Toon posts:

Netwerk opzet met ADSL en handjevol PC's *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~userid/netwerk.gif

Van een niet getweaked ADSL modem naar een Laptop die via 2netwerkkaartjes
internet deelt en het opstuurt naar een 3com hub waar weer 4 pc's op zitten geprikked. Elke pc (behalve de laptop) haalt dus zijn IP van de laptop af (dhcp)

Ik weet dat dit ga werken maar mijn trouble is dat ik niet zeker weet of dit de beste oplossing is (wel de goedkoopste, want heb alleen Hub,netwerkkaartje,plus wat kabels nodig)

Wat zou een alternatief zijn ZONDER dure switch OF tweaken van ADSL modem ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Enige alternatief wat ik zou kunnen bedenken, is dat je niet de laptop maar een van de 4 andere PC's het internet laat delen (router laat spelen), of een goedkoop bakkie ergens vandaan haalt en er freesco op gooit, maar als het 'opofferen' van je laptop geen punt is, is dit toch een mooie oplossing?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Niets eigenlijk... tenzij je die laptop ooit nog wilt gebruiken, haal dan een simpele P75 ergens vandaan (Vraag & Aanbod doet wonderen). Installeer daar ShareTheNet op ofzo, en klaar is DarkFiber (kicke naam trouwens.. :P ).
Veel succes :)

(Jeu... 1000ste post :) )

[ Voor 0% gewijzigd door Weppel op 09-10-2002 09:33 . Reden: 1000ste post :) ]

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
blackd schreef op 09 oktober 2002 @ 09:30:
Enige alternatief wat ik zou kunnen bedenken, is dat je niet de laptop maar een van de 4 andere PC's het internet laat delen (router laat spelen), of een goedkoop bakkie ergens vandaan haalt en er freesco op gooit, maar als het 'opofferen' van je laptop geen punt is, is dit toch een mooie oplossing?
Great minds think alike :)

Verwijderd

Topicstarter
is inderdaad geen probleem. maar pc1 tm 3 komen in een afgesloten ruimte. en pc4 op zolder. laptop moet in de buurt blijven van het adslmodem en staat wel zo netjes in huiskamer :) had eigenlijk aantal meter erbij moeten zetten

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
beetje lastig als je je laptop meeneemt in deze opstelling. tevens ga niet voor een hub maar een switch die zijn er al voor 45 euro (hmm maar niet van 3com) als je nieuw wilt kopen. een switch is gewoon beter dan een hub. puur voor internet zul je het niet merken maar als je vrienden langskomen en jullie gaan films uitwisselen merk je het toch een stuk beter (zodra je met meer dan 1 vriend erop zit zeker)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
hmmm....beetje rare manier van werken, maar het zou moeten kunnen ja. waarom wil je je modem niet tweaken danwel een oude 386 of zo pakken voor freesco?? t is een beetje zonde om een laptop hiervoor te nemen.

iRacing Profiel

Pagina: 1