Toon posts:

Dimm & Simm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ff in de pc van mijn moeder te kijken, want die moet 128mb geheugen hebben. En ik zie dan 2 verschillende geheugen banken zitten. In het boekje staat Dimm & Simm. Nou is mijn vraag wat voor een geheugen moet erin om 128mb te krijgen? Dimm geheugen is toch gewoon sdram?? En moet het pc66, pc100 of pc133 geheugen zijn?

Nog ff, er zit 32mb dimm in (sdram??)

• vinx77
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 11:50
simm-geheugen is simm-geheugen. En die zijn er van 1mb tot en met 32 mb (?). Een groot nadeel is dat je bij aanschaf van een nieuw moederbord al dat geheugen wel weg kunt gooien.

Dimm-geheugen kan (in theorie) elk sdram-geheugen in. De aangegeven snelheid is de maximale snelheid, dus (in theorie) kan ie zelfs op 10MHz lopen. In theorie moet je geluk hebben. Ik heb het op een dealtje gegooid met mijn supplier: ik nam van elk merk geheugen mee (64Mbpc100) en heb alles geprobeerd. de allerlaatste had geen crash-eigenschappen.

Kijk wel in het boekje hoeveel geheugen het mb ondersteunt. Ik ken van die krengen die bij 64mb ophielden.

Algoritmes, maar dan supersnel uitgevoerd, dat is zeg maar mijn ding

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje staat tot 256mb geheugen dus dat moet geen probleem zijn, maar ik kan er gewoon 1 reepje van 128mb pc100 in stouwen? Hoe hoog is de fsb trouwens van een k6-2 ??333??

Verwijderd

Met alle respect, 128mb in een k6-2 333?
Zal dit zoveel in prestatie vooruit gaan?