Problemen met tweaken van ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Yo guys,

Ik heb een probleempje met het tweaken, nouja het tweak gedeelte heb ik al gedaan (is denk ik wel gelukt, is dit te checken?). Als ik bij het deel kom waar je de optie PPP moet aanklikken, krijg ik als ik op PPP klik de foutmelding; "PPP is not available for this product." En kan ik dus niet verder met het tweaken van m'n adsl modem.
Wie heeft nog meer dit probleem of wie heeft het gehad? weet iemand hier een oplossing voor? Please help me!

Alvast bedankt!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

quote uit de Internet en Telefoniefaq:
Hoe tweak ik mijn Alcatel ADSL modem tot Pro versie?

Sinds enige tijd is bekend dat je met een tweak je Alcatel ADSL Speed Touch Home modem (wordt oa. geleverd bij KPN MxStream) kan ombouwen tot de zogeheten Pro versie. De tweak is alleen uit te voeren met de ethernet versie.
Door de aanpassing kan het modem gaan functioneren als router.
Dit heeft oa. voordeel dat je niet meer met je PC hoeft te verbinden met internet, dit doet het modem zelf. Daarnaast kun je heel eenvoudig internet delen door het modem in een hub te prikken (je hebt dus geen PC meer nodig die als verdeelserver fungeert). Je kunt ook je getweakte modem aan een 10/100 Mbit switch (dus niet een 10 of 100 Mbit only switch) prikken, zodat je lokale netwerk op 100 Mbit kan werken Bij een hub is dit maximaal 10 Mbit. Let op! Bij gebruik van een switch moeten je netwerkkaartjes zowel 10 Mbit als 100 Mbit ondersteunen!

Een ander trucje dat vanaf het ombouwen tot de mogelijkheden behoort is het direct laten toekennen van een IP aan je netwerkkaart. Dit heeft als voordeel dat je geheel niet meer gehinderd wordt door enige vorm van NAT, maar direct verbonden bent. Ook dan hoef je niet meer met je PC te verbinden, maar je modem functioneert dan uiteraard niet als router.

Een zeer duidelijke handleiding voor het uitvoeren en terugdraaien van de tweak is te vinden op de site van Byteripper. Behalve de tweak staat op die site ook nog info over oa. servers draaien, DHCP, poorten NAT'en en downloads. Zeker de moeite waard!

Alternatieven, waar de tweak ook uitgelegd staat:
- www.weethet.nl
- site van Bl@de.
- www.sateh.com

Mede-Tweaker Mir heeft een heel handig tooltje geschreven om te portmappen met het getweakte modem.
Het is nog volop in ontwikkeling, meer info en een download link in dit topic.
Een ander, wat gebruiksvriendelijker, programma is Nubz AlcaTool. Behalve portmappen kun je nog een hoop andere instellingen bekijken en bewerken.
Als je niet weet waar je portmappen voor nodig zou hebben, heb je het hoogstwaarschijnlijk ook niet echt nodig. Check Het Grote Poortmappingsverhaal en Byterippers site (link hierboven) voor meer info over portmappen en waar je het voor kunt gebruiken.

Houd er trouwens wel rekening mee dat Alcatel heeft aangegeven dat je geen aanspraak meer kunt maken op garantie na het tweaken van je modem. Van KPN hoef je geen problemen te verwachten, zij hebben verklaard geen problemen te hebben met het tweaken van de modems.

| Terug naar veel gestelde vragen | Terug naar het begin |

Waarom kan ik geen expert wachtwoord invoeren tijdens het tweaken?

Kijk hier op de site van Byteripper voor info.

| Terug naar veel gestelde vragen | Terug naar het begin |

Mijn net nieuwe ADSL modem is niet te tweaken!

Toch wel . Aangezien Alcatel het maar niks vindt dat men de modems tweakt, levert men de modems sinds enige tijd af met een nieuwe firmware. Vanaf versie 2.7 is de tweak daarom niet meer op de oude wijze uit te voeren.

Je kunt echter tóch in de EXPERT mode komen:

Start telnet en login in op je modem

Typ: td <-- KLEINE letters dus. (je kan ook help typen voor de beschikbare commando's)

Typ: prompt

Hierna kan je het verkregen password invullen. Je moet de string voor het password letterlijk intypen SpeedTouch (00-00-00-00-00-00) met de juiste hoofdletters op de juiste plaats.

Een andere manier, is je firmware "downgraden" naar een oudere versie. Met deze methode kun je op de 'oude' methode de EXPERT mode in komen. Hier vind je oudere firmware-versies.
Misschien staat hier meer info.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT

Verwijderd

Als ie die melding geeft heb je de modem niet goed getweaked