Wat voor een systeem heb je dan, en welke games heb je vergeleken in Windows en Linux?
Ik heb nu in Linux en Windows UT2k3, met in Linux de nvidia drivers, en beide OSsen draaien dezelfde resolutie op een Geforce 3 en Athlon 800 met 640MB ram.. maar toch schokt het spel in Linux terwijl Windows het perfect draait?
Nu draai ik gentoo (daarnaast ook nog op debian en mandrake veel gegamed)
De games zijn: rtcw, tribes 2 en UT (met s3tc), alle 3 deze spellen draaien sneller in linux, UT zelfs meer dan 50%
Ut2k3 is helaas nog geen game die je aan een eerlijke vergelijking kunt onderwerpen, het is tenslotte gemaakt voor d3d (niet plaform onafhankelijk dus) er wordt nog gewerkt aan het optimaliseren van de opengl renderer, die laatste is nog niet klaar.
Als ik echter ut2k3 in opengl draai op beide platformen dan wint linux het (marginaal)
Op dit moment heeft ut2k3 onder opengl hogere eisen wat betrfet de cpu, zodra je cpu niet meer de bottleneck is dan is het verschil al weer een stuk minimaler
En als laatste.. hoe kan linux in hemelsnaam een beter gamesplatform zijn als nog geen 50% van alle games in linux te spelen is
Zoals ik al in mn vorige post zei; het aantal games heeft op zich niets met de kwaliteit van een platform te maken, als het aantal spellen voor jou het enige criterium is (zoals ik uit deze reactie begrijp) dan wint (voor jou iig) windows het idd van linux