Toon posts:

[WinXP]Users Account fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het fixen van m'n pc door http://gathering.tweakers...ssages/560198/0//recovery
heb ik weer een probleempje... nou... een irritante probleem!

Als ik in winXP ben, krijg ik een pop-upje met de volgende fout:

User Envirement
Windows can't load the users profile, but has logged you on with the default profile for the system.

Detail - The configuration registry database is corrupt

Ik kan bv wel de laatste goede restore point zetten... maar ben bang dat het niet lukt.. is er geen ander mogelijkheid om deze register fout te repareren?

Verwijderd

Als je nu eens de "probleem gebruiker" verwijderd en hierna de account weer opnieuw aanmaakt. Op deze manier krijg je ook een nieuw "user" registry e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 10:32:
Als je nu eens de "probleem gebruiker" verwijderd en hierna de account weer opnieuw aanmaakt. Op deze manier krijg je ook een nieuw "user" registry e.d.
Aja, moet dan maar :( echt geen ander oplossing :'(
Weet iemand misschien hoe je je email account backupped en kopieert naar de andere account?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 11:02:
[...]

Aja, moet dan maar :( echt geen ander oplossing :'(
Weet iemand misschien hoe je je email account backupped en kopieert naar de andere account?
Een tijdelijke map aanmaken b.v. c:\tijdelijk en hierin alle documenten, mappen, e.d. uit c:\documents and settings\gebruikernaam plaatsen.

Je register is waarschijnlijk "fucked up", dus daar zou ik geen kopie van maken.
Hetgeen betekend helaas wel dat het mogelijk is dat sommige software producten niet goed werken. BTW: het register wordt opgeslagen in ntuser.dat

Verwijderd

Ik weet niet zeker of het in XP ook zo is, maar in w2k kun je rechtsklikken op "my computer" en de properties vragen.
Klik dan op het tabblad user profiles, selecteer een profiel en klik op copy to om je profiel veilig te stellen.
Log dan in als admin en delete het profiel van de probleem gebruiker en log daarna weer in als die gebruiker.
Als een profiel niet bestaat word hij gewoon aangemaakt.
Kopieer daarna je veiliggestelde profiel terug en kijk of het probleem nog steeds bestaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 13:16:
Ik weet niet zeker of het in XP ook zo is, maar in w2k kun je rechtsklikken op "my computer" en de properties vragen.
Klik dan op het tabblad user profiles, selecteer een profiel en klik op copy to om je profiel veilig te stellen.
Log dan in als admin en delete het profiel van de probleem gebruiker en log daarna weer in als die gebruiker.
Kopieer daarna je veiliggestelde profiel terug en kijk of het probleem nog steeds bestaat.
Volgens mij kopieer je hierdoor ook het register e.d. en dat is nu net niet de bedoeling omdat het register fouten bevat.

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik heb hetzelfde probleem op mijn pc!
na alles geinstalleerd te hebben en dan dus opnieuw opstarten is alles weer zoals voor alle installs :?
Nu staat hier, login als admin.
Hoe doe je dat ?

Verwijderd

login als admin.
Hoe moet ik dat opvatten? Krijg je een normaal cq. standaard inlogscherm waarin de gebruikersnaam admin staat?

Of krijg je bij het installeren van software deze melding? In dat geval moet je de policies voor de gebruiker opnieuw instellen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
login als admin.
Hoe doe je dat ?
Hoe log ik in als administrator?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Kootje!
Gewoon : Rechtsklikken My Computer -> properties
Tabblad User profiles -> copy profile to c:\temp en dat weer kopieren naar die nieuwe gebruiker.....

Alleen heb later toch wel m'n winXP overnieuw ge-installeerd... doordat er toch veel fouten in zat :'( Maja tis allemaal weer goed gelukkig :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 17:20:
[...]

Thnx Kootje!
Gewoon : Rechtsklikken My Computer -> properties
Tabblad User profiles -> copy profile to c:\temp en dat weer kopieren naar die nieuwe gebruiker.....

Alleen heb later toch wel m'n winXP overnieuw ge-installeerd... doordat er toch veel fouten in zat :'( Maja tis allemaal weer goed gelukkig :)
Je had die registry van die gebruiker niet moeten kopieëren en het ff op de "hard way" moeten doen (zie een van mijn vorige posts). Dan was het waarschijnlijk niet nodig geweest XP opnieuw te installeren. :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb ook ooit een topic hierover geopend... er was een antwoord in geplaatst d8 ik...

[rml][ win2k] registry error bij opstarten[/rml] <- was een andere error maar ook over registry... misschien bruikbaar

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik had dus hetzelfde probleem en heb 'm door als adminstrator in te loggen dat profiel gewist! wel eerst een nieuwe aanmaken (anders kun je er geen wissen als er maar 1 hebt ;) ) en het nieuwe profiel gewoon aangepast! Ook een oplossing

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 10:50
Die "copy to" da's toch om je Roaming profile aan te maken? Da's gewoon een exacte copy van je profiel, dus ik denk niet dat je problemen daarmee opgelost zullen zijn.
De belangrijkste zaken kun je wel backup'en evenals je outlook settings enzo (wel een beetje knutselen maar 't werkt)
ga naar: documents & settings/%username%/local settings/application data/microsoft/outlook/.. hier zitten je outlook settings normaal gezien.

Verwijderd

Destn schreef op 11 oktober 2002 @ 08:40:
[...]

Die "copy to" da's toch om je Roaming profile aan te maken? Da's gewoon een exacte copy van je profiel, dus ik denk niet dat je problemen daarmee opgelost zullen zijn.
De belangrijkste zaken kun je wel backup'en evenals je outlook settings enzo (wel een beetje knutselen maar 't werkt)
ga naar: documents & settings/%username%/local settings/application data/microsoft/outlook/.. hier zitten je outlook settings normaal gezien.
De topicstarten heeft al aangegeven dat dit idd niet goed werkte en daarom Windows maar opnieuw heeft geïnstalleerd. Lees hierboven ook enkele posts van mj :D
Pagina: 1