[mysql] Networked connection werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik kan vanaf host 1 geen verbinding maken met de mysqldatabase op host 2. Als ik het probeer met telnet krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
host:~# telnet sql.host.nl mysql
Trying [ipadres]...
Connected to sql.host.nl.
Escape character is '^]'.
Connection closed by foreign host.

Zoals je ziet wordt de verbinding direct verbroken (hij komt dus wel tot stand!)

In de mysql-logs zie ik het volgende:
code:
1
2
3
4
Number of processes running now: 1
mysqld process hanging, pid 4048 - killed
021009 08:57:55  mysqld restarted
/usr/libexec/mysqld: ready for connections

Wat kan hier in vredesnaam aan de hand zijn, en wat kan ik er aan doen?
(het is een productieserver, dus ik begin langzaam in paniek te raken)

Localhost, sweet localhost

• kvdveer
Voor de search:
Ik heb een nieuwe mysql dedowned en neergezet. (niet het redhat RPM-metje, want dat werkte niet). Dat loste het probleem op...

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
waarom probeer je te telnetten ?

da redhat rpmke werkt wel ge moet alleen nog nen install van de tabellen doen en derna zien dat uwe mysql user rechten heeft erop
dan root pass setten .....

Because Great minds Think alike

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Kan ook zijn dat je RPMetje het net zoals mijn Debje doet: standaard de netwerkconnectie in my.cnf uitzetten, dat ie dus alleen naar een socket staat te luisteren, en daar kan idd alleen localhost bij :)

• kvdveer
djack schreef op 09 oktober 2002 @ 14:06:
waarom probeer je te telnetten ?
Telnet is alleen om te kijken of ik verbinding kan krijgen. Dàt ging dus mis.
Het probleem lag niet aan configuratie. Ik maak een wekelijkse reference backup van de /etc dir, en maandelijk een full backup. Het eerste wat ik controleerde is dat de configuratie gewijzigd was. Dat was niet het geval. Ook het /etc/init.d scriptje was identiek gebleven.
Vervolgens heb ik safe_mysql met maximale logging gerund vanaf de commandprompt, daar zag ik dat alle connecties van buitenaf een Segmentation Fault opleverden: nog voordat er een byte verzonden/ontvangen was. Vandaar dat ik testte met telnet: de mysql-client is niet specifiek genoeg. (Connection failed kan werkelijk van alles betekenen).
djack schreef op 09 oktober 2002 @ 14:06:
da redhat rpmke werkt wel ge moet alleen nog nen install van de tabellen doen en derna zien dat uwe mysql user rechten heeft erop
dan root pass setten .....
We hebben het hier niet over een first-time installatie: dit was een werkende machine. Daarnaast geldt: dit is de taak van het RPM-metje. Daarin zitten de zgn install scripts die dit werk voor je horen te doen.
_JGC_ schreef op 09 oktober 2002 @ 17:21:
Kan ook zijn dat je RPMetje het net zoals mijn Debje doet: standaard de netwerkconnectie in my.cnf uitzetten, dat ie dus alleen naar een socket staat te luisteren, en daar kan idd alleen localhost bij :)
Als --skip-networking is gebruikt, dan kun je niet eens een verbinding opzetten. Zoals je zag werd mijn verbinding gemaakt en direct verbroken. Hij werd dus wel gemaakt: het networkinggedeelte van mysqld werkt dus...

enfin. Het probleem is nu opgelost... We zullen zien hoe lang 'ie het vol houdt...

Verwijderd

is de redhat mysql mischien gelinked aan libwrap? Dan zouden er deny regels kunnen staan in je hosts.{allow|deny}.

• kvdveer
Zodra de allow|deny regels segmentationsfaults gaan veroorzaken stap ik over op win95 als serversysteem.
Het lijkt er op dat er in redhat up2date brakke binaries hebben gezeten, het probleem deed zich namelijk voor vanaf het moment dat we up2date draaiden...

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er is een probleempje met Mysql als je ook de laatste redhat updates voor Glibc op je systeem hebt

Zie hier voor het probleem, en de oplossingen:
https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=75128

• kvdveer
little_soundman schreef op 16 oktober 2002 @ 02:54:
Er is een probleempje met Mysql als je ook de laatste redhat updates voor Glibc op je systeem hebt

Zie hier voor het probleem, en de oplossingen:
https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=75128
Hee. dit lijkt het probleem te zijn inderdaad. Alleen een ding klopt niet: ik heb een nieuwe binary distro van mysql neergezet en toen werkte het. Aan glibc heb ik niets gewijzigd...

Verwijderd

fantastisch!!! Ik werd ook al radeloos, tis ook een productie doos
Pagina: 1