Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] HDD aktiviteit meter vraag (RAID)

Pagina: 1
Acties:

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05
zoals in dit topic te lezen is heb ik mij een YY-0420 aangeschaft

standaard zitten daar 15 leds in voor HD activity

mijn vraag is, kan ik van elke HD apart de activity laten zien of kan dit enkel als ze aangesloten zijn op mijn raidcontroller en dan via deze de activity laten doorgeven aan de leds? Of kan ik rechtstreeks op elke HD een led aansluiten?

voortgaand op het raidcontroller idee: op de doos van mijn raidcontroller zie je een reeks pinntjes die mijns inziens dienen voor dit doeleinde. Op de controller zelf zijn de pinntjes weg en zie je enkel cirkeltjes soldeer

dank voor hulp ;)

Siesteem Spekkies!

• GigaTexel_BE
kan een mod topic aanpassen

ben het vergeten :)

Siesteem Spekkies!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Pennetje 39 en 40 van je IDE kabel zijn voor HDD activiteit, die aftappen dan kan het...

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Bart_Banaan schreef op 08 oktober 2002 @ 22:09:
Pennetje 39 en 40 van je IDE kabel zijn voor HDD activiteit, die aftappen dan kan het...
Alleen niet per schijf, maar per kabel, dus 2 schijven op 1 kabel en de led reageert op beide harddisks. Maar ik prefereer toch altijd 1 kabel voor 1 apparaat bij IDE...

• GigaTexel_BE
k

dan ga ik cuttermes mogen bovenhalen om die draadjes blood te maken :)

weet iemand of het mogelijk werkt om terug pennetjes te solderen op de raid controller? of afblijven?

Siesteem Spekkies!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

terug pennetjes??? wat zijn dat? als je bedoelt om pennetjes aan de soldeerpuntjes van pennetje 39 en 40 vast te solderen, dan kan dat
>:)>:) wel nauwkeurig solderen >:) >:)

• GigaTexel_BE
neen, kijk

op men raid controller zie ik nu dit
. .
. .
. .
. .
. .
. .
. .
. .

normaal (zo staat ie toch op doos) zitten daar penntjes zoals die op je mobo waar ne leds/switches/jumpers op prikt

voor elke controller van de schijf is er dus een + en een - voor een ledje lijkt me

dus als ik daar nu van die pinntjes in soldeer, dan kan ik daar men ledjes op prikken?
of niet?

Siesteem Spekkies!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Hmmm, dat wordt lastig, als op de print de pennetjes niet gemonteerd zijn dan weet ik niet of ze wel worden aan gestuurd.... Is het proberen waard...

Btw: 39 is plus 40 is min

Verwijderd

titel gefrotseld
Pagina: 1