Ik ben best wel een noob op het gebied van linux, maar ik wil me er toch eens langzaam in gaan verdiepen.
Daarom heb ik besloten om thuis een zeer klein netwerkje (2 pc's
) aan te leggen. 1 dient dan te fungeren als linux-server en de ander linux-workstation. De software wordt Mandrake 8.1.
Nu wil het dus zo maken dat je met het ws (workstation) moet inloggen op de server. Zeg maar hetzelfde principe als met Windows NT4 WS. Ook moet de gebruiker een eigen home directory krijgen. En sommige gebruikers mogen bepaalde programma's niet gebruiken.
En als laatste eis:
wanneer een bepaalde gebruiker zich inlogt moet meteen staroffice worden opgestart en wanneer deze gebruiker staroffice weer afsluit zal hij ook weer uitgelogd worden.
Is er iemand die me hier mee kan helpen??
Daarom heb ik besloten om thuis een zeer klein netwerkje (2 pc's
Nu wil het dus zo maken dat je met het ws (workstation) moet inloggen op de server. Zeg maar hetzelfde principe als met Windows NT4 WS. Ook moet de gebruiker een eigen home directory krijgen. En sommige gebruikers mogen bepaalde programma's niet gebruiken.
En als laatste eis:
wanneer een bepaalde gebruiker zich inlogt moet meteen staroffice worden opgestart en wanneer deze gebruiker staroffice weer afsluit zal hij ook weer uitgelogd worden.
Is er iemand die me hier mee kan helpen??