Ik wil hier een netwerk aan gaan leggen met Win 2K Server. Ik ga hiervoor een oude P133 gebruiken met 64 MB RAM. Kan dit beestje dat aan? Het is de bedoeling dat de clients inloggen via Client Creator, zodat ik progs maar 1 X op de server hoef te installeren in plaats van 6 X op een andere PC. Als ik bv. een toepassing op wil starten, hoe zit dat dan met de grafische verwerking? Wordt die op de server uitgevoerd of gebeurd dat op de machine zelf? (lijkt mij van wel, omdat die het uiteindelijk op het scherm moet werpen.) Ik hoorde ook een poosje terug dat je Client Creator in je Virtual Memory kan laden, zodat een hardeschijf overbodig wordt. (Wat mij overigens ook erg sterk lijkt.) Klopt dit?
ik vrees dat je toch iets meer power nodig hebt....
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Een p1 133 met 64MB geheugen is als je het mij vraagt veel te weinig om 2wk server te draaien. Als ik zie dat ik met een p2 450 en 250MB geheugen al een ontzettend traag systeem krijg.
Wat betrefd de software. De meeste software moet je toch echt op iedere werkplek installeren om onder andere de registerinstellingen juist te krijgen.
Je zou wel kunnen proberen om w2k te installeren en hem in te richten als fileserver. Maar ik weet niet zeker of dit werkt met 64MB
Wat betrefd de software. De meeste software moet je toch echt op iedere werkplek installeren om onder andere de registerinstellingen juist te krijgen.
Je zou wel kunnen proberen om w2k te installeren en hem in te richten als fileserver. Maar ik weet niet zeker of dit werkt met 64MB
Ik vind een pentium veel te weinig.
Bij mij op een pII 350 met 64 mb ram gin professional al erg traag, alleen nog maar als client.
Nu met 192 mb ram en de servereditie gaat het wel beter, maar nog steeds niet helemaal vloeiend.
Ik denk dus dat je met die pentium geen kans maakt.
Bij mij op een pII 350 met 64 mb ram gin professional al erg traag, alleen nog maar als client.
Nu met 192 mb ram en de servereditie gaat het wel beter, maar nog steeds niet helemaal vloeiend.
Ik denk dus dat je met die pentium geen kans maakt.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Ik heb een P233 in gebruik als W2K server met Terminal services erop (oude Toshiba Laptop). De performance is best slecht, Linux zou meer kunnen met die P233. Ik gebruik de server als pilot- en demoserver voor klanten die een website op IIS hebben.
Resumerend: Ligt er een beetje aan wat je ermee wil. Een netwerk file- en printserver met PDC enzo raad ik je niet aan. Een router zou wel kunnen en voor IIS lijkt het me net genoeg (geen zware ASPs erop zetten dus).
Resumerend: Ligt er een beetje aan wat je ermee wil. Een netwerk file- en printserver met PDC enzo raad ik je niet aan. Een router zou wel kunnen en voor IIS lijkt het me net genoeg (geen zware ASPs erop zetten dus).
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Je kan die 600mhz installeren als terminal service.Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 00:03:
jammer....dan moet me PIII 600 er maar aan geloven.....maar trekt die 133 het wel als client?
op die 133 installeer je dan Win95 met terminal service client.
(je hebt wel een brok geheugen nodig in die server om lekker te kunnen werken)
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
384 MB hangt er nu in....moet toch lukken daarmee? en die TS client is toch dezelfde software als Client Creator?
Verwijderd
Ik gebruik een P133 met 144 MB RAM met Win2k Server als printserver (2 printers). Hij is ook de tweede domaincontroller, mocht de eerste er even niet zijn. Dan is hij ook fileserver voor mij alleen (administrator) (Windows CD'tjes, Office CD'tjes, Service Packs en nog een hoop zooi van mezelf. Maar ik denk, dat als je echt meer dan dit gaat verlangen, dat hij het niet echt meer trekt.
Let wel, het gaat hier dus over een klein thuisnetwerk.
Let wel, het gaat hier dus over een klein thuisnetwerk.
Verwijderd
wat als je er nu NT4 Server op zet ipv Win2k?
Die gebruikt toch weer minder geheugen of zie ik dat fout?
Die gebruikt toch weer minder geheugen of zie ik dat fout?
w2k op een P133 met 64mb? gaat niet hoor...
w2k server vereist 128 mb ram.... en P133 is echt te traag, voor printserver zal nog wel net kunnen, maar fileserver? neh...
P2 450 met 128 mb minimaal
w2k server vereist 128 mb ram.... en P133 is echt te traag, voor printserver zal nog wel net kunnen, maar fileserver? neh...
P2 450 met 128 mb minimaal
Pagina: 1