Toon posts:

forum, users font instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een forum, maar ik wil het eigenlijk zo dat als mensen een deel selecteren en dan bijvoorbeeld op de knop |B| drukken in een "new_topic" formuliertje dat dan het geselecteerde gedeelte tussen <b> & </b> komt te staan. zodat hij in een scriptje omgetoverd wordt tot een vetgedrukte tekst bijvoorbeeld. Weet iemand waar in zoiets kan vinden. Ik wil hem graag heel uitgebreid 8) Niet alleen voor vetgedrukte tekst maar bijvoorbeeld ook voor de uitlijning van de tekst.
Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 16:09
Kijk even naar de code die phpBB gebruikt tijdens het schrijven van berichten ( www.phpbb.com ).

Verder zijn er ook complete WYSIWYG editors in HTML, deze werken echter alleen in IE 5.x en hoger :r

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 14:37

CTVirus

Dexterslab FAN

Weet iemand eigenlijk hoe zo'n wysiwyg editor precies is opgebouwd is het gewoon dom en javascript, of met activeX applets of met java???

Ik wou er zelf één maken voor een content managment systeempje, maar dan mogen ze alleen de huis letterypes gebruiken en daarom wil ik hem zelf bouwen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

CTVirus schreef op 09 oktober 2002 @ 01:59:
Weet iemand eigenlijk hoe zo'n wysiwyg editor precies is opgebouwd is het gewoon dom en javascript, of met activeX applets of met java???

Ik wou er zelf één maken voor een content managment systeempje, maar dan mogen ze alleen de huis letterypes gebruiken en daarom wil ik hem zelf bouwen.
Ik heb beiden gezien; het kan dus allebei.

Voorbeeldje:
http://www.aspalliance.com/Yusuf/Article10.asp

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 22:20

BierPul

2 koffie graag

zie hier een tutorial om het bovenstaande te kunnen maken :)

http://www.devarticles.co...t.php?articleId=90&page=2

Ja man

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op msdn staat wel een IE (5.5 > ) only implementatie van een word achtig omgevingkje...

Het is iig clientside (tenzij iemand een java applet implementatie gaat maken, maar als ik zo naar de topicstarter kijk zal dat niet het geval zijn)

Dus het hoort bij de buren...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Veel interessanter dan die Microsoft bullshit:

http://xopus.org/

Verwijderd

Topicstarter
is er ook een naam voor het systeem dat phpbb gebruikt?? Want dat is precies wat ik zoek! In de broncode van phpbb kan ik het maar voor de helft terug vinden

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat dacht je van een javascript search en replace? ik zal even voorbeeldje zoeken/maken :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
dank je, je bent geweldig :P

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hij is wat anders geworden dan dat ik dacht, maar dat is in dit geval alleen positief :) Link onderaan.

pseudo-code:
- speur het document af naar een selectie
- maak een nieuwe waarde waarin de selectie wordt vervangen voor '[ b]selectie[/b]'
- zet die waarde terug

Een nadeel: als je een a selecteerd en be-bold, worden alle a's vervangen, iemand een idee? :)

Klik hier voor een voorbeeld:
http://www.prammenhanger.nl/got/boldknop.html

/edit:
damn ubb-code :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt helaas niet helemaal vlekkeloos, als je het woord test in bold zet, dan zet hij alle woorden test in bold :?

In iedergeval bedankt!!!
Pagina: 1