beginnende overklokker

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
heb een athlon van 1000mhz en een mobo met KT266chipset met 512ddr geheugen
kan in de bios de host clock instellen, min 133 en max 200
neem aan dat dat de fsb is, dacht altijd dat dat dan dus ook 266 is maar dat is dus blijkbaar niet het geval, of haal ik nu dingen door elkaar, dacht bij een kt266 altijd dat de fsb ook 266 was maar vast wel iemand die mij dat uit wil leggen
hoe ver kan ik die host clock omhoog doen zodat extra koeling niet nodig is en ik nog veilig zit en geen risico loop?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

LOL :D Ja, je bent een beetje in de war denk ik ;) :X

Lees de FAQ ;)

Verwijderd

133 x2 is 266, je ddr geheugen is double data rate dus als ze lopen op 133mhz is de effectieve snelheid 266.
\
meestal is een overclock van 10% te doen zonder extra maatregelen maar zelfs dat is niet zeker, je meot het zelf gaan uitvinden he :)

Verwijderd

gewoon testen :) verneem je vanzelf wel :)

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

pas als je rare streepen in je beeld ziet weet je dat je iets terug moet zetten....=]

/me Een echte patomaan

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
lol :+

flauw he ;)
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:34:
LOL :D Ja, je bent een beetje in de war denk ik ;) :X

Lees de FAQ ;)

Verwijderd

Begin bij 135MHz en save je settings, POST je systeem (dat wil zeggen: start je systeem, zie je BIOS mem testing etc.) druk weer op DEL en verhoog je FSB telkens met 1MHz. Totdat je systeem niet meer POST, dan zit je aan je max. Je ziet dan alleen een zwart beeld. Zet je computer uit + stekker eruit, clear je CMOS (jumper vlakbij batterij) en doe je comp weer aan ( denk aan de stekker >:) ). Zet nu je FSB op de hoogste waarde waar hij nog wel POST.

Indien je niet weet hoe je je CMOS moet clearen begin er dan niet aan. :)

Succes!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit zijn toch faq-onderwerpen.. Hoever je komt kan niemand zeggen.. Dat is echt een kwestie van proberen.. Met kleine stapjes omhoog gaan, en dan merk je vanzelf wanneer het instabiel wordt..

En over dat 133/266 verhaal.. Dat staat uitgelegd in de PMG-faq.. de FSB is 133MHz, maar door de DDR-technologie wordt dat aangeduid als 266.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.