Toon posts:

nieuw moederbord maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw moederbord ik heb alles netjes aangesloten volgens het boekje maar toen ik hem aanzette had ik geen beeld :'( ik snap er niets van het is een intel moederbord met een celeron 1.8 processor verder 256 mb geheugen erop alle ventilatoren draaien ook de fan op de processor de voeding is goed (stond op de site van intel) heb ik misscien toch iets verkeerd gedaan?? is het normaal dat je bij de eerste keer opstarten geen beeld heb?? ik heb er ook een pci grafische kaart ingedaan maar dat werkte ook niet wie kan me helpen alvast bedankt

Verwijderd

hoor je piepjes bij het opstarten?

( zitten er op je mobo foutmeldings ledjes? )
  • geheugen goed aangedrukt?
  • processor goed in zijn slot?
  • videokaart goed aangedrukt?
  • staat je monitor aan? stekker er in? ;)

Verwijderd

Topicstarter
nope
maar wel als ik het geheugen reepie eruithaal

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Hij doet helemaal niets? Je ziet hem ook niet verder rekenen zoals geheugen en drives herkennen? Dan zou het HDD ledje namelijk moeten gaan knipperen.

Verwijderd

Topicstarter
nee stom he de monitor springt heel even aan (maar blijft zwart) en daarna springt ie op standby en voor de rest helemaal niks

Verwijderd

ik ben bang dat je mobo stuk is.. ga effe langs de zaak waar je hem gekocht hebt.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Fannetjes draaien? Alles gaat aan(CD drives en HDD)? Hoeveel Watt is je voeding?

Verwijderd

Voeding? Ook doet ruikt dit zaakje naar kortsluiting. Niet toevallig een paar schroeven achter je mobo laten zitten?

Verwijderd

Topicstarter
het moederbord is ingebouwd door de winkel ik moest alleen nog de kabeltjes aansluiten ik snap er echt niks meer van
ik ga wel naar de winkel bedankt alvast

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
In de bios kun je instellen waar hij de videokaart kan vinden. AGP of PCI. Staat dit goed ?

edited:
niet goed gelezen sorry ;)

Verwijderd

Topicstarter
er brand wel een lampje op het moederbord dat aangeeft dat ie wel stroom heeft

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen beeld dus tja kan niet kijken of ie wel wat doet met het bios

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
probeer eens je cmos te clearen
misschien staat de verkeerde proc in bios ingesteld waardoor hij zijn post blijft doorlopen

Verwijderd

het is waarschijnlijk je geheugen, probeer eens een andere module.

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:06

johanbarten

Fallout fanatic

heb je alle jumpertjes goed gezet, ik had ook eerst iets dergelijks. Misschien moet je de front bus goed zetten (of al je jumpertjes eraf halen en dan jumper free mode, als je mobo dat ondersteund)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
draait je fan (op proc) wel?!

TheS4ndm4n#1919

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 20:07:
alle ventilatoren draaien ook de fan op de processor

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ook nog een leuke: Staat de jumper van je BIOS wel goed?
Als je namelijk je BIOS net gecleared hebt, en je laat je jumper zo staan, sluit alles aan etc. etc. krijg je iets wat hier verdacht veel op lijkt, alleen je PC doet helemaal niets.
Check dit, misschien een slordigheidsfout van de winkel?
Ik ben het wel eens tegengekomen bij mensen die hun PC bij de PC-boer om de hoek hadden gehaald.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Ik weet zeker dat je je bios eerst moet flashen voor de 1.8... vooral de intel borden (als je een oudere uit stock hebt) moet j eeerst je bios flashen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 18:26:
Ik weet zeker dat je je bios eerst moet flashen voor de 1.8... vooral de intel borden (als je een oudere uit stock hebt) moet j eeerst je bios flashen...
Dan zal hij toch eerst wel beeld moeten hebben. Alles wijst er op dat het moederdord gewoon dead on arrival is, dat is pech, maar meestal wordt het gewoon omgeruild.

Verwijderd

ik heb gister een nieuw moederbord en processor gehaald, en had precies hetzelfde probleem.
Ik heb een usb muis en toetsenbord, en toen ik die twee eruit haalde starte mn computer wel goed op, alleen kon ik niets doen.
Wat ik toen heb gedaan is, de computer zonder toetsenbord en muis opgestart en ongeveer na een aantal seconden heb ik de muis en toetsenbord erin gedaan nu kon ik mn hd formateren en er opnieuw windows opzetten.
En ik kon alles in mn bios veranderen :)

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
LOL tja the good old usb problemen, misschien eet je muis te veel stroom ;)

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
heb je usb keyboard support nu aangezet? En hielp dat?

En heb je toevallig een MS Internet keyboard pro?

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Heeft mijn paps ook als hij opstart krijgt hij de melding: "No keyboard connected"
Terwijl hij gewoon op usb hangt, en dat krijg je dan zo standaard aangeleverd van Packard Hell. (en ja hij wou graag een pc met garantie :P)

Leeg

Verwijderd

na 1 keer doet ie het!!
maar goed ik heb geen ms internet keybord pro, heb gewoon een eenvoudig dingetje.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
reskobon schreef op 09 oktober 2002 @ 21:45:
Heeft mijn paps ook als hij opstart krijgt hij de melding: "No keyboard connected"
Terwijl hij gewoon op usb hangt, en dat krijg je dan zo standaard aangeleverd van Packard Hell. (en ja hij wou graag een pc met garantie :P)
No keyboard connected
Is op te lossen via het bios 1ste pagina onder de halt on errors, instellen op no errors, die zal nu staan op halt on all but keybord of zo.
Pagina: 1