[XP] Taakbeheer verdwijnt bij minimaliseren

Pagina: 1
Acties:

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:08

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Topicstarter
Ik worstel al enige tijd met een wazig probleem:
Taakbeheer bij mijn XP-installatie wil zich niet laten minimaliseren naar de systemtray. De optie "Verbergen indien geminimaliseerd" staat aan en dus zou hij netjes moeten minimaliseren naar mijn systemtray. NIET dus :X

Ik gebruik dus XP-Pro (NL) en heb recent dus SP1 erover geinstalleerd in de hoop dat het daarmee opgelost zou worden. Ook nada. Verder is hij wbt Windows-Update ook helemaal up-to-date. Ook een Repair deed niets en met SFC nog m'n files gechecked: Noppes.

Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? En ja, ik heb gezocht en gespeurd (GOT/Faqs, Google en zelfs MS) maar ik ben blijkbaar de enige :'(

...Of toch niet? Kortom wie roept iets (zinnigs)?

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

Biertjeuh....

edit:
Zie je ook geen cpu metertje meer?

[ Voor 0% gewijzigd door Vdub op 08-10-2002 21:13 . Reden: was grapje ]

• LastBoyScout

LastBoyScout

Topicstarter
Nee, het Cpu-metertje komt er niet te staan. En daar gaat het mij nou om.

en 't biertje staat nu koud ;)

Verwijderd

LastBoyScout schreef op 08 oktober 2002 @ 21:16:
Nee, het Cpu-metertje komt er niet te staan. En daar gaat het mij nou om.

en 't biertje staat nu koud ;)
Hmm, daarvoor zijn toch genoeg andere progsels die exact hetzelfde doen?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

XP heeft een optie om tray-icons automagisch te verbergen... misschien bugt dat?

日本!🎌

Verwijderd

Probeer eens het volgende om de TrayNotifications op te schonen:

-Start Regedit.
-Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify
-Verwijder de waarden IconStreams en PastIconsStream
-Druk op Ctrl-Alt-Del en beëindig Explorer.exe
-Druk op Ctrl-Alt-Del en klik op Restart in het menu Shutdown.

• LastBoyScout

LastBoyScout

Topicstarter
KzMz: Progsels genoeg, maar ik hoef alleen mijn traytje terug :'(

Premium: Bedankt voor de tip, maar het werkte helaas niet... (wel interessante regdata; waarvoor wordt dit gebruikt? Had jij ook ook last van?)

_Thanatos_: die optie heb ik niet aan staan; overigens heb ik mijn taakbalk op dubbele hoogte staan wat overigens niet uitmaakt, want op enkele hoogte doet 'tie het ook niet...

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:29

Wimmel

Hello

Als je taskmanger minimaliseert verdwijnt hij dan volledig, of blijft hij hangen in je taskbar?

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

De optie Hide by minimized staat in je Options menu

Verwijderd

(wel interessante regdata; waarvoor wordt dit gebruikt? Had jij ook ook last van?)
Als je met de rechtermuistoets in de systemtray klikt en kiest voor Customize Notifications dan staan daar mogelijk programma's tussen die al lang niet meer op je harde schijf staan. Met de door mij aangegeven methode wordt dit weer opnieuw opgebouwd.

• LastBoyScout

LastBoyScout

Topicstarter
Wimmel:
Hij verdwijnt helemaal |:( . Overigens op m'n XP-Lapperd gaat het wel goed, je ziet hem eigenlijk al meteen in de system-tray verschijnen zodra je de taskmanager activeerd. Als je hem minimaliseerd dan blijft de systemtray ongewijzigd (De CPU-meter blijft dan staan, zoals het hoort)

Jbalk:
Die optie doet wat ie doen moet. Als het aanstaat dan zie je hem niet op de taakbalk en als het uitstaat dan: yep, dan zie je'm wel B)

Premium:
Bij mij zit dat in de NL-versie van XP onder "eigenschappen" van de Taakbalk en dan "Niet actieve pictogrammen opruimen". Daar heet dan "Meldingen aanpassen" (dit even als extra info (8> ) Daar heb ik gekeken maar daar heb ik nog nooit de "taakbeheer" tussen zien staan. Iemand anders / jij wel?

• LastBoyScout

LastBoyScout

Topicstarter
Ik dacht vandaag even dat ik eruit was!

Ik dacht dat het zat het in mijn Nvidia's Detonator. Had eerst 40.36 (die het verder prima deed) en na een update naar 40.72 was het plotseling weer in orde gekomen.

Maarrrr: De pret duurde maar tot de volgende reboot, toen was het weer terug :(
Kortom, ik ben er nog niet uit. Iemand nog tips? :?

[ Voor 0% gewijzigd door LastBoyScout op 15-10-2002 22:27 . Reden: dacht dus even dat ik er vanaf was :X ]

Pagina: 1