Toon posts:

Goede removable 5,25" HD enclosures

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een kwalitatief goede 5,25" removable IDE harddisk oplossing.
Ik heb al eens zon ding gehad maar dat ding was van plastic. Dus warmte geleiden deed ie niet echt waardoor m'n 7200rpm IDE schijf veels te heet werdt.

Een fannetje mag er niet in zitten want ik wil de machine lekker stil houden.
Ik heb dus een metalen geval nodig omdat het warmte beter geleid.
Protocol is IDE, de harddisk is een 7200rpm schijf die op zich niet zo warm wordt (moderne schijf) maar nogmaals, in zo'n plastic ding werdt ie dus wel veels en veels te heet want de warmte werd totaal niet afgevoerd.

Nu kom ik op online-winkels van alles tegen. Maar die merken zeggen me allemaal niks (als er al een merk genoemd wordt trouwens).

Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk. Prijs is niet zo belangrijk.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

Dat vind ik nu ook wel intressant.

Af en te wil ik wel veel GB's met iemand uitwisselen en daarvoor is even een hdd koppelen handig. In mijn eigen systeem moet ie semi-permanent aanwezig zijn, een goede 5,25" removable IDE harddisk oplossing is dan welkom natuurlijk.

Verwijderd

k heb er 1 die heb 2 fans en is in aluminium uitgevoerd.. es kijken als het doosje hier nog rondzwerft..

hij was iig 45,- euro |:(

doosje is helaas al weg :(

tis een mobile hdd bracket volgems me aankoop bon maar daar schiet je ook niets mee op :z

en dat die bij Van der Meulen ( vdmeulen.nl ) weg komt. :/

Verwijderd

Bedoel je vd Meulen in Sneek? Daar kom ik af en toe nog wel eens :)

Zal eens vragen of ze ze daar nog hebben. Wel hoge prijs idd, €45,-

Verwijderd

Schop...

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Mentor heeft er in alu. Deze hebben standaard 2 fans, maar ik denk wel dat je ze kan afkoppelen of een beetje tweaken zodat ze wat trager gaan draaien en minder lawaai maken. http://www.linden-computech.com/pc/mr133a.htm.
Kosten iets van een €20

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Charlie23 schreef op 13 oktober 2002 @ 12:18:
Mentor heeft er in alu. Deze hebben standaard 2 fans, maar ik denk wel dat je ze kan afkoppelen of een beetje tweaken zodat ze wat trager gaan draaien en minder lawaai maken. http://www.linden-computech.com/pc/mr133a.htm
Kosten iets van een €20

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een coolermaster cooldrive dcd-4002. Van staal, en Aluminium aan de bovenkant. Er zit een kleine 4 cm fan in, maar die kan je uitzetten, modden of vervangen. De kast is erg goeie qualiteit, en het dempt ook wat geluid.

edit

oh crap sorry je zocht een removable. Stupid me.

specs

Pagina: 1