Vreemd geluid uit PC: brom van hoog naar laag

Pagina: 1
Acties:

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
nadat ik alle vreemde geluid topics ben doorgelopen en niets heb gevonden wat op de mijnes lijkt, maar een nieuw topic.

Uit m'n kast komt sinds een paar dagen een HEEL vreemd geluid, ik denk dat het 1 van mijn HD's is maar helemaal zeker ben ik der niet van.

Geluid komt ongeveer om de 10 seconden, tis soort rare brom van hoog naar laag (POEWWWWWWWW), niet echt hard maar wel erg irri.

iemand een idee?

*burp*

Verwijderd

misschien stof in je cooler
het is lastig voor ons om zoiets te beantwoorden

Verwijderd

het zou heel erg goed en lager kunnen zijn van 1 van je koelers, dus goed luisteren met kast open waar het vandaan komt

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Steek eens een pen of zo in je CPU koeler. Hoor je het dan nog? Probeer dan de koeler van je voeding eens op dezelfde manier...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Doopy-X-
zo, heb de kast open gemaakt

alle disks + drives los van elkaar van stroom afgehaald, toch nog het geluid....

ik heb nu echter wel het vermoeden waar het in zit, ik heb mijn 1ne HD met zo'n rekje precies op mijn brander zitten. Rekje ff losgeschroefd zodat het 3 mm van de brander afkomt, geluid is vooralsnog weg...

Ik houd m'n kast nog ff open en wacht rustig af 8)

*burp*

Verwijderd

het lijkt op het opspinnen van je hd's ofzo, misschin dat je hd's om de 10 sec naar 5400rpm gaan ofzo?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:12
Welllicht resoneert er iets mee,half los schroefje bijv., als je HD op z'n max gaat zitten.

Verwijderd

Ik heb sinds 3 dagen ook af en toe (zeg 3 a 5x per dag) dat m'n kast begint te loeien en kraken als een gek. Gisteren bezig geweest om alle fans even tijdelijk met een pennetje uit een balpen (omdat ik geen schok van de voeding wilde krijgen en wat bleek? Er zit in mijn oude philips 4x4 brander een kleine fan en die is dus stuk aan het gaan. Echt een fan van 1.5x1.5 cm maar een teringherrie! Ook kwam ik er toen achter dat de fan van m'n geforce2mx naar z'n grootje was, maar kennelijk maakt dat ook al niets uit.. ;)

Verwijderd

Check al je fans even. Ook die van je vgakaart. Ik had ditzelfde soort geluid. Dit kwam van mijn vga-fan.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hoe kleiner het fannetje hoe groter de herrie.

Verwijderd

sebastius schreef op 09 oktober 2002 @ 09:49:
Hoe kleiner het fannetje hoe groter de herrie.
hmmm? Where you getting at?...?

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

9 van de 10 keer is er een van de vele fannetjes in de kast naar de #####. Een voor een aflopen en dan die ene vervangen :)
Als ik mijn PC aangooi ging er ook wat resoneren/brommen dat bleek achteraf een niet helemaal ronde CD-rom te zijn die nog in de lade zat.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Ff kast open, oor ertegenaan en je weet zo welk onderdeel het geluid maakt. Weet je dat? Dan kun je er iets aan doen (bijv. stof wegzuigen met stofzuiger of kabeltje uit de weg halen). Kun je er echter niet bij (bijv. in een cdrom-speler) dan kun je erop rekenen dat het ding binnenkort gaar is (of zou kunnen zijn) en dan kun je maarvast gaan sparen voor 'n nieuwe.

Verwijderd

Swop1200 schreef op 09 oktober 2002 @ 13:25:
Ff kast open, oor ertegenaan en je weet zo welk onderdeel het geluid maakt. Weet je dat? Dan kun je er iets aan doen (bijv. stof wegzuigen met stofzuiger of kabeltje uit de weg halen). Kun je er echter niet bij (bijv. in een cdrom-speler) dan kun je erop rekenen dat het ding binnenkort gaar is (of zou kunnen zijn) en dan kun je maarvast gaan sparen voor 'n nieuwe.
Welkom op GoT,

"Was alles maar zo simpel zoals jij hier zegt"

Dan had jij je ook niet op dit forum hoeven aan te melden.

Ik denk dat de topicstart hier al rekening mee heeft gehouden. Nog beter, we gaan in dit forum er eigelijk vanuit dat elke tweaker dit soort dingen zelf kan controleren. ;)

• Doopy-X-
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 14:12:
[...]

Welkom op GoT,

Ik denk dat de topicstart hier al rekening mee heeft gehouden. Nog beter, we gaan in dit forum er eigelijk vanuit dat elke tweaker dit soort dingen zelf kan controleren. ;)
:)

Zoals jullie hebben kunnen lezen HEB ik mijn kast open gehad en overal geluisterd, het zat bij de drives/disken (niet bij een fan)....nogmaals: onafhankelijk stroom van disken/drives halen had geen nut dus het moest iets anders zijn.

Gisteravond nog half uurtje met opstelling gezeten zoals ik in mijn laatste post aangaf, leek goed te gaan, alle schroefjes aangedraaid, kast dicht en daar wassie weer :(

Denk dus dat er een schroefje is wat loopt te muiken, vanavond verder op onderzoek, had er gisteravond geen kracht meer voor 8)

*burp*

Verwijderd

Doopy-X- schreef op 09 oktober 2002 @ 15:57:
[...]

:)

Zoals jullie hebben kunnen lezen HEB ik mijn kast open gehad en overal geluisterd, het zat bij de drives/disken (niet bij een fan)....nogmaals: onafhankelijk stroom van disken/drives halen had geen nut dus het moest iets anders zijn.

Gisteravond nog half uurtje met opstelling gezeten zoals ik in mijn laatste post aangaf, leek goed te gaan, alle schroefjes aangedraaid, kast dicht en daar wassie weer :(

Denk dus dat er een schroefje is wat loopt te muiken, vanavond verder op onderzoek, had er gisteravond geen kracht meer voor 8)
Ik mag toch aannemen dat je begreep dat ik het niet tegen jou had. ;)

• Doopy-X-
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 15:59:
[...]

Ik mag toch aannemen dat je begreep dat ik het niet tegen jou had. ;)
dat mag je aannemen, dit was ff voor de andere posters 8)

*burp*

Verwijderd

Mooi zo... ;)

Verwijderd

Is het probleem nu al opgelost? Hoor je het geluid nog als je de kast open hebt? Ik heb er ook wel eens last van gehad, vaak is het een van de platen van de kast die resoneert met een van de CD-drives. Dit kun je oplossen door de drives wat vaster/losser aan te draaien, of acht schroefjes te gebruik in plaats van vier, wat ik vaak doe.

Succes!

Ik hoop dat dit niet al te voor de hand liggend is, anders maak ik een slechte beurt bij de Operator... O-)

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 14:12:
[...]

Welkom op GoT,

[off-topic]
Tjonge...

Operator, don't blame me... _/-\o_

Ik probeerde een serieus antwoord te geven (moet toch ergens beginnen?) Soms kan een simpele iets, oorzaak zijn van een probleem als deze.
[/off-topic]

Is het probleem ondertussen al opgelost trouwens?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

RobIII schreef op 08 oktober 2002 @ 20:41:
Steek eens een pen of zo in je CPU koeler. Hoor je het dan nog? Probeer dan de koeler van je voeding eens op dezelfde manier...
Ben je helemaal gek !

Daarmee mol je de lagers van de fan en gaat ie nog meer herrie maken !

Of de fan raakt in onbalans met alle gevolgen van dien |:(
Pagina: 1