SCSI verbinbing tussen twee PC's

Pagina: 1
Acties:

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-01 02:30

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Zoals sommigen van jullie je wellicht zelf al ooit af hebben gevraagd...

Ik heb twee PC's, allebei met een externe 50 pin SCSI plug. Now... wat gaat er gebeuren als ik een SCSI kabel tussen deze twee PC's pleeg?? Gaat het dan heel hard stuk? Of werkt het gewoon voor geen meter? Moeten ze op precies hetzelfde moment aan??

Ziet de een de devices van de andere? Ik bedoel it sounds to me alsof de ene PC een 'externe storage device' is voor de andere... ben echter dan wel benieuwd welke PC de 'baas' gaat zijn - if any?

Klint als een n00bvraag ik weet het maar ik heb me er nooit echt in verdiept... hoe zit dat nou?

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

hmm, volgens mij kan het niet

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
volgens mij is dit niet mogelijk

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als je niet uitkijkt dan mol je je scsi controller.....

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

lijkt mij wel grappig om een keer te proberen
maar ik denk dat je je SCSI-controller op blaast

misschien dat er een soort van controllertje tussen moet.
net als bij USB een netwerk aan leggen met SCSI

Waarom niet

Verwijderd

Dat gaat goed, je moet wel even beide kaarten op een ander SCSI address zetten !
Ik heb het gedaan met twee Adaptec SCSI controllers en daar twee schijven aangehangen. Toe Microsoft Cluster Server geinstalleerd en zowaar ik had een echte cluster opgebouwd !

Uiteraard zijn de schijven niet tegelijkertijd van beide controllers te benaderen, maar dat regeld de cluster server software !

Was een geinig experiment, kon ik mooi wat dingen testen die op onze echte cluster moesten worden uitgevoerd.
Pagina: 1