Toon posts:

RedHat 8.0 op MSI KT333 ULTRA ARU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik ben een ontzettende windows freak en sweer bij W2K, maar je moet ook eens de andere kant van het verhaal zien. Dus heb ik besloten me ook maar eens te gaan verdiepen in linux, ik heb al wel een heel klein beetje ervaring ermee, met de nadruk op klein beetje, maar toch. Ik heb vol goeie moed besloten Red Hat 8.0 te gaan installeren op mijn hoofdsysteem een MSI KT333 ULTRA ARU, nu boeit de rest van de hardware niet zo, behalve de 2x40gb Maxtor d740xls die geconfigureerd zijn als raid 0.

Dus ik de Red Hat 8.0 cd 1 er in boote en installe, maar no way dat ik een mogelijkheid zie om raid in te stellen, ik krijg gewoon twee losse hd's hde en hdg, das niet echt de bedoeling, er zit namelijk echt een hardware raid controller in (de promise) die ingesteld staat op raid-0, kan iemand mij aan een driver of wat dan ook helpen hoe ik dit kan fixen. Of heb je geen driver nodig en heb ik met me neus gekeken? PLEASE HELP

Verwijderd

Linux rule #1: Read The Fucking Manual

Mod break: niet meer van dit soort onzin plaatsen

[ Voor 0% gewijzigd door Jordi op 12-10-2002 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo daar schiet ik echt onwijs mee op,
ik heb de hele doc cd al door ge RTFM ed dus vertel me nu eens iets nuttigs, lijkt bijna een first post, als ik het newbee verhaal er niet bij had gezet had je niks gezegd ook. Nou ja tis niet de bedoeling dat het een flame post wordt. dus misschien dat je me nu kunt vertellen hoe

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
GOT/NOS rule #2: gebruik de search. Zat te vinden over installatie met een promise raid :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
DOH,
Dat heb ik natuurlijk al gedaan, ik post niet iets als ik niet al gezocht had, om vervolgens een leuke google link te krijgen.
Ik heb al op promise drivers gedownload en getracht, hele pagina's door gelezen, maar het gaat hier om red hat 8.0, hier is nog niet zoveel voor te vinden, dus wat ik slechts vraag is of er iemand is die het wel draaiend heeft, aangezien het nogal stil is lijkt het erop dat ik toch niet zo noob ben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net een andere driver aan het proberen van promise, maar als ik de readme mag geloven moet ik nadat dus anaconda gestart is met ctrl-alt-f2 naar het ik zal het maar 'console scherm' noemen. Door tik ik dan vervolgens in chroot /mnt en dan krijg ik de fout
chroot: cannot execute /bin/sh: No such file or directory
and believe me de /mnt is er echt wel, verder heb ik het ook met andere directory's geprobeerd, maar ik kan gewoon de root niet wijzigen.
ANYONE?

p.s. het is een manual voor 7.3 dus is er iets probably anders in 8.0 maar wat, en hoe fix ik dat.

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb thuis ook net een nieuwe kt333 met onboard raid controller en deze problemen komen mij bekend voor. Ik heb altijd met rh 7.3 gewerkt maar zonder raid. Nu ook over op 8.0 en ik verwachte eigenlijk wel goede support, maar ken net als intersector weinig vinden, iemand die dit probleem wel heeft opgelost en ons kan helpen. Bij voorbaat dank.

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Pagina: 1