Ik probeer een netwerkje op te zetten tussen:
1. windows 2000. met:
- 1x netwerkkaart voor mijn adsl modem
- 1x netwerkkaart naar de windows 98 computer
2. windows 98, met
- 1 netwerkkaart naar de windows2000 pc
Er hoeft geen internet te worden gedeeld, de 2 pc's moeten alleen elkaar zien.
Nu heb ik de FAQ en volgende guide gevolgd: http://www.homenethelp.com/web/howto/net.asp alleen ik kom er toch niet helemaal uit. (eigenlijk niet). De grote vraag waar ik mee zit is volgende:
De windows 98 pc heb ik schoon geinstalleerd. In de netwerkproperties vindt ik volgende (plaatje een beetje ge-edit om alle protocollen erop te krijgen)

- client for MS Networks
- Realtek RTL8139.....
- TCP/IP -> dial-up adapter
- File and printersharing for MS networks
Deze kan ik allemaal verklaren, die horen er volgens de guide er ook in.
Maar wat zijn al die andere protocollen? Het lijkt wel of de pc de andere netwerkkaart in de windows2000 pc ziet (die voor de adsl is)
Kan ik die allemaal deleten?
Ik dacht dat ik er toch wat vanaf wist, maar hier wordt ik toch weer op mij plaats gezet.
1. windows 2000. met:
- 1x netwerkkaart voor mijn adsl modem
- 1x netwerkkaart naar de windows 98 computer
2. windows 98, met
- 1 netwerkkaart naar de windows2000 pc
Er hoeft geen internet te worden gedeeld, de 2 pc's moeten alleen elkaar zien.
Nu heb ik de FAQ en volgende guide gevolgd: http://www.homenethelp.com/web/howto/net.asp alleen ik kom er toch niet helemaal uit. (eigenlijk niet). De grote vraag waar ik mee zit is volgende:
De windows 98 pc heb ik schoon geinstalleerd. In de netwerkproperties vindt ik volgende (plaatje een beetje ge-edit om alle protocollen erop te krijgen)

- client for MS Networks
- Realtek RTL8139.....
- TCP/IP -> dial-up adapter
- File and printersharing for MS networks
Deze kan ik allemaal verklaren, die horen er volgens de guide er ook in.
Maar wat zijn al die andere protocollen? Het lijkt wel of de pc de andere netwerkkaart in de windows2000 pc ziet (die voor de adsl is)
Kan ik die allemaal deleten?
Ik dacht dat ik er toch wat vanaf wist, maar hier wordt ik toch weer op mij plaats gezet.
signature