Toon posts:

Hoe ver de FSB te verhogen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okay mensen, me computer begint beetje traag te wordne.. ik wil em dus beetje overklokken, zowel FSB als multiplier, ik ga mrogen me athlon 1,33 thunderbird unlucken (geen probleem), maar ik wil ook me FSB verhogen, ik heb een MSI Geforce2MX op me agp en op me pci heb ik een adaptec u2w-scsi kaart, een soundblaster live value en een 3com netwerkkaart. Me geheugen is merkloos..
oja ik heb een asus ak37Pro(a) mobo... tot hoever kan ik me FSB volgens jullie verhogen?

oja.. en me cooler, moet ik die blazend naar me koelblok zetten of blazend vanuit me koelblok (dus de lucht ui de koelblok zuigen)... bij mij staat ie zuigend vanuit de koelblok maar van andere hoor ik dat ze hem andersom hebben :S

Alvast Bedankt

Greetz..
Corleone4Life

Verwijderd

Net zo hoog totdat hij rare dingen gaat doen

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Steeds iets verhogen tot het fout gaat, dan iets terugzetten dus. :?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09
sja... ik denk dat je eerst de faq moet gaan lezen.

dan kom je er achter dat je niet hoeft te groeten en dan kom je er ook achter dat je van te voren nooit weet tot hoe ver je kan overclocken... en de rest van je vragen vind je dan ook wel denk ik

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 07:08

sKitZo

:)

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 21:00:
okay mensen, me computer begint beetje traag te wordne.. ik wil em dus beetje overklokken, zowel FSB als multiplier, ik ga mrogen me athlon 1,33 thunderbird unlucken (geen probleem), maar ik wil ook me FSB verhogen, ik heb een MSI Geforce2MX op me agp en op me pci heb ik een adaptec u2w-scsi kaart, een soundblaster live value en een 3com netwerkkaart. Me geheugen is merkloos..
oja ik heb een asus ak37Pro(a) mobo... tot hoever kan ik me FSB volgens jullie verhogen?

oja.. en me cooler, moet ik die blazend naar me koelblok zetten of blazend vanuit me koelblok (dus de lucht ui de koelblok zuigen)... bij mij staat ie zuigend vanuit de koelblok maar van andere hoor ik dat ze hem andersom hebben :S

Alvast Bedankt

Greetz..
Corleone4Life
tot hoever... gewoon stapjes van 5 mhz nemen en dan kijken wat hij doet... als hij vast gaat lopen dan ga je weer 2/3 mhz terug en probeer je het weer.

cooler kan je gewoon ff testen... eerste zuigend... dan blazend... wat de beste temp geeft na een half uurtje draaien is de beste stand

Verwijderd

s-t-a-p-v-o-o-r-s-t-a-p

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
zuigen of blazen.... ligt aan je koeler... mijne blaast, maar dat MOET bij mijn zalman...
volgensmij is een doorsnee koeler zuigen...... :?
als je maar zorgt voor een goede airflow is er niet veel aan de hand (tenzij je er een 2 ghz van gaat maken :D lol)
de fsb staat nou op? 100 ofwat?
ik weet niet zoveel van Tbirds, amar als er geen temp diode in zit, moet je voor de zekerheid zelf een tempmeter maken, zo weet je tenmiste waar je aan toe bent.... toch?

edit:
geen

"CYA ALL"
tot morgen betse tweakers
alvast bedankt
enz er bij, waarom vraag je misschien.....
mijn antwoord op die vraag: lees de FaQ >:)
Pagina: 1