protocol problemen in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
Ik probeer een netwerkje op te zetten tussen:
1. windows 2000. met:
- 1x netwerkkaart voor mijn adsl modem
- 1x netwerkkaart naar de windows 98 computer
2. windows 98, met
- 1 netwerkkaart naar de windows2000 pc

Er hoeft geen internet te worden gedeeld, de 2 pc's moeten alleen elkaar zien.
Nu heb ik de FAQ en volgende guide gevolgd: http://www.homenethelp.com/web/howto/net.asp alleen ik kom er toch niet helemaal uit. (eigenlijk niet). De grote vraag waar ik mee zit is volgende:

De windows 98 pc heb ik schoon geinstalleerd. In de netwerkproperties vindt ik volgende (plaatje een beetje ge-edit om alle protocollen erop te krijgen)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jk.vegter/netwerk.jpg

- client for MS Networks
- Realtek RTL8139.....
- TCP/IP -> dial-up adapter
- File and printersharing for MS networks

Deze kan ik allemaal verklaren, die horen er volgens de guide er ook in.
Maar wat zijn al die andere protocollen? Het lijkt wel of de pc de andere netwerkkaart in de windows2000 pc ziet (die voor de adsl is)
Kan ik die allemaal deleten?
Ik dacht dat ik er toch wat vanaf wist, maar hier wordt ik toch weer op mij plaats gezet.

signature

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit is correct. De VPN adapter is een virtuele adapter voor je ADSL verbinding. NDISWAN is een protocol wat daar overheen gaat zo te zien...

Forget your fears...
...and want to know more...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

-ET-

Phone Home

het enige wat je feitelijk wil hebben is je realtec kaar met daar op TCP/IP. De rest kan je allemaal weg gooien. (dialup adapter is waarschijnlijk je modem)

• Aetje

Aetje

Nee! Om over ADSL een verbinding te kunnen maken (gebruikt PPTP) heb je die VPN en Dialup adapter BEIDE nodig!

Forget your fears...

• brooks123
het rare is dat er geen modem in zit, en ik hoef geen verbinding met internet op te zetten. Die pc is alleen nodig als soort van fileserver, en ik wil wat leren van netwerken.
Maar ik begin maar eens met alle overbodige protocollen eraf te gooien, en kijken wat er na een boot dan weer wordt gedetecteerd. Ik laat het wel weten, komt misschien nog een mooie guide uit.

signature

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Aetje schreef op 09 oktober 2002 @ 23:07:
Nee! Om over ADSL een verbinding te kunnen maken (gebruikt PPTP) heb je die VPN en Dialup adapter BEIDE nodig!
Lezen Aetje! Z'n Windows 2000 bak hangt aan ADSL; z'n Win98 bak hoeft alleen maar verbinding met de Windows 2000 machine te hebben.

brooks123 kan dus inderdaad de
- Dial-Up Adapter
- Dial-Up Adapter #2 (VPN Support)
- Microsoft Virtual Private Networking Adapter
- NDISWAN -> Microsoft Virtual Private Networking Adapter
- TCP/IP -> Dial-Up Adapter
- TCP/IP -> Dial-Up Adapter #2 (VPN Support)

allemaal weggooien.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Aetje

Aetje

Ow :)

Forget your fears...

Verwijderd

alleen de eerste 2, en waar realtek instaat is interesant.

de rest deleten.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 20:09
en vervolgens nog wel even netbiu als protocol op beide machines toevoegen. Gaat veel sneller in combi met bestanden dus fileserver,oja niet vergeten om een nieuwe gebruiker op die 2000 machine aan te maken anders kunnen ze geen contact maken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• brooks123
de user waarmee ik inlog is gelijk (username + paswoord) als die op de win2000 bak. Ik heb bovengenoemde protocollen weggegooid, en het ziet er al beter uit. Ik heb beide nu een vast ip-adres gegeven.
Ik had weinig tijd om het verder te testen, ik kon nog steeds alleen van de 2000 naar de 98 pingen, zonder verder elkaar te kunnen zien.
Dit zal wel ergens in de user/paswoord/rechten zitten en meen ik weleens ergens meer over te hebben gelezen. Dit wordt effe zoeken.

Probleem verholpen: op beide pc's netbeui toegevoegd.

Maar bedankt!

signature

Pagina: 1