geluid valt weg..

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
ik heb het probleem wanneer ik mijn sblive digitaal (coax) op mijn receiver aansluit en dan in mijn kamer een stekker in het stopcontact steek dat het geluid dan ff voor een seconde weg valt, wanneer ik het zootje analoog aansluit doet het probleem zich niet voor..

hoe kan dit?

Verwijderd

misschine is de boel in je kamer neit goed geaard?

Verwijderd

Toevallig erg veel stekkers op dezelfde "groep" aangesloten. Zodat je gewoon ff een tekort aan stroom hebt?

Dan vallen de laagverbruikers vaak even uit, laten funties vallen, gaan niet uit.

• JWO
alleen de pc staat aan en de radio, dus niet teveel op 1 groep, de pc is geaard

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

JWO schreef op 08 oktober 2002 @ 22:13:
ik heb het probleem wanneer ik mijn sblive digitaal (coax) op mijn receiver aansluit en dan in mijn kamer een stekker in het stopcontact steek dat het geluid dan ff voor een seconde weg valt, wanneer ik het zootje analoog aansluit doet het probleem zich niet voor..

hoe kan dit?
-Hoe lang is die kabel?
-Is het een goede kwaliteit kabel? (dik, goede afscherming?)
-Ligt de coax kabel langs een kabel waar spanning op staat? (inductie spanning)

Het komt in iedergeval door een storing die op die coax kabel terecht komt als jij een stekker in het stopcontact steekt -of- doordat je receiver een beetje gestrest raakt als je een stekker in het stopcontact steekt...

Alles kan stuk.

• JWO
-Hoe lang is die kabel? 10 meter
-Is het een goede kwaliteit kabel? (dik, goede afscherming?) standaard a/v kabel..
-Ligt de coax kabel langs een kabel waar spanning op staat? (inductie spanning) nee

receiver kan nix mis mee zijn, er zit ook een dvd digitaal op de receiver aangesloten, die heeft er geen last van..

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

standaard a/v kabel ?? -> je bedoelt, zo een die je ook voor je cd-speler gebruikt?

Is het antwoord ja:
Tjonge, dat het zowiezo nog een beetje werkt is al bijna een wonder.
Koop een goede kabel die geschikt is voor dit doel... dus geen gewone A/V kabel... er gaat namelijk geen audio over die kabel maar een digitale stream.

En voor de rest van de tweakers:
Ik zeg niet dat dit niet kan, want: als het werkt dan werkt het... Maar hier werkt het dus niet...

Alles kan stuk.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

[quote]JWO schreef op 09 oktober 2002 @ 15:30:
-Hoe lang is die kabel? 10 meter
-Is het een goede kwaliteit kabel? (dik, goede afscherming?) standaard a/v kabel..
quote]

Voor digitale signalen wordt kabel gebruikt met een impedantie van 75 ohm en ik denk dat die standraard a/v kabel dat niet heeft. Voor kleine stukjes maakt dit niet zo veel uit maar voor lange afstanden wel.

PGEQRZEM

• JWO
ik heb hier nog wel coax kabel liggen, maar weet niet of die geschikt is.
ik heb hier nog coax voor de tv/radio kabel
en ik heb nog rg58 coax netwerk kabel.

is 1 van deze 2 geschikt ?

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Tv/radio coax is 75 ohm dus twee tulp stekkers er aan en kijken of het werkt.
rg58 is 50 ohm coax

PGEQRZEM

• JWO
ok TNX !
Pagina: 1