Toon posts:

Problemen met bereiken andere pc's op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een netwerk van 5 pc's. Het netwerk komt tot stand door een Draytek 2200e router. We gebruiken allemaal andere netwerkkaarten (ik een 10/100 3com, een ander een 10 realtek etc.). We gebruiken ook verschillende os's (ik win98, een ander xp etc).

Het probleem: vaak lukt het niet om bij een ander zijn gedeelde documenten te bekijken (via netwerkomgeving). Het lukt áltijd om vanaf mijn pc (win98) naar een andere win98 pc te gaan. Naar de 3 xp pc's lukt het meestal niet. Het lukt met de xp pc's wel regelmatig om bij mij (win98) te komen.

Wie weet waar het aan kan liggen en hoe we het kunnen oplossen?

Als je meer informatie nodig hebt geef ik dat graag.

Edit: de foutmelding die wordt gegeven is (in win98): "Geen toegang tot \\Naam Dit apparaat bestaat niet op het netwerk." Of: "Geen toegang tot \\Naam Kan de computernaam of share-naam niet vinden. Controleer deze, en probeer het opnieuw."

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2002 21:13 . Reden: aanvulling ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
als je op een NT/2000/XP wil komen vanaf iets anders of vanaf zelfde systeem..

zal je op NT/2000/XP de "gastenaccount" in moeten schakelen,

bij het connecten naar een van die computers wordt nl gevraagd voor een login en password, vul daar gewoon "gast" in zonder password

zorg ervoor dat ze allemaal op de zeflde IP-Range zitten, bv 192.168.1.X, of zet 1 PC op x.x.x.1 en doe bij de rest DHCP aan...
zelfde subnetmasker, 255.255.255.0

TCP/IP geinstalleerd?
bestands en printers delen geinstalleerd?
client voor microsoft netwerk geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Passwoorden zijn niet nodig. Van xp op xp verbinden is ook geen probleem.

Alle computers zitten op dezelfde ip range (allemaal op 192.168.1.xxx).

TCP/IP overal geïnstalleerd. Bestanden/printers delen ook. Client voor Microsoft netwerken ga ik nu controleren. (EDIT: is overal geïnstalleerd)

Edit2: ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar we gebruiken ook een 8-poorts Switch, tussen de router en de pc's.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2002 23:46 . Reden: aanvulling ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
alle lampjes van je switch branden van de PC's die aan staan?
alle kabels zijn in orde?

vanaf 98 op een 2000/XP is moeilijk, daar had ik ook problemen mee gehad... gastenaccount inschakelen bij delen de rechten toekennen aan "iedereen"

allemaal op zelfde werkgroep (is niet nodig), al geprobeerd?

kunnen ze elkaar pingen?

als het echt niet lukt, gebruik NetBIEU & TCP/IP... zo had ik het vroeger opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Lampjes etc. branden (internet-toegang werkt ook gewoon ok).
Ze zitten al op dezelfde werkgroep.

Ik ga morgen even die gastenaccounts inschakelen en proberen te pingen.

Lukt het dan nog niet dan installeer ik overal NetBIEU (maar ik geloof dat daar iets mee was... is dat ook niet ontzettend ouderwets?)