Toon posts:

webstream saven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met debian zonder X en zou graag een bepaalde shoutcast webstream willen "rippen" naar file. Bestaat er zo een programma onder linux die dit kan doen?

Onder windows heet dat Twins Stream Ripper.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Mplayer het volgens mij tegenwoordig. Ook mpg123 kan streams afspelen, en dat kan je dus ook naar een .wav bestand doorsturen.
(Mocht je X gaan installeren, dan kan het met XMMS.)

Kan je onder Windows zonder grafische omgeving streams in files opslaan? Wonderbaarlijk!

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

http://streamripper.sourceforge.net

This should do the trick.

Verwijderd

ajvdvegt schreef op 09 oktober 2002 @ 11:24:
Mplayer het volgens mij tegenwoordig. Ook mpg123 kan streams afspelen, en dat kan je dus ook naar een .wav bestand doorsturen.
(Mocht je X gaan installeren, dan kan het met XMMS.)

Kan je onder Windows zonder grafische omgeving streams in files opslaan? Wonderbaarlijk!
Kan jij me vertelen hoe het in xmms moet?

Verwijderd

en hoe kan het met MMS in de linux console, welk programma? Want http://streamripper.sourceforge.net kan geen MMS rippen.

• zwik
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

MMS ?

Let me guess :) . Microsoft Multimedia System :? . Denk niet dat het gaat lukken eigenijk :D maar je weet maar nooit ;) . Ik zou zeggen, zoek op freshmeat.net en sourceforge daar staat ongeveer wel alle progsels vermeld.

• imdos
  • Laatst online: 19-05 12:32

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

asfrec moet het kunnen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

"mmsclient" kan het die heb ik hier ook draaien. Werkt als een tierelier.

• ajvdvegt
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:00:
[...]

Ik neem aan dat je ook een web-stream gewoon weg kan schrijven naar een wav-file (disk-writer plugin kiezen als uitvoerplugin). Dan krijg je uiteraard wel een wave bestand, geen mp3, dat was ik even vergeten. :X

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Freeamp kan shoutcast streams saven. Gewoon bij de opties: Save shoutcast streams locally.

Ik save er altijd DI.FM mee :)

Tegenwoordig heet het geloof ik ZINF ofzo..

De *nix versie zal wel grotendeels identiek zijn aan de windows versie (die ik gewend ben)

www.zinf.org

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:00:
[...]

Onder Preferences kies je de config van de mp3-plugin -> Save this stream to disk :).

Systeem

• ajvdvegt
vandenberg schreef op 09 oktober 2002 @ 23:55:
[...]
Onder Preferences kies je de config van de mp3-plugin -> Save this stream to disk :).
Hee, nuttige draad begint dit te worden :P. Dit is uiteraard veel handiger dan wat ik meldde _/-\o_.

Verwijderd

Topicstarter
Streamripper is het geworden, sorry voor de late reply, maar dat ding werkt perfect !!!

Het maakt zelfs nieuwe files aan als er een nieuw liedje begint op de radio. Topic mag geclosed worden. Dank je wel!!!!
Pagina: 1