Parhelia lockups

Pagina: 1
Acties:

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:25
Zo, dacht na 3 jaar Geforce 2 weer een sterug te keren naar de oude liefde, matrox met zijn mooie 2d.

Welnu, de Parhelia hangt erin, en het Grootte Crashen kan beginnen.
SOF 2, Civ 3, Nascar 2002 , alles crasht na of 1 minuut, of 10 minuten, volledig random.
Ja, alles is geupdate ( Via, XP, Mobobios, etc ) en de hardware is voor de rest ook goed, mijn oude Geforce 2 tufte als een speer ( in 3 d, 2 d was toch wat minder ) .

Nu had ik dit soort meuk ook met Black & White, en dat lag aan het AGP speed verschil van mijn Mobo ( een CUV4X-C, bios versie 1008.003 B ) en de kaart. het lijkt wel alsof de Mobo niet van 1 X speed af wil, terwijl de kaart op 4 X staat.
Beide bordjes op 1 X zetten lukt, en zorgt er voor dat 3dmark2001 draait, en niet vastloopt.

Kortom, wat moet ik...iemand enig idee ?

groet, Roberto

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de drivers van de Gf2 op de goede manier geuninstalleerd (kijk in de Faq voor een uninstalltool).

Begroeting onder posts & replies --> ajb niet elke keer je naam onder een post zetten :)

• DIKKEHENK
Ja, die had ik reeds zorgvuldig eruitgepeuterd :-)

Dus dat kan het denk ik niet niet zijn.

R

• DIKKEHENK
Ja, die had ik er reeds zorgvuldig eruitgepeuterd :-)

Dus dat kan het denk ik niet niet zijn.

R

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Wat voor voeding heb je?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Mjah, idd, we moeten eerst eventjes de volledige specs hebben van je pc aub.
Je hebt zo te zien de nieuwste bios en je mobo kan agp 4 aan ..

//
Beide bordjes op 1 X zetten lukt, en zorgt er voor dat 3dmark2001 draait, en niet vastloopt.
//

wat bedoel je , je mobo en je videokaart ?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Carel schreef op 09 oktober 2002 @ 11:51:
[...]

Mjah, idd, we moeten eerst eventjes de volledige specs hebben van je pc aub.
Je hebt zo te zien de nieuwste bios en je mobo kan agp 4 aan ..

Gaat je pc we laan als je hem op agp 4 vastzet in de bios ?
En iid eventjes je voltages etc, en is de pc OCed?

//
//

wat bedoel je , je mobo en je videokaart ?
zucht, weer het verkeerde knopje 8)7

• DIKKEHENK
Ja, ik kan mijn Mobo ( een Asus CUV4X-C , VIA 133 laatste 4-1 zitten erin ) 's AGP op 1,2 en 4 zetten ( zoals elk normaal bordje )
Matrox heeft een Util waar je de AGP speed van de kaart kan instellen.

Als ik beide dus op 1 zet, doet 3dmark het tenminste tot het einde, ( games blijven crashen ) en als ik dan ze alltwee op 4 x zet, dan plopt ook 3Dmark halverwegen, random.

Gister was ik het goed zat, en heb een volledig schone Install van XP gedaan, en loop nu te testen wat 4x <> 4 x doet. De eerste test liep alweer vast iig.

Ik vermoed dat die AGP speed op mijn MOBO niet van 1 afwil, of dat die VIA chip niet geheel lekker gaat met de Parhelia.

XP PRO NL, p3 866, 512, 3 maxtors van 12, 26 en 40, Grote toren met 300 W voeding, aopen brander en dvd speler, Kenwood 72 speed cdrom, SB audigy + Altecs 890, en mijn Wacom Intuos.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

nieuwe via chipset drivers geprobeerd ?

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Die VIA 133 heeft zo onwijs veel problemen met AGP, dat ik overweeg weer helemaal naar intel of SIS te gaan. Jammer voor AMD. Ik durf met mijn Abit KT7A haast geen nieuwe videokaart meer te kopen......eerst een ander mb.

• DIKKEHENK
Ja, die nieuwst Via 4-1 v 443 zitten erin.

Heb ook al wat andere Biosjes geladen om te kijken of het wellicht in de Bios versie zit, maar ook dat helpt niet.
Orobeerde net de Unrealdemo, en ook die loopt zonder pardon vast op een schone XP install.

vrees dat ik eens een ander Mobo moet proberen, duur grapje gaat dit weer worden :|
Pagina: 1