Gainward G4 Ti4200 : fan draait niet

Pagina: 1
Acties:

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:38

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Ok dudes,... k'zit met een serieus problem. Gisteren mijn nieuwe graka aangekregen na 8 weken wachten (alleen daar al mag je me gek voor verklaren) ... en nu draait de fan op de kaart dus niet :'( :'( :'( ... iemand hier ooit al van gehoord? Als ik kijk naar de fan dan zie ik dat 'ie wel een poging doet om te starten maar vertrekken doet 'ie niet .. ook niet als ik 'em een duwtje in de rug geef ... zou het kunnen dat de plus en de min van de fan gewoon verkeerd zit of is dit onmogelijk?

... oh ja .. did I say *HELP* ?! |:(

Verwijderd

Weird. Komt de power voor de fan toevallig via een draadje + stekkertje die aan de kaart vast zit, en zo ja, is dit stekkertje goed verbonden?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Niet te lang aanzetten dus, heel simpel ;)

Nee, zonder dollen --> deze moet je terug brengen of als tweaker een nieuwe fan erop maken. Geen paniek, is allemaal niet zo moeilijk. Je hebt vast nog garantie. Relax dus :) ... Als je zin hebt kun je er zelf een nieuwe cooler op zetten (ThermalTake Geforce4 copper cooler :9 :9~ ) of breng hem ff terug :) Succes!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Hm ja, ik zou hem ook maar gewoon terugbrengen. Die fan hoort gewoon te werken.

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Niet te lang aanzetten idd.. k'had het pas door toen ik begin met de install van W2K .... na 10 min ofzo.. en 'ie was al redelijk warm. Een nieuwe fan opzetten daar ga ik natuurlijk nie mee beginnen omdat 'k dan helemaal de garantie kwijt ben .. overclocke wil ik wel, maar zover modden wil ik nog nie doen ... ipv nor de verkoper, kan ik rechtstreeks terecht bij Gainward (DE) of is dit nie haalbaar ?

Rubenski : de stekker zit er wel degelijk goed op want k'zie dat'em beweegt dus 'ie krijgt wel spanning ...

Verwijderd

meteen terug gaan, ze zijn verplicht om een goed product af te leveren en meestal doen ze er niet moeilijk over. terugsturen is mijn advies

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Volledig mee eens ja ... trouwens ze hadde me de kaart achterna gestuurd me de gewone post.... de doos zelf is aardig gedeukt, alsof ze ergens tussen gezeten heeft ...

Toegegeven, ze zullen er nie moeilijk overdoen maar k'vrees er een beetje voor dat als zij de kaart terugsturen naar de leverancier.. da'k dan weer voor 8 weken vertrokken ben... daartegen kan ik mezelf alweer een nieuwe kaart gaan kopen é ... en k'weet wel zeker dat ze deze kaart nie in stock hebben, ze schijnen zelfs heel slecht leverbaar te zijn hier in Belgie ..

... misschien toch maar eens de Sales departement van Gainward een mailtje sturen... eens horen wat ze ervan zeggen...

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
hebbie al geprobeert m te smeren? misschien zit er een stofje of iets tussen je fannetje... maar als je m al een tijdje passief hebt laten draaien...dan weet ik niet of het heel handig is om hem nog te houden :( want krijg je nu bijvoorbeeld al beeldfouten en artifacts in beeld als je opstart / 5 min. draait ?

edit:
oef, mn 1334e , 1333 gemist :( op naar de 1337 :Y) :+

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Gewoon ff langsgaan bij degene waar je hem gekocht hebt. Die moeten goed spul afleveren en zijn dus verplicht garantie te verschaffen :)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Ravefiend schreef op 08 oktober 2002 @ 22:28:
Volledig mee eens ja ... trouwens ze hadde me de kaart achterna gestuurd me de gewone post.... de doos zelf is aardig gedeukt, alsof ze ergens tussen gezeten heeft ...

Toegegeven, ze zullen er nie moeilijk overdoen maar k'vrees er een beetje voor dat als zij de kaart terugsturen naar de leverancier.. da'k dan weer voor 8 weken vertrokken ben... daartegen kan ik mezelf alweer een nieuwe kaart gaan kopen é ... en k'weet wel zeker dat ze deze kaart nie in stock hebben, ze schijnen zelfs heel slecht leverbaar te zijn hier in Belgie ..

... misschien toch maar eens de Sales departement van Gainward een mailtje sturen... eens horen wat ze ervan zeggen...
ja dat is het echte nadeel de tijd, maar ik zou er zeker niet zelf dingen op gaan tweaken dan kun je fluiten naar je garantie.
ik denk dat je toch terug moet sturen want zelf fixen lukt dnek ik niet meer (aangezien het door onbekende reden kapot is gegaan)

• DaProd
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

DaProd

Who are you?

Je kan dan inderdaad fluiten naar je garantie, en de fan van de gainward is juist lekker stil, zou er dus geen andere koeler op zetten !

The bartender never get's killed

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
godver nog aan toe é ... tja ... toch maar eens een hartig woordje met de verkoper doen morgen want ondertussen ben ik het wel meer dan kotsbeu ... den eerste keer da'k bij hen koop ... k'kan je verzekeren dat het meteen ook de laatste keer geweest is... oh ja.. om heb niet me naam te noemen : www.loveno.be *asteblieft*

Verwijderd

Ravefiend schreef op 08 oktober 2002 @ 22:42:
godver nog aan toe é ... tja ... toch maar eens een hartig woordje met de verkoper doen morgen want ondertussen ben ik het wel meer dan kotsbeu ... den eerste keer da'k bij hen koop ... k'kan je verzekeren dat het meteen ook de laatste keer geweest is... oh ja.. om heb niet me naam te noemen : www.loveno.be *asteblieft*
je kan in de shopsurvey hier ook invullen wat je van de winkel vind....

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:51:
[...]

je kan in de shopsurvey hier ook invullen wat je van de winkel vind....
.. je kan wel begrijpen dat een survey invullen nu niet echt één van mijn eerste prioriteiten is é .. ;)
Pagina: 1