Toon posts:

[PHP en ASP] ASP omzetten naar PHP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website in ASP 3.0 (scriptin.com) en wil die graag omzetten naar PHP. Redenen kun je zelf bedenken. Ik heb eens op internet rondgekeken en wel gezien dat er programma's bestaan die dat doen. Wat ik graag wil weten is het volgende:

- Kun je een programma aanraden?
- In hoeverre werkt dat converteren?
- Is er nog een andere manier om hetzelfde voor elkaar te krijgen?
- Tenslotte, vinden jullie het ook zinvol om asp om te zetten naar php gezien de hoeveelheid werk en de voordelen die behaalt kunnen worden?

Mvg, Mark.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 23:26:
Ik heb een website in ASP 3.0 (scriptin.com) en wil die graag omzetten naar PHP. Redenen kun je zelf bedenken. Ik heb eens op internet rondgekeken en wel gezien dat er programma's bestaan die dat doen. Wat ik graag wil weten is het volgende:

- Kun je een programma aanraden?
- In hoeverre werkt dat converteren?
- Is er nog een andere manier om hetzelfde voor elkaar te krijgen?
- Tenslotte, vinden jullie het ook zinvol om asp om te zetten naar php gezien de hoeveelheid werk en de voordelen die behaalt kunnen worden?

Mvg, Mark.
sry maar ik heb echt nog nooit gehoord dat daar een tool voor is... 't kan aan mij liggen, maar volgens mij is ASP naar PHP omzetten met een zut programmacode vrij onmogelijk :)

Ik vrees dat het gewoon ouderwets coden wordt, maar daar is niks mis mee toch B)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Is deze link niets http://asp2php.naken.cc/howto.php.

ik heb in de ports van FreeBSD hetzelfde programma gezien naam is asp2php.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het programma asp2php al eventjes bekeken en ik moet zeggen dat het resultaat er veelbelovend uitziet! bedankt

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Je mag blij zijn dat ik het onthouden heb. Ik zag het in de ports staan van freeBSD maar wist niet waar het voor was. Voor mij ook weer een vraag minder weet gelijk waar het voor was.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10

Basszje

Reisvaap!]

Je hebt ook Chili ASP enzo die je ook op Linux kan draaien ( een van de voordelen van PHP), alleen schijnt ondersteunen en snelheid niet geweldig te zijn :{.

Voor voordelen ligt het er een beetje aan. Ik denk aan de volgende factoren :
1) Voor windows server alleen , of ook voor Linux
2) Werk je met alleen ASP, of ook DLL ( activeX)
3) Ms Sql / Mysql , andere database
4) Hoeveel werk / kosten / hoeveelheid scripting
5) manier van huidige ASP opzet ( class based of alles door elkaar ) . Voor PHP is het werken met classes echt een plus, maar ook maar ASP kan het, het gebeurt alleen niet vaak . Hoe makkelijk kan je dat allemaal omzetten :?

Bijvoorbeeld :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1