Toon posts:

Van NT4 server een NT4 Terminal server editie maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search kon ik hier niks over vinden ! Dus maar een nieuw topic! >:)

Ik heb nu een NT 4 server draaien. Deze zou ik willen opwaarderen naar NT 4 Terminal server ivm de mogelijkheid om dan remote in te loggen met terminal service.

Mijn vraag is dus, is dit mogelijk en zo ja makkelijk te doen ?

Verwijderd

clean install heet dat, nt4 te is een aparte versie

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
NT4 Terminal Server Edition is een aparte versie van het OS. Volgens kan je niet zomaar upgraden.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
je kan hem upgraden, heb het wel eens moeten doen (het is erg :r :r i know)

Verwijderd

Topicstarter
heb even op andere remote access programma's gezocht. En zoals ik begrijp van jullie is het eventueel mogelijk, maar niet 1,2,3 te realiseren. Als ik nu eens gewoon de huidige server zo laat (hij draait verder super) en er gewoon een VNC op zet ? Volgens mij kun je dan bijna net zoveel al terminal service, toch ?

(B.T.W. Bedankt voor jullie commentaar jongens !!! _/-\o_ )

Verwijderd

Niet echt,

Het voordeel van een Terminal server is dat er meerdere gebruikers gelijktijdig gebruik kunnen maken van een desktop.
Volgens mij kan dit met VNC e.d. niet: deze nemen de desktop juist over, alsof je direct op de server/machine werkt.

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 21:19

Arie

One Man Army

Ja en nee. Terminal Services werkt sneller dan VNC. Terminal Services kan makkelijker door meerdere gebruikers tegelijkertijd gebruikt worden, met VNC is dit toch niet fijn ;) Enkele voorbeelden maar. Als je aangeeft waarvoor je de machine precies wilt gebruiken is je vraag wat makkelijker te beantwoorden denk ik.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoel dat iemand een programma kan beheren op afstand, bestanden toevoegen, eventueel verwijderen. De persoon die remote moet kunnen inloggen is een programmeur.

Hij doet dus bij onze server updates van het programma dat hij geschreven heeft.
Dus is vereist dat hij alleen inlogt.
Pagina: 1