoor (iig, via telnet krijg ik een helo-welkomstmessage). Probeer eens een andere smtp server, als je daar ook geen verbinding mee kunt maken, is port 25 geblokkeerd (iig grote kans dat...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 22:12

not-known

[BI] Crewmember

poort 25 is niet geblokt op de HHS hoor, zit er zelf ook en kan ook connecten naar smtp.cablewanadoo.nl, ik kan alleen niets laten relayen omdat ik buiten het netwerk van wanadoo zit :)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
FendtVario schreef op 09 oktober 2002 @ 12:41:
Maar waarom niet gewoon mail.si.hhs.nl gebruiken? Dacht dat dit de mail server was voor binnen school (yep, inderdaad, ook hhs klant). Als je in het netwerk zit met je flaptop (neem aan dat je met laptop zit) kun je gewoon zonder in te loggen op het netwerk van deze mailserver gebruik maken. Je moet alleen dus in outlook ff je instelling aanpassen.
w00t??? Dat werkt! Ik kan via de mailserver van de HHS gewoon m'n eigen prive mail sturen... Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

not-known schreef op 09 oktober 2002 @ 16:52:
poort 25 is niet geblokt op de HHS hoor, zit er zelf ook en kan ook connecten naar smtp.cablewanadoo.nl, ik kan alleen niets laten relayen omdat ik buiten het netwerk van wanadoo zit :)
|:( * Crazy D moet weer eens langs de opticien

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crazy_D, naturlijk kan de smtp server van Wannadoo van buiten af bereikt worden. Als dat niet zo zou zijn kan er namelijk geen email aan wannadoom gebruikers worden afgeleverd... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-07 16:50
0x800CCC19 Fix TIMEOUT
Error 0x800CCC19

1. This is a possible corruption of the pop3uidl file. Close your internet connection and all programs. Search for the file pop3uidl and delete it. Reconnect and it should work.

2. Repeat step 1 with a reboot before you check your mail again.

3. You may have a corrupt or a very large file attachment on the mailserver. Large file attachments, mail that are missing headers, or mail that do not conform to the mail RFC's can cause this.
Het is dus inderdaad dat die de server niet kan bereiken. Je kunt de server waarschijnlijk wel pingen enzo, maar hij het ophalen van de mail krijgt ie een time out. in het geval dat het geen open relay is, en jij probeert in te loggen krijg je " relay access denied "

tip; probeer eens via good old telnet in te loggen op de smtp (start uitvoeren "telnet smtp.jouserver.nl 25" ) en probeer een mail te versturen.

edit : fuckkkk man, er wat gewoon nog een tweede bladzijde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Anoniem: 50345 schreef op 09 oktober 2002 @ 17:39:
Crazy_D, naturlijk kan de smtp server van Wannadoo van buiten af bereikt worden. Als dat niet zo zou zijn kan er namelijk geen email aan wannadoom gebruikers worden afgeleverd... :p
Nee want de mxrecords wijzen niet naar smtp.wanadoo.nl dus die wordt alleen gebruikt om te versturen, binnenkomen gebeurt op een andere plek :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Je moet inderdaad altijd de SMTP server gebruiken van de provider bij wie je op dat moment 'online bent'. Als je dus bij de Haagse hogeschool zit moet je mail.si.hhs.nl gebruiken.

Een handige workaround hiervoor is om gewoon even een gratis (POP3!) mailaccountje bij GMX.net aan te maken. Zij hebben namelijk de mogelijkheid om altijd via hun SMTP server te versturen, zolang je maar gewoon op die server inlogt met jouw username/password, en dat kan met (bijna?) elke mailclient! Zo kan je dus overal SMTPen. (maar goed, gewoon de juiste SMTP server is natuurlijk makkelijker :))
edit:
Shit, het is niet gratis meer, maar dat was natuurlijk te verwachten!

edit:
2: Cool, toch nog wel gratis! Even vuiltje in m'n oog ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhadders
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07-2022
www.twigger.nl is ook een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Laatst online: 25-09-2024
Soms werkt het door in te loggen op de server wel vanaf buiten (SMTP authentication). Dus bij de SMTP-server ook je login en wachtwoord op te geven.

Dit is vooral handig als je een laptop hebt en die op meerdere plaatsen gebruikt. Je hoeft dan niet steeds als je een mailtje wil sturen je SMTP-server-adres te veranderen.

Ik gebruik het bij mijn eigen SMTP-server en het werkt uitstekend.
Pagina: 1