Toon posts:

Mijn HDD doet vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc opstart krijg ik bij de schijfcontrole deze melding

Scandisk kan niet lezen van het laatste cluster op schijf G: Dit cluster is beschadigd of u systeem is niet correct geconfigureerd Mogelijk moet u LBA voor de schrijf G inschakelen voor een juiste werking van de schijf of mogelijk is de schijfpartitie onjuist gemarkeerd als een niet LBA-partitie. Gegevens kunnen verloren gaan als de LBA instelling of het type schijfpartitie voor deze schijf niet
correct is geconfigureerd

controleer de instellingen van het bios van de computer neem contact op met de computerfabrikant of laat de computer nakijken door een erkend computer technicus

Als u zeker weet dat de schijf correct geconfigureerd is klikt op doorgaan zodat de scandisk schijf G controleerd op fouten

Wat kan ik hieraan doen en hoe moet ik het doen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je eerder geen problemen had en nu ineens wel gewoon op doorgaan klikken lijkt me.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn hele G: schijf die gaat allemaal foutmeldingen geven als ik bijvoorbeeld een file wil deleten of iets wil kopieren. dat kan ik toch niet blijven negeren. en dat zou betekenen dat ik dan 8.5 gig kwijt zou zijn

Verwijderd

Topicstarter
PS: heb hem al geformateerd maar dat hielp niets

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 21:28:
PS: heb hem al geformateerd maar dat hielp niets
Dan ben je je files in elk geval dus kwijt |:(

ARME AOW’er

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
disk check tooltje van de fabrikant van je HD downloaden en draaien.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tip

Verwijderd

Topicstarter
Dick: mijn schijf is 8.5gig en dat zou dan betekenen dat ik die helemaal niet meer zou kunnen beschrijven dat bedoel ik met kwijt zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de OM FAQ onder het kopje "mijn HDD doet vaag" enzo..

Wil je in het vervolg ook niet in korte tijd achter elkaar posten? Dat wekt namelijk irritatie op.. Daar hebben we dit edit knopje immers voor. Check ook eens de FAQ Forumgedrag eer je hier weer een topic wil openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.