m2v & mp2 bestand Hoe verder?

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:21
Ik heb na het encoden van een dvd'tje naar een svcd de volgende 2 bestanden.
film.m2v en een film.mp2 bestand.
Maar wat moet ik hier mee.
dat m2v bestand moet nog door de helft, zodat het op 2 cd's kan gezet worden (is nu z'n 1300MB) en dat mp2 bestand is 133 MB.
Maar moet ik dan eerst dat geluid aan de film 'plakken'? en zo ja, hoe?
Want in virtualdub kan ik de beide bestanden niet zien en in de guides die ik gelezen heb krijgen ze gewoon een goed bestand dat ze kunnen knippen en zo.
Kheb zelf FlaskMPEG gebruikt met de bbMPEG codec, maar nu heb ik die 2 bestanden gekregen (na zo'n 30 uur)
Kheb op doom9 gekeken (maar daar gebruiken ze dvd2svcd) en op www.weethet.nl en op vcdhelp
op weethet.nl heb ik al heel wat info gevonden en ook via die guide gehandeld en op vcdhelp kon ik niets vinden dat mij aanstond.
Ook hielp de search niet echt (of misschien dat ik op verkeerde woorden zocht).

Nu zit ik dus met een probleem, want deze film wil ik natuurlijk niet op m'n schijf houden, die moet op cd, met geluid.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Niet echt een oplossing, maar een alternatief:
Je kan beter GordianKnot gebruiken, dat is te vinden op www.doom9.org en daar staat ook een prima tutorial.
Ik heb gister een film van 2 uur op 1 650mb cd'tje weten te proppen met perfecte kwaliteit.
Het ziet er vrij ingewikkeld uit, maar als je gewoon de tutorial volgt kan er niets mis gaan.
Het hele proces, dus rippen en encoden, duurde 4,5 uur, en dat is nogal een verschil met die 300 uur van jou.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Rippen met Smartripper, encoden met GordianKnot (zoals mijn voorganger al zei...)
Heb zelf een keer getest met het rippen van een concert van the corrs... niet de allerbeste kwalieit die ik ooit heb gezien, maar toch redelijk.
Op mijn machine deed ie er 4 uurtjes over (excl rippen) (AMD 1700, 256 ddr)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:21
Hmmm....nou ja, dan probeer ik het maar weer ff met dvd2svcd.
Ik heb Gknot ook al eens voor divx geprobeerd, maar dat vond ik niet echt lekker werken (idd zag er ingewikkeld uit)
toch nog bedankt

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 21:26
met bbmpeg kun je het geluid en het beeld weer aan elkaar plakken.

30x sf175s + gw5000-dt op oost