Toon posts:

P2B-F Moederbord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb zins kort problemen met mijn P2B-F moederbord. Bij het aandoen geeft ie gelijk 1 lange pieptoon gevolgd door 3 of 4 korte pieptonen. De monitor gaat niet aan en hij gaat na verloop van tijd zelf weer afsluiten.

Ik heb al van alles geprobeerd en ik kan nergens achterhalen wat de betekenis van de pieptoontjes zijn. Niet in het boekje van het moederbord en ook niet op de Asus site.

Kan iemand mij helpen?!!!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
Ik heb al van alles geprobeerd...
Ja wàt dan? Het zou kunnen dat je CPU gewoon dood is. Probeer eens een ander.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, er moeten toch guides zijn die deze pieptonen beschrijven. Geduld, er zijn gasten hier die dat uit hun hoofd weten ... :7

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:56:
Hallo Allemaal,

Ik heb zins kort problemen met mijn P2B-F moederbord. Bij het aandoen geeft ie gelijk 1 lange pieptoon gevolgd door 3 of 4 korte pieptonen. De monitor gaat niet aan en hij gaat na verloop van tijd zelf weer afsluiten.

Ik heb al van alles geprobeerd en ik kan nergens achterhalen wat de betekenis van de pieptoontjes zijn. Niet in het boekje van het moederbord en ook niet op de Asus site.

Kan iemand mij helpen?!!!
AGP kaart zit goed in het slot ?? Asus stond er namelijk in de tijd van die moederborden (heb er zelf ook een) om bekend dat ze agp sloten hadden waar een kaart net iets minder goed in bleef zitten (volgorde van piepjes klinkt ook als het agp slot)

Verder geheugen, processor enz. gecheckt ??

Tja, je kunt eigenlijk weinig anders doen dan alles nagaan en/of eventueel met andere hardware testen, dus een keer geheugen vervangen enz.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check eerst deze sticky: Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! Daarin staat o.a. een link naar Hangen en opstartproblemen met daarin allemaal tips en o.a. links naar beepcode's. Ik heb die stickie niet voor niets gemaakt en BalusC heeft niet voor niets het Hangen en opstarten verhaal getikt. Neem dat eerst door en neem de regels zoveel mogelijk ter harte ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.