P4T533C + Gainward = rot videomem ?

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Mijn vader heeft een P4T533C, dit icm met 512 mb rimm en een 2 GHz.
Dit systeem loopt goed, maar sinds een tijdje heeft hij mijn oude Gainward GF4 Ti4200 erin en heeft tijden het moment dat het systeem koud is problemen.
Het beeld is opeens na snel scrollen helemaal gescrambled, dan zou je zeggen, heey misschien software, maar na een reset zie je het ook nog tijden het booten. Of bij het booten al voor windows ( die is dan nog niet opgestart)

Eigenlijk heb ik alles qua drivers/voltage/instellingen geprobeerd, het gekke is dat met de gf3 die hij eerst had geen problemen zijn, en als ik die gf4 bij mij erin stop heb ik geen problemen met die kaart.
Naar mijn idee heb ik alles gedaan wat ik zou kunnen doen, bios update, alle instellingen in Bios , voltage, kaart hard aandrukken etc.

Heeft iemand toevallig dit probleem ook, of weet nog misschien een oplossing, want ik kom er niet uit...
Persoonlijk zou ik toch het bord de schuld geven, maarja nix is zeker want het is toch alleen in een combinatie.
Wat mij ook niet duidelijk is, is wat er nou allemaal leeg is na een reset, zijn zowel je mem en videomem dan leeg, of staan de bitjes er nog wel in, maar wordt er nix mee gedaan :?

Verwijderd

Tis gewoon een rotte combi... Dat mobo en die GF4 liggen mekaar niet zo goed denk ik!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:29
mmm.... daar komt ie weer... hoe zwaar is je voeding?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
utbone schreef op 09 oktober 2002 @ 15:42:
mmm.... daar komt ie weer... hoe zwaar is je voeding?
350 en 300 watt geprobeerd , je zou iid voltage denken jah. ,maar met een ti4600 gaat het wel goed , eerder dat de kaart niet goed herkend wordt in de bios ofzo en dat qua voltage/stbillitiet iets mis gaat.