Toon posts:

Conspiracy theorieën

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Conspiracy Theorieë n
Sinds 911 zijn ze weer actueler dan ooit tevoren, de samenzwering theorieë n
Het genre dat beweert dat de wereld in grote mate gemanipuleerd wordt door geheime genootschappen zoals "The Trilateral Commission", " The Committee of 300" of de meest spraakmakende van allen, de "Illuminati". Deze geheime genootschappen zouden moeten bestaan uit de machtigste mensen ter wereld en niets minder dan absolute wereld dominantie is hun doel. Zo trainen zij terroristen, manipuleren de media en sturen ze aan op zoveel mogelijk oorlogen als bron
van inkomsten, aangezien daar maar liefst 2x goed aan te verdienen valt, eerst door wapenhandel, daarna door ontwikkelingshulp te bieden in ruil voor (politieke en financië le) afhankelijkheid. Ook zouden deze genootschappen degenen zijn die zelfs organisaties als de CIA, FBI, VN, NSA, Mossad, Hamas tot aan het Vaticaan toe, niet alleen in hun macht hebben, maar ze ook tegen elkaar uitspelen als dat zo uitkomt. Ook manipuleren ze graag rijke, charismatische, machtige, maar vooral
domme mensen op belangrijke politieke posities, zoals Bush, Sharon, Saddam en Arafat.
Uiteraard zijn zij ook de daadwerkelijke daders achter de moord op Kennedy, Paus Paulus I en M.L.King, de koude oorlog, de oorlog in het Midden-Oosten en natuurlijk ook de terroristische aanslagen op het WTC en de bijbehorende vergelding oorlog in Afghanistan.
Sommigen gaan zelfs nog veel verder en halen er complete buitenaardse beschavingen bij.Sterker nog, die trekken aan de touwtjes en wij mensen zijn hun marionetten.Uiteraard houden deze organisaties ook medicijnen tegen AIDS en kanker tegen omdat de farmaceutische industrie booming business is in tegenstelling tot goedkope levensreddende medicijnen.
Goed, maar wat moet een rationeel denkend mens nu met al die verhalen.
Waar we absoluut niet onderuit kunnen is het feit dat er verschrikkelijk veel geheime vieze spelletjes gespeeld worden op de hogere politieke niveaus.
Wie JFK ook vermoord heeft, de kans dat Lee Harvey Oswald dit gedaan heeft conform de officië le versie grenst aan het absoluut onwaarschijnlijke. Ook is er geen weerballon neergestort in de buurt van Roswell en geloof ik voor geen meter dat in Boston een huurauto is gevonden met een koran en een exemplaar van 'Vliegen volgens Bartjens' erin. Het volk wordt dus niet altijd de zuiverewaarheid verteld, en wordt soms bewust van de domme
gehouden.
Maar is dat zo'n ramp? Wellicht moet je soms het gepeupel wel dom houden, voor hun eigen bestwil. Geef het volk patatjes oorlog, voetbal en soaps als je weet dat ze niet bestand zijn tegen de echte waarheid. Doen ouders niet hetzelfde met hun (onvolwassen) kinderen? Is psychische bescherming geen taak van onze leiders?
Waar ik echter wel moeite mee heb is de simpliciteit van deze theorieë n
Deze concepten doen mij vooral denken aan de latere Europese middeleeuwen, de tijd van de inquisitie en heksenvervolgingen.
Ook nu worden alle stommiteiten van de mensheid zelve weer opgehangen aan een soort duivel, de Illuminatie in dit geval, waardoor wij zelf onschuldig blijven. Onschuldig door zelfgekozen Zwakheid en Domheid. "God vergeef ons onze zwakte, The Illuminati made us do it." Misschien zit de hele zaak wel heel anders inelkaar. Misschien bestaan deze geheime genootschappen wel echt, maar is hun ideaal veel humaner van oorsprong.
Misschien hebben zij ons al talloze keren in het verleden willen laten zien dat wij zelf ons eigen zwakte zijn, in de vorm van een Zeroaster, Socrates, Jezus, Boeddha of Mohammed.
Misschien zijn zij wel degenen die de mensheid als (semi) intelligent wezen willen laten voortleven, nadat we onszelf om zeep hebben geholpen.
Misschien bepalen zij wel wie mee mogen doen aan de terraforming projecten.
Misschien zijn zij wel de moderne Noach's
MISSCHIEN ZIJN ZIJ WEL ONZE TOEKOMSTIGE GODEN!!!
Maar wellicht is het veel beter als wij zelf zouden leren om onze problemen te herkennen, erkennen en overwinnen.
Misschien praat ik tegen dovemans oren.
Misschien lul ik wel uit mijn nek.

Weet jij exact en absoluut hoe de vork in de steel steekt, breng dan ook mij op de hoogte 8)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 19:51:
Weet jij exact en absoluut hoe de vork in de steel steekt, breng dan ook mij op de hoogte 8)
Dat rrraaaaarrrrrrrrrrr heb je dat uit een uitzending van Jiskefet!?

Verder zei mijn vader altijd al (icodo en stc. 40-45 + koninklijk onderscheiden) dat de geheime diensten de dienst uitmaakt.

Nu informatie te manipuleren valt (want het gaat door netwerken die te kraken zijn) kan er in theorie een groep mensen (of meerdere) ook deze afzonderlijke diensten kunnen 'be-serielen en parallelen' om zo tot een soort raid 0 te komen kwa invloed.

Volkert 'spoof' vd G ?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Topicstarter
Raid 0 , lol :D. Ik heb mijn nickname inderdaad uit een uitzending van Jiskefet. RAAAAAAAAARRR , geweldige aflevering :D

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Maar niet zo rrraaarrrr als je mailadres en het feit dat je hetzelfde IP hebt als sommige andere users. Ik ruik een conspiracy.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Lord Daemon schreef op 08 oktober 2002 @ 22:00:
Maar niet zo rrraaarrrr als je mailadres en het feit dat je hetzelfde IP hebt als sommige andere users. Ik ruik een conspiracy.
Dit lijkt op een uitlokking :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

QUILIX schreef op 08 oktober 2002 @ 22:12:
Dit lijkt op een uitlokking :)
Integendeel, meneer de kloon is al gebanned. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 19:51:
Conspiracy Theorieën
Deze geheime genootschappen zouden moeten bestaan uit de machtigste mensen ter wereld en niets minder dan absolute wereld dominantie is hun doel. Zo trainen zij terroristen, manipuleren de media en sturen ze aan op zoveel mogelijk oorlogen als bron van inkomsten, aangezien daar maar liefst 2x goed aan te verdienen valt, eerst door wapenhandel, daarna door ontwikkelingshulp te bieden in ruil voor (politieke en financië le) afhankelijkheid.
en dit is nog niet eens helemaal zo vreemd, alleen hoeft 't helemaal niet te worden gedaan door een stel geheimzinnige genootschappen. je kunt vrij gemakkelijk vinden dat de al-quaeda oorspronkelijk geld heeft gekregen van amerika, om tegen de communisten te vechten. dat er aan oorlog verdiend wordt is een feit, dat niemand 't doorheeft is een tweede.

http://www.lexrex.com/enlightened/articles/warisaracket.htm
Ook zouden deze genootschappen degenen zijn die zelfs organisaties als de CIA, FBI, VN, NSA, Mossad, Hamas tot aan het Vaticaan toe, niet alleen in hun macht hebben, maar ze ook tegen elkaar uitspelen als dat zo uitkomt. Ook manipuleren ze graag rijke, charismatische, machtige, maar vooral domme mensen op belangrijke politieke posities, zoals Bush, Sharon, Saddam en Arafat.

Uiteraard zijn zij ook de daadwerkelijke daders achter de moord op Kennedy, Paus Paulus I en M.L.King, de koude oorlog, de oorlog in het Midden-Oosten en natuurlijk ook de terroristische aanslagen op het WTC en de bijbehorende vergelding oorlog in Afghanistan.
http://www.voxnyc.com/archives/00000001.htm < jij smult hier helemaal van :)
Sommigen gaan zelfs nog veel verder en halen er complete buitenaardse beschavingen bij.Sterker nog, die trekken aan de touwtjes en wij mensen zijn hun marionetten.Uiteraard houden deze organisaties ook medicijnen tegen AIDS en kanker tegen omdat de farmaceutische industrie booming business is in tegenstelling tot goedkope levensreddende medicijnen.
ho, ho.. als aliens toch al superieur zijn, wat hebben ze dan aan ons zielige geld? grondstoffen? willen ze die hebben, kunnen ze ze toch al krijgen. never attribute to other causes what can be explained already by human ignorance & stupidity!"
Goed, maar wat moet een rationeel denkend mens nu met al die verhalen.
Waar we absoluut niet onderuit kunnen is het feit dat er verschrikkelijk veel geheime vieze spelletjes gespeeld worden op de hogere politieke niveaus.
Wie JFK ook vermoord heeft, de kans dat Lee Harvey Oswald dit gedaan heeft conform de officië le versie grenst aan het absoluut onwaarschijnlijke. Ook is er geen weerballon neergestort in de buurt van Roswell en geloof ik voor geen meter dat in Boston een huurauto is gevonden met een koran en een exemplaar van 'Vliegen volgens Bartjens' erin.
- ja
- hangt er van af. zegt het woord 'zondebok' iets?
- ik weet niet -wat- er neergestort is, en om eerlijk te zijn boeit 't me ook vrij weinig.
- nee, dat was ms flightsim 2000.
Het volk wordt dus niet altijd de zuivere waarheid verteld, en wordt soms bewust van de domme gehouden.
als je dat nog niet doorhad wordt er maar 1 persoon van de domme gehouden. maar hier valt 't gelukkig nog mee in vergelijking met de VS.
Maar is dat zo'n ramp? Wellicht moet je soms het gepeupel wel dom houden, voor hun eigen bestwil. Geef het volk patatjes oorlog, voetbal en soaps als je weet dat ze niet bestand zijn tegen de echte waarheid. Doen ouders niet hetzelfde met hun (onvolwassen) kinderen? Is psychische bescherming geen taak van onze leiders?

Waar ik echter wel moeite mee heb is de simpliciteit van deze theorieën
Deze concepten doen mij vooral denken aan de latere Europese middeleeuwen, de tijd van de inquisitie en heksenvervolgingen. Ook nu worden alle stommiteiten van de mensheid zelve weer opgehangen aan een soort duivel, de Illuminatie in dit geval, waardoor wij zelf onschuldig blijven. Onschuldig door zelfgekozen Zwakheid en Domheid. "God vergeef ons onze zwakte, The Illuminati made us do it." Misschien zit de hele zaak wel heel anders inelkaar. Misschien bestaan deze geheime genootschappen wel echt, maar is hun ideaal veel humaner van oorsprong.

Misschien hebben zij ons al talloze keren in het verleden willen laten zien dat wij zelf ons eigen zwakte zijn, in de vorm van een Zoroaster, Socrates, Jezus, Boeddha of Mohammed.

Misschien zijn zij wel degenen die de mensheid als (semi) intelligent wezen willen laten voortleven, nadat we onszelf om zeep hebben geholpen.

Misschien bepalen zij wel wie mee mogen doen aan de terraforming projecten.

Misschien zijn zij wel de moderne Noach's.

MISSCHIEN ZIJN ZIJ WEL ONZE TOEKOMSTIGE GODEN!!!

Maar wellicht is het veel beter als wij zelf zouden leren om onze problemen te herkennen, erkennen en overwinnen.

Misschien praat ik tegen dovemans oren.

Misschien lul ik wel uit mijn nek.

ik ben erg geinteresseerd in de archieven van het vaticaan. ik ben ook erg geinteresseerd in wat de VS allemaal te verstoppen heeft. "we don't mind the world's policeman, we just don't want officer wiggum". ik denk dat het een gezonde zaak zou zijn als we teruggingen naar een wereldbevolking van 1 miljard, door een 'phase out', simpelweg omdat 't beter is voor het milieu en omdat de noodzaak voor dergelijke spelletjes dan stukken minder is - minder mensen, minder problemen.

maar ik bekijk 't me allemaal wel en heb geduld. al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel - niemand zegt er alleen bij dat de waarheid er veel meer moeite in moet steken om voorbij de leugen te komen ;).

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Normaal zou ik hier tegen de topicstarter zeggen dat ik zijn titel heb aangepast, maar dat lijkt me nu niet erg noodzakelijk ;)

Verwijderd

de meest spraakmakende van allen, de "Illuminati".
illuminati?

dat komt uit de film Tombraider......

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
nee uit Deus Ex ;)

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

nee uit Deus Ex
Ik kreeg na elf september een deja vu gevoel toen Bush de woorden 'anti-terroristische coalitie' sprak; dezelfde betekenis van de 'agency' waar JC Denton in eerste instantie in Deus Ex bij werkt: UNATCO (United Nations Anti-terrorist Coalition). Ik ging me afvragen of Al-Qaeda of de ETA te vergelijken was met de NSF die in het spel voorkomt. Een realitisch Deus ex scenario kwam huiveringwekkend dichtbij...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit topic gaat niet echt ergens meer over, ook is de topicstarter gebanned, en aangezien hij een kloon was ga ik er ook vanuit dat hij het allemaal niet zo serieus meent. Het lijkt me beter als dit topic dicht gaat, als iemand toch nog hier serieus over wilt praten mag hij een nieuw topic openen mits hij aan de policy eisen voldoet uiteraard.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.