We hebben een netwerk van 5 pc's. Het netwerk komt tot stand door een Draytek 2200e router. We gebruiken allemaal andere netwerkkaarten (ik een 10/100 3com, een ander een 10 realtek etc.). We gebruiken ook verschillende os's (ik win98, een ander xp etc).
Het probleem: vaak lukt het niet om bij een ander zijn gedeelde documenten te bekijken (via netwerkomgeving). Het lukt áltijd om vanaf mijn pc (win98) naar een andere win98 pc te gaan. Naar de 3 xp pc's lukt het meestal niet. Het lukt met de xp pc's wel regelmatig om bij mij (win98) te komen.
Wie weet waar het aan kan liggen en hoe we het kunnen oplossen?
Als je meer informatie nodig hebt geef ik dat graag.
Edit: de foutmelding die wordt gegeven is (in win98): "Geen toegang tot \\Naam Dit apparaat bestaat niet op het netwerk." Of: "Geen toegang tot \\Naam Kan de computernaam of share-naam niet vinden. Controleer deze, en probeer het opnieuw."
Het probleem: vaak lukt het niet om bij een ander zijn gedeelde documenten te bekijken (via netwerkomgeving). Het lukt áltijd om vanaf mijn pc (win98) naar een andere win98 pc te gaan. Naar de 3 xp pc's lukt het meestal niet. Het lukt met de xp pc's wel regelmatig om bij mij (win98) te komen.
Wie weet waar het aan kan liggen en hoe we het kunnen oplossen?
Als je meer informatie nodig hebt geef ik dat graag.
Edit: de foutmelding die wordt gegeven is (in win98): "Geen toegang tot \\Naam Dit apparaat bestaat niet op het netwerk." Of: "Geen toegang tot \\Naam Kan de computernaam of share-naam niet vinden. Controleer deze, en probeer het opnieuw."
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2002 21:13 . Reden: aanvulling ]