Toon posts:

[CARAUDIO] Versterker bevestigen met magneten

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een probleem : Ik heb een Peugeot 206 en heb daar allerlei fijne speakers ingebouwd. Ik gebruik de originele Blaupunkt 2040 radio met cdwisselaar, daaraangekoppeld zit een Kenwood KAC-959 versterker met speaker input optie.

Nu wil ik de versterker aan de zijkant van de kofferbak monteren (rechts) en heb daar de bekleding weggehaald, een plank gezaag van 18mm MDF en gekeken hoe ik hem kon monteren. Nou NIET dus. Het is heeel moeilijk om de plank met boutjes of schroefjes vast te zetten aan de carroserie. Dus ik zat te denken, denken denken. En toen kwam ik of magneten.

De versterker monteren op de MDFplank en de MDFplank met magneten aan de carroserie monteren. Als 'echte tweaker' heb ik dus 6 mooie hardeschijf magneten geritseld die ik prima aan de plank kan schroeven.

MN VRAAG : Kunnen deze magneten invloed hebben op de versterker ?? Persoonlijk denk ik niet echt want :
a) Ik zie wel eens versterkers die vlak naast 20 subwoofers zijn ingebouwd (beetje overdreven)
b) Deze magneten zijn aan 1 kant gigantisch magnetisch, aan de andere kant (de kant die richting de versterker wijst) praktisch niet

Thanx !

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Nee, Tot zover ik weet kunnen magneten geen invloed uitoefenen op een versterker.

Naast dat als het goed is dan is je versterker netjes verpakt in een blokje aluminium dit houd zeker een helehoop tegen dus al zou het schadelijk zijn het moet eerst door hout heen en dan nog door aluminium.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zorg wel dat het absoluut stevig vastzit. Een rondvliegende versterker bij een remactie is niet prettig.

Verwijderd

Lijkt me niet verstandig...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een hele goeie. Tis al allemaal in een blok alu gezet, dus dat houdt zeker genoeg tegen ! Nou, dan vanvond maar weer eens aan de slag, hopelijk lukt het allemaal ! Die HD-magneten zijn echt onwijs sterk, dus die moeten wel 5.2kg vast kunnen houden, zeker als ik er stuk of 6 gebruik......hopelijk :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 09:49:
Dat is inderdaad een hele goeie. Tis al allemaal in een blok alu gezet, dus dat houdt zeker genoeg tegen ! Nou, dan vanvond maar weer eens aan de slag, hopelijk lukt het allemaal ! Die HD-magneten zijn echt onwijs sterk, dus die moeten wel 5.2kg vast kunnen houden, zeker als ik er stuk of 6 gebruik......hopelijk :D
Blok alu,... tja, probeer het maar.

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
lol, heb anders nog wel 4 radar magnetron magneten voor je, moet je wel uitkijken voor fietsers die vast plakken tegen je auto :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 09:49:
Die 5.2 kilo wordt rap meer als je crashed..

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je wel gelijk in, maar hopelijk kan ik de plank i.i.g. met 1 boutje vastzetten aan de carosserie, en dat moet dan i.i.g. voldoende zijn om de plank op zn plek te houden.

Verwijderd

Wekkel schreef op 09 oktober 2002 @ 11:17:
[...]

Die 5.2 kilo wordt rap meer als je crashed..
Tja, een crash...

Laten we hopen dat hij niet vol tegen een boom vlamt he... ;)

Op een crash kan je je natuurlijk niet voorbereiden.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wel over nadenken...

Een versterker die als los projectiel je achterpassagiers belaagd, omdat ie naar binnen komt zeilen wil je best voorkomen..

Verwijderd

Wekkel schreef op 09 oktober 2002 @ 16:11:
Wel over nadenken...

Een versterker die als los projectiel je achterpassagiers belaagd, omdat ie naar binnen komt zeilen wil je best voorkomen..
Klopt, alleen de crash moet wel dusdanig hard zijn wil de versterker als (dodelijk) projectiel naar voren komen, dat het eigelijk niet meer uit zal maken.

btw, hoe moet die verterker in godsnaam de personen voorin raken?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een klap van achteren, waarbij je achterkant gewipt wordt? Je kan 't zo gek niet bedenken of 't kan wel naar voren komen. Even de achterkant opgewipt, weer crash van voren (kettingbotsing) en de hele zooi (hoedenplank + inhoud achterbak) kan naar voren komen.

Ik predik geen zedelijkheid, alleen wat voorzorgsmaatregelen.
Pagina: 1