[Fans] PSU-fan draait langzamer

Pagina: 1
Acties:

• Repeat64
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 18:54
Sinds ik een nieuwe casefan heb toegevoegd aan mijn kast, draait de fan van mijn PSU op een lager toerental (volgens MSI's PCalert III). Het is zelfs zo erg dat de RPM nu onder de ingestelde threshold komt in PCalert (met een irritante sirene als gevolg). Ik had de nieuwe fan eerste aan het moederbord hangen, maar heb deze nu omgehangen naar een molex. Het nadeel daarvan is dat ik de RPM van de casefan nu niet kan zien in PCalert.
Het kan toch niet zijn dat de PSU nu te weinig juice heeft om zijn eigen fan te laten draaien? Of kan het zijn dat door de lagere temps in de kast de PSU zijn fanspeed een tandje lager zet?

Check hier mijn Specs

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat laatste, is dus niks mis. :{

• Repeat64
Ik kan het ding dus ook gewoon terugpluggen op mijn moederbord, zonder dat ik me zorgen moet maken over stroomtekorten aldaar?

Check hier mijn Specs

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die stekkertjes zitten er niet voor niks natuurlijk.

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Waarom zet je het streepje niet gewoon wat lager in pc allert. Zo en zo trouwens een kut progje het vreet mem en doe eigenlijk niets.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Repeat64
Het streepje lager zetten is ook nooit het probleem geweest.
Als het dalen van de RPM een gevolg is van toenemende druk op de PSU, dan is was het misschien niet verstandig geweest om zomaar de alert-grens lager te zetten. Dat zou dan vergelijkbaar zijn met een rookmelder ongevoeliger afstellen omdat ie afgaat als je er rook inblaast. Symptoombestrijding is niet verstandig, de oorzaak moet je weten.
Maar goed, genoeg gemiept. Ik ben gerustgesteld. Thanx allen !!

Check hier mijn Specs

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Overigens kan het geen overdruk zijn bijna. Zou er toch echt een paar fannetjes bij moeten

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Pagina: 1