Mijn website soms blank?! DNS probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19
Hallo,

Ik heb de search al geprobeerd, maar niets gevonden dus vraag ik jullie geduld en aandacht voor het volgende. Sinds een tijdje heb ik een account bij Vevida voor mini4stroke.com. Ik ben nog volop aan het leren, daar gaat het verder niet over, maar sinds ik content op de server heb staan (w2k server bij Vevida) dus simpel een index.html geeft hij af en toe als ik naar de site surf een geheel witte pagina.

Ook bij andere mensen doet hij dit met diverse providers. Vevida weet eigenlijk ook niet wat het probleem is, maar denken dat het toch aan mijn @home ligt. Aangezien het ook bij andere mensen voorkomt, ik wel kan pingen naar de server en het bijna random voorkomt denk ik toch niet dat het hier aan ligt. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar wil toch graag mijn site bereikbaar hebben, zowel omdat ik hier gefrustreerd van raak als ook om zakelijke redenen.

Hier nog even mijn correspondentie met Vevida.
23-9-2002 16:10:24: Dhr. de Heij
L.S.,

Ik heb nu enige dagen mijn website (nu nog één enkele pagina), deze wordt bij mijzelf en bij iemand anders soms als een geheel lege (witte) pagina weergegeven terwijl alles gewoon netjes op de server in de www directory staat (index.html). Dan na een tijdje doet hij het wel weer gewoon. Wij gebruiken beiden Win XP met IE6.

Kunt u misschien vertellen hoe dit komt?
23-9-2002 16:27:54: Jan Reilink
Het enige wat wij kunnen bedenken is dat dit waarschijnlijk wordt (werd?) veroorzaakt door DNS updates.
DNS updates duren, in de regel, 4 dagen en dit kan connectieproblemen met zich meebrengen. Daar uw site 5 dagen geleden bij ons is opgelevert zou dit allemaal opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan dient u even contact op te nemen met uw Internet Access Provider.

Met vriendelijke groet,
Jan Reilink
23-9-2002 20:37:56: Dhr. de Heij
Geachte heer Reilink,

Ik heb hier dus niet alleen last van, ook mensen met een totaal andere acces provider krijgen dit. De source van zo'n lege pagina is als volgt:

<html>

</html>

Ik denk niet dat het aan mijn provider ligt (@home) aangezien het ook bij iemand anders met xs4all adsl voorkomt. Soms is de lege pagina er ineens en na een 10 minuten o.i.d. is de normale pagina er weer. Kunt u nog andere oorzaken bedenken?

Alvast bedankt,

August de Heij
23-9-2002 21:07:02: Gijs Vierhout
Ik krijg uw pagina gewoon te zien.
Heeft u de DNS gegevens van @home misschien, dan kan ik kijken of er iets mist.

Ik heb de pagina 2 keer bekeken tegen 20.00 uur en nu, 21.00 uur en beide keren was deze zichtbaar. Zelf gebruik Xs4all thuis, de DNS staat ook goed.

Primairy Name Server:

Header:
ID=25911, QR=Response, Opcode=QUERY, RCODE=NO ERROR
Authoritative Answer=No, Truncation=No
Recursion Desired=Yes, Recursion Available=Yes
QDCOUNT=1, ANCOUNT=2, NSCOUNT=2, ARCOUNT=0
Question:
Name=mini4stroke.com, QTYPE=ALL, QCLASS=1
Answer Section:
- Name=mini4stroke.com
Type=NS, Class=1, TTL=172800 (2 Days), RDLENGTH=14
Name Server=NS.VEVIDA.NL
- Name=mini4stroke.com
Type=NS, Class=1, TTL=172800 (2 Days), RDLENGTH=6
Name Server=NS2.VEVIDA.NL
Authority Records Section:
- Name=mini4stroke.com
Type=NS, Class=1, TTL=172800 (2 Days), RDLENGTH=2
Name Server=NS.VEVIDA.NL
- Name=mini4stroke.com
Type=NS, Class=1, TTL=172800 (2 Days), RDLENGTH=2
Name Server=NS2.VEVIDA.NL

Secundary Name Server:
Header:
ID=25950, QR=Response, Opcode=QUERY, RCODE=NO ERROR
Authoritative Answer=No, Truncation=No
Recursion Desired=Yes, Recursion Available=Yes
QDCOUNT=1, ANCOUNT=2, NSCOUNT=2, ARCOUNT=2
Question:
Name=mini4stroke.com, QTYPE=ALL, QCLASS=1
Answer Section:
- Name=mini4stroke.com
Type=NS, Class=1, TTL=719 (11 Minutes 59 Seconds), RDLENGTH=14
Name Server=ns.vevida.nl
- Name=mini4stroke.com
Type=NS, Class=1, TTL=719 (11 Minutes 59 Seconds), RDLENGTH=6
Name Server=ns2.vevida.nl
Authority Records Section:
- Name=mini4stroke.com
Type=NS, Class=1, TTL=719 (11 Minutes 59 Seconds), RDLENGTH=2
Name Server=ns.vevida.nl
- Name=mini4stroke.com
Type=NS, Class=1, TTL=719 (11 Minutes 59 Seconds), RDLENGTH=2
Name Server=ns2.vevida.nl
Additional Records Section:
- Name=ns.vevida.nl
Type=A, Class=1, TTL=68266 (18 Hours 57 Minutes 46 Seconds), RDLENGTH=4
IP Address=212.204.224.141
- Name=ns2.vevida.nl
Type=A, Class=1, TTL=68266 (18 Hours 57 Minutes 46 Seconds), RDLENGTH=4
IP Address=212.204.224.151

De Secundary raadpleegt de DNS van VEVIDA, hier staat de zonefile al in nadat het contract geaccepteerd is en wordt ook niet veranderd door ons, behalve als er subdomeinen o.i.d. bijkomen, of andere wijzigingen.

De server waar het domein op gehost wordt meldt ook niet iets waaraan dit kan liggen. Deze doet het uitstekend. Wanneer er iets met de server is laat de browser wel een melding zien van het e.o.a.

Maakt u verder gebruik van proxyservers of firewalls die misschien iets blokkeren? Helaas kan ik niet op iets beters komen dan de DNS.

Met vriendelijke groet,
Gijs
Nou voor diegenen die het hele verhaal gelezen hebben, veel dank en graag jullie reactie mocht je een idee hebben waar dit aan ligt. Nogmaals ik ben een redelijke newbie in de webdev. wereld maar ik doe mijn best.

Import van EVs

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper gelooft niet dat dit echt een topic is voor W&G

Dit had wellicht meer thuis gehoord in [forum=IT]

Als jij echt van mening bent dat het niet aan je pagina kan liggen door bijvoorbeeld het feit dat je JavaScript code zorgt voor een fout o.i.d. dan moet je toch echt bij Vidida :? zijn en moet je maar gewoon afwachten wat er door hen gemeld (ofwel geschreven) gaat worden...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:58
Als er sowieso wel
<html>

</html>
in je source staat, dan lijkt me dat toch geen dns probleem.. toch?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
move.to/4

W&G -> I&T

Motor onderhoud bijhouden

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19
de page die ik eerst had zat geen java in, dus daar ligt het iig niet aan

Import van EVs