Ik heb sinds kort een Aopen Cd writer 40x12x48 brander. met Nero 5.5.9.0
Aangesloten als slave op de secundaire ide controller.
In windows 98 gaat de buffer tijdens het branden van een cd'tje gauw terug naar de 0% , maar gelukkig is dit ding burn proof. Na het enabelen van DMA in 98 voor de CDRW en HDD heb ik het nog steeds, maar het branden gaat veel sneller.
24 x speed (audio cd binnen 5 minuten)
In windows XP pro zijn de buffers volledig gevuld, maar zodra ie een tijdje aan het schrijven is (ongeveer bij de 15%) blijft Nero "hangen", maar de CDRW brandt nog wel gewoon door
. Als ie helemaal klaar is kan ik nog wel zien hoelang ie erover gedaan heeft. ook iets van 5 minuten @ 24 speed. Maar dat hangen is vaag. In XP is DMA en zo ook al enabled (voor brander en HDD) De CD lukt wel
Specs:
Intel BX mobo
Pentium 3 450
256 MB ram
8 MB AGP video van ATI
40 GB HDD 7200 RPM
40 x speed brander AOPEN
Is de brander brak of is dit een software/Windows XP conflict?
Aangesloten als slave op de secundaire ide controller.
In windows 98 gaat de buffer tijdens het branden van een cd'tje gauw terug naar de 0% , maar gelukkig is dit ding burn proof. Na het enabelen van DMA in 98 voor de CDRW en HDD heb ik het nog steeds, maar het branden gaat veel sneller.
24 x speed (audio cd binnen 5 minuten)
In windows XP pro zijn de buffers volledig gevuld, maar zodra ie een tijdje aan het schrijven is (ongeveer bij de 15%) blijft Nero "hangen", maar de CDRW brandt nog wel gewoon door
Specs:
Intel BX mobo
Pentium 3 450
256 MB ram
8 MB AGP video van ATI
40 GB HDD 7200 RPM
40 x speed brander AOPEN
Is de brander brak of is dit een software/Windows XP conflict?