Na net een digitale discussie te hebben gevoerd over Linux <> Windows wil ik eigenlijk wel eens een consistent lijstje van Microsoft / Windows innovaties maken.
Zoeken op op Google op 'microsoft innovations' levert op de eerste 10 pagina's alleen maar geneuzel op waarin staat dat Microsoft niet zou innoveren, wat duidelijk een overstatement is.
Daarom hier een poging om een overzicht te krijgen van de top Microsoft / Windows innovaties (geplaatst in de tijd).
Een start:
Ik zou het op prijs stellen als opmerkingen waarom het geen Microsoft / Windows innovaties zijn, 'Linux roelz', etc. achterwege blijven
Zoeken op op Google op 'microsoft innovations' levert op de eerste 10 pagina's alleen maar geneuzel op waarin staat dat Microsoft niet zou innoveren, wat duidelijk een overstatement is.
Daarom hier een poging om een overzicht te krijgen van de top Microsoft / Windows innovaties (geplaatst in de tijd).
Een start:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Microsoft heeft in redelijk korte tijd (1995-2000) een stabiel werkzaam desktop OS op de markt weten te brengen. De Windows interface is onovertroffen in gebruiksgemak voor de gemiddelde gebruiker. De ondersteuning van randapparatuur neemt over het algemeen een snellere vlucht dan andere platformen (USB). Plug & play (ook al was dat in het begin meer pray dan play). De driver architectuur en technologien als DirectX hebben het maken van games op het Windows platform enorm gestimuleerd en de kwaliteit doen toenemen. De toch wel bijzondere integratie van alle functionaliteiten van het OS (en menig andere applicatie zoals MS Office) en redelijk consistente look & feel waardoor de productiviteit toeneemt. |
Ik zou het op prijs stellen als opmerkingen waarom het geen Microsoft / Windows innovaties zijn, 'Linux roelz', etc. achterwege blijven