Toon posts:

UT2003 demo met Radeon 8500 wilt niet lekker :(

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon 8500 en heb laatst UT2003 demo gedownload maar ik kan er gewoon op geen enkele manier een redelijk aantal fps uithalen.
Een vriend van me met een gforce 2 ultra heeft meer frames dan mijn radeon terwijl ik ckr weet dat mijn radeon gewoon een stuk sneller is als zijn kaart.
Ik zit zo rond de 25/30 fps met af en toe drop downs, en diegene met gforce 2 kaart zit rond de 35 fps, met alles op de hoogste settings zover dat mogelijk is in de demo.

Ik heb ook al de settings allemaal omlaag gegooit in de demo, maar ik blijf dan gewoon rond de 30 zitten, ik heb de nieuwste omegadrivers geprobeert, maar toen kon ik opeens door allemaal muren heenkijken, ik heb daarna de nieuwste catalyst drivers (2.03) geinstalleerd, maar hiermee bleef ik ook rond de 30 fps mee zitten.
Heb daarna windows xp eraf gegooit die was helemaal brak, heb toen win2k met geslipstreamde sp3 geinstalleerd, en blijf nog steeds rond de 30 fps zitten.

Schijnbaar is het spel wel heel erg gesponsord door nvidia, want ik word opeens door langzamere gforce kaarten eruit getrokken.
licht dit nou aan het spel, of doe ik wat fout, want andere spellen haal ik wel gewoon volle fps.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:08

Shunt

Boe

dit is vreemd :?

heb je fsaa aan staan ?? of iets anders ???

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb het ook. alles op ultra low en het draait nogsteeds niet echt lekker.
duron 1,2ghz radeon8500pro

je kan software audio proberen. dat helpte goed op de bak in m'n sig.

Verwijderd

Bij mij werkt het lekker hoor, alles op z'n hoogst. Tot 1280*1024 perfect, bij 1600*1200 hapert hij nogal in het begin. XP1800+, Radeon8500 LE, 512Mb en SB Audigy

Verwijderd

Topicstarter
ik heb audio op software gezet, dat hielp wel iets, maar de fps zijn niet echt stabiel, als ik nu gewoon rond loop zonder dat er wat gebeurd zit ik rond de 35/40 fps, alleen als er 2 popetjes in me beeld komen en lopen te schieten zakken de fps al snel naar rond de 20.

fsaa en zo staan uit.

Verwijderd

Oke ik heb het ook en ik heb nVidia!!! en ook bij mij boeit het niet alles op low of alles op high gewoon fps blijft hetzelfde en ligt niet aan geluid, en ik heb het ook bij BF check dat ook ff of jij dat ook hebt MIto

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
tja, als je het ook bij bf hebt moet je het toch echt in je drivers/hardware gaan zoeken...
draai eens 3dmark, SupurityShadow1 > jij moet makkelijk boven de 11.000 komen.
Mito> ik gok 6-7.000

maar ut loopt gewoon brak. iedereen die zegt dat het super draait is gewoon al tevreden met een lage fps. als het bij mij onder de 35 daalt vind ik het al eigenlijk niet te spelen.
onder de 30 is doffe ellende. res en details veranderen helpt iets, maar niet tegen die enorme framedrops.
zelfde grapje had je vroeger met de 1e ut :(
vraag me toch echt af waar al die rekenkracht naartoe gaat...

Verwijderd

nou ik haal 11500 maar ook bij die 3d mark of ik het hoog of laag zet het maakt niet uit ik haal altijd 11500
kijk anders ff bij het grote gf4 topic daar heb ik dit probleem veel beter uitgelegd, en ook wat ik allemaal al heb gedaan, niemand weet het :'( moet je kijken bij dat topic bij last

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

hoorde gisteren een vaag verhaal dat het met anti-aliasing te maken zou kunnen hebben :?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Nee dat is het niet tenzij ut2003 dat gewoon dik aan zet voor je ofzo ???

Verwijderd

Topicstarter
ik haal 7899 in 3dmark2001, is opzich geen slechte score voor mijn systeem volgens mij.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 14:34
sharkzor schreef op 08 oktober 2002 @ 20:09:
maar ut loopt gewoon brak. iedereen die zegt dat het super draait is gewoon al tevreden met een lage fps. als het bij mij onder de 35 daalt vind ik het al eigenlijk niet te spelen.
onder de 30 is doffe ellende. res en details veranderen helpt iets, maar niet tegen die enorme framedrops.
zelfde grapje had je vroeger met de 1e ut :(
vraag me toch echt af waar al die rekenkracht naartoe gaat...
UT draai niet *gewoon* brak. Op mijn XP2000+ en R8500LE draait het uitstekend op 800*600@32bit met alles op medium (lees: 70~80, met dalen van 40 en pieken van 120 in klein levels. )

Ik heb wel in m'n radeon controll panel alles op low/best performance staan, zou je ook nog eens kunnen proberen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Weet iemand het probleem al van dat de fps bljft hangen hier is mijn tekst om het ff goed uitteleggen:

Ik heb een GF4 TI 4600 A250 van Leadtek, en spellen lopen vaag. Ik heb lage fps in games en of ik het nou hoger of lager zet fps blijft hetzelfde, bijv. ik speel BF op 1280x1024x32 en alle kranen open en dan heb ik vaak fps rond de 20 maar als ik alle kranen uit zet en het spel draai op 640x480x16 maakt dat echt 0,000 fps verschil zo ook in andere games zoals Mohaa en Ut2003. Ik heb de 3d mark 2001 test gedaan ik haal 11500 das opzich prima voor mijn systeem (zie sig.) maar als ik alles op zijn laagst zet in die 3d mark tes thaal ik ook 11500, ook daar maakt het dus geen ene reet vercschil of ik iets hoger of lager zet. Ik heb uiteraard alle laatste drivers getest de 4in1 drivers en het geluid fps probleem bij bf heb ik al opgelost. Ik heb ook agp op 4x apparture size staat goed, graphic driver staat goed, oftewijl een zeer lastige vraag wat het nou kan zijn weet iemand het????

Zo goed Pollewob :Y) :9

Verwijderd

Reageren jullie is (ja moest 2 keer achter mekaar iets zeggen anders komt dit topic niet boven aan :9 Ik heb nou BF met veel minder bots gespeeld en gaat veel beter dus dat zou betekenen dat het aan de cpu ligt! Op 100 fsb (1.25 ghz) draait BF toch even goed. Het zou bijv. moeten zijn dat die 800 mhz gebruikt dat is bij 1.67 ghz geen probleem en ook bij 1.25 ghz niet, maar die rekenkracht gaat niet vol naar het spel ofzo toe want het loopt even goed met 1.67 of 1.25 :? :? :?

Heeft iemand een verklaaring ?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

SupurityShadow1 --> je bent irritant bezig. Overal waar je kan post je dezelfde vraag ... En mensen hebben al heel wat oplossingen proberen te geven, maar het hielp gewoon niet! Het is nu dus gewoon aan jezelf. Maar ga dan niet een ander zijn topic geheel omgooien naar jou topic, ok?

Afijn, ontopic --> je kunt erg duidelijk zien in de benchmark dat de botmatch flink CPU dependent is en de flyby is vooral belastend voor je GPU. Ik heb hier ook een Geforce2 Ti liggen, check this in zelfde systeem:

Geforce2 Ti:
-Flyby = 80
-Botmatch = 42

Geforce4 Ti:
-Flyby = 123
-Botmatch = 46

Ik heb dit meerdere malen getest met dezelfde drivers en alles hetzelfde (ceteris paribus) ... dus ben ik er vrij zeker van. Succes in ieder geval, ik blame het op je Pentium 4 1.5Ghz (is een oude P4 met willameth core toch :?)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja das idd een oude willemeth core.

Ik heb ook ff de benchmark gedraait in ut2003:
op 1024 x 768

- Flyby = 96
- Botmatch = 31

Me cpu kan de bots dus niet goed aan.
Ik wil me cpu wel een keer upgraden, maar zou ik in mijn mobo een northwood kunnen stoppen?
Want de northwood heeft volgens mij een hogere FSB.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 23:00:
Ja das idd een oude willemeth core.

Ik heb ook ff de benchmark gedraait in ut2003:
op 1024 x 768

- Flyby = 96
- Botmatch = 31

Me cpu kan de bots dus niet goed aan.
Ik wil me cpu wel een keer upgraden, maar zou ik in mijn mobo een northwood kunnen stoppen?
Want de northwood heeft volgens mij een hogere FSB.
Northwoods zijn er in zowel 400MHz als 533MHz FSB, jou bord ondersteunt alleen 400MHz FSB CPU's, snel nog ff zoeken dus naar een 2000 of 2200

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet alleen hebben Northwoods een hogere fsb, ook de pinlayout en het aantal pinnetjes is anders. Ik weet niet of er converters zijn om en Northwood cpu in een Willameth mobo te doen, maar standaard gaat dat iig niet :)

Verwijderd

Pollewob schreef op 08 oktober 2002 @ 23:10:
Niet alleen hebben Northwoods een hogere fsb, ook de pinlayout en het aantal pinnetjes is anders. Ik weet niet of er converters zijn om en Northwood cpu in een Willameth mobo te doen, maar standaard gaat dat iig niet :)
Bullshit van de 1e orde.
Williamettes zijn er in zowel in Socket423 als 478 te krijgen.
Northwoods(400MHz versies) gaan over het algemeen zonder problemen op ieder Socket478 bord, bij sommigen is echter een BIOS-update vereist(Abit TH7II-Raid is er 1 van), maar bij sommigen ook niet.
Powerleap verkoopt converters van Socket423 naar 478, maar IMO is dat niet erg zinvol vanwege de hoge prijs.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is van een Duron800 met 512MB PC133 en een 8500LE 128MB:
Afbeeldingslocatie: http://213.93.138.132:2001/got/ut2003demo.png

Haal inmddels 79/28 ofzo, maar veel meer gaat niet lukken ben ik van overtuigd. Dit heb ik bereikt door die Duron800 op 1GHz en >133FSB te zetten.
Denk dat je CPU gewoon nog te langzaam is, ut2k3 vraagt ernstig veel van je CPU (helaas). :)

Verwijderd

Ik reageer dan wel niet meer _/-\o_

Mijn benchmark:
Flyby : 136.250443
Botmatch : 49.810947
Res : 1024X768

Flyby : 148.549530
Botmatch : 49.474533
Res : 640x480

Zie zie het verschil, lekker he, benchmakrs zijn goed maar loopt voor geen reet, zeg het lekker nog een keer >:)

Verwijderd

UT2003 is vaag met fps... ik draai met een ati 9700pro en een p4 op 2800mhz in rustige stukken en open ruimtes heb ik rond de 100fps maar zodra er een gevecht in komt of veel bots etc... dan zakt het wel naar 40fps :(

Vreemd genoeg maakt het niet uit hoe hoog of laag ik de fsaa of anisiothrophic filtering zet... de resultaten blijven redelijk gelijk.

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Kheb dus ook op m`n systeem dat ik flinke framedropdown heb. Ligt dat dan gewoon niet aan de programmatuur?? khaal namelijk iets van een 12000(ff snel getest) 3D marks. duz aan de sys kan het niet liggen toch? En als het niet aan de programatuur ligt waaraan wel? je PC? dan wil ik niet weten wat voor een pc je dan wel niet moet hebben voor een beetje vaste fps levels en dat ook nog es rond de 50a60 (nog laag gerekend)

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

Verwijderd

Euh.. lachen dat mensen nog steeds denken dat 3Dmark alles zegt over je pc performance hehehe...

Ik denk zelf ook dat de bots gewoon onwijs zwaar zijn van UT2k3... ik ga het binnenkort maar eens over LAN spelen kijken of het wat uitmaakt.

• CoolHead621
  • Laatst online: 11-08 17:01

CoolHead621

Enjoy every moment

Die van mij blijft juist stabiel,

System specs:
AMD Athlon Xp 2100+
Leadtek GF4 ti 4400
768Mb DDR Kingston memory
Nvidia Detonator 40.71 drivers.

Speel altijd op 1280*1024:32bits en haal redelijk stabiel 50 tot 55 fps zonder daar onder te komen.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
De bots in ut2k3 vragen enorm veel cpu daar ben ik al wel achter, ik heb een 733 pc'tje maar wel met gf4 ti4600 (leadtek) en ik haal zonder bots genoeg fps, met bots veeel minder... (rond de 40 fps zonder, rond de 10 met)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Het scheelt bij mij geen moer of ik nou met 16 bots speel of met 1 bot of over inet of dat ik alles graphics op super low zet. Het blijft dezelfde fps. :?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Probeer eens over te schakelen naar OpenGL of triplebuffering aan te zetten voor D3D, helpt bij mij als een speer!

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ja is goed, maar waar kan ik dat doen?? speel namelijk de demo :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op opengl overschakelen moet je in ut2003.ini doen, daar staat op een bepaald moment een stukje onder het kopje [engine.engine] dat er als volgt uitziet:

RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
dit moet je veranderen in:

;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

Om trippelbuffering aan te zetten moet je die in die zelfde .ini op true zetten

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

misschien gewoon een bugje in de demo? download anders de final ffies :+ (die het overigens bij mij prima doet :D zie sig voor specs

Verwijderd

Jeetje das slim bedacht, maar het loopt juist minder goed :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 19:26:
misschien gewoon een bugje in de demo? download anders de final ffies :+ (die het overigens bij mij prima doet :D zie sig voor specs
Hmmm, wat voor fps haal je dan ? (fps command in spel = stat fps)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik vind dat ie bij mij ook niet echt lekker loopt hoor

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

naja ik heb er toch echt geen problemen mee, behalve dan dat anio het niet wil doen maarja, dat komt wel met de volgende drivers. je kan ook nog proberen HardwareT&L op false te zetten, toen ik last van crashes had hielp dat mij om het wel te kunnen spelen.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

ohwkeej ... ik snap niet dat een radeon8500 problemen kan geven ..
ik heb een radeon 7500 en UT2k3 draait SUPER! alles op z'n hoogst, 1024x768 geen enkel probleem! weet nie hoe fps monitor aan moet bij UT2k3 maar is hoog zat da zie ik zo wel :) ik raad je aan om de nieuwste Cathalyst drivers te installeren, of probeer anders de Omega-drivers

groet

• FlowDesign
  • Laatst online: 00:07
ik heb XP1800 @ 1600 MHz (FSB@139) en een Leadtek GeForce2 Ti 64MB DDR en bij mij draait ie met bijna alle settings op High of Highest zonder te haperen. :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Ja zo kan ik het ook. Ik dacht ook dat ik super fps had, komt gewoon odmat het spel zo razend snel is maar je komt toch echt vaak in de 30 fps!! (fps command = stat fps)

• Maku
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 21:20:
Ja zo kan ik het ook. Ik dacht ook dat ik super fps had, komt gewoon odmat het spel zo razend snel is maar je komt toch echt vaak in de 30 fps!! (fps command = stat fps)
Ik ben het volledig met je eens !!

Bij mij ziet het er soepel uit met een enkele framedrop..

maar als ik de demo draai dan heb ik

73 fps flyby
39 fps botmatch

op 1024 x 768

:(

in het spel zit ik echter tussen de 25-45 fps ... 30-35 gemiddeld

Met een dondervogel @ 1500 en een Gf2 Gts Pro op 220@450

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nu ikkuh weer :P --> stat fps klopt toch helemaal zeker geen zak van bij UT2003 --> althans, de current framerate wel, maar de average klopt toch voor geen bal :? |:(

Ik weet nog goed dat bij UT (normal) de average eerst heel erg schommelde (nog weinig meetwaardes) , maar na een half uur in dezelfde match zag je de average fps verschuiven met 0,01 fps per seconde ... Hij meette goed het gemiddelde (totaal aantal fps uit meetwaarden optellen en dan delen door het aantal meetwaarden)

MAAR UT2003 bakt hier volgens mij geen zak van --> waar de current fps gaat zal de average fps snel volgen ... bij mij is dat zeker het geval ...

Wat is er dan aan de hand, kleine bug ofzo ??? (Mijn fps fluctueren ENORM tussen de 30 en de 70 fps (1024x768x32 met alles op "high" )) ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Specs, zie sig.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ut2k3_bench.JPG

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dit is niet de post plek voor je unreal scores hoor ;)

Maar ik wil nog graag antwoord op mijn "stat fps" vraag :)

De meeste mensen deugen!

• Aikon
  • Niet online
Die average fps is volgens mij van de laatste 5 sec ofzo, anders zou ik het ook niet weten...

Verwijderd

Ut2k3 is gewoon vaag qua fps :Z

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
ik weet niet of ik het hier kan posten, maar ik heb een probleem emt unreal tournament 2003, wanneer ik een tijdje speel (met radeon 9700 pro) dan loopt alles vast en kom ik niet eens meer terug in winxp. is dit een bekend probleem met drivers of een of andere update ?

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Aikon schreef op 10 oktober 2002 @ 14:14:
Die average fps is volgens mij van de laatste 5 sec ofzo, anders zou ik het ook niet weten...
Inderdaad, daar lijkt het verdomd veel op :? ... Wel jammer, wou wel weten hoe hoog mijn average FPS was op 1024x768x32 met 10 botjes ... (daar draai ik op in Instant Action)

Afijn, mailtje naar Atari en Co is onderweg ... weet niet of ze er veel van aantrekken, maar afijn :P

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

mito:
leen de ut2003.ini van je vriend eens
die staat in ut2003\system
hier in staan alle instellingen voor beeld en geluid

edit:
bij mij loopt ie best goed: alles op normal en verder goed getweaked
ik heb een amd xp 1800, radeon 85000le en 256 mb ram.
je kan nog ff naar deze tweak guide kijken:
http://www.techspot.com/tweaks/ut2003/index.shtml

Verwijderd

marzzman schreef op 09 oktober 2002 @ 23:24:
Nu ikkuh weer :P --> stat fps klopt toch helemaal zeker geen zak van bij UT2003 --> althans, de current framerate wel, maar de average klopt toch voor geen bal :? |:(

Ik weet nog goed dat bij UT (normal) de average eerst heel erg schommelde (nog weinig meetwaardes) , maar na een half uur in dezelfde match zag je de average fps verschuiven met 0,01 fps per seconde ... Hij meette goed het gemiddelde (totaal aantal fps uit meetwaarden optellen en dan delen door het aantal meetwaarden)

MAAR UT2003 bakt hier volgens mij geen zak van --> waar de current fps gaat zal de average fps snel volgen ... bij mij is dat zeker het geval ...

Wat is er dan aan de hand, kleine bug ofzo ??? (Mijn fps fluctueren ENORM tussen de 30 en de 70 fps (1024x768x32 met alles op "high" )) ...
volgens mij neemt ie bij stat fps het gemiddelde van average +current (got it :p)
dus:
de gemiddelde framerate tot nu toe + het aantal frames op die sec = het nieuwe gemiddelde
of iets dergelijks :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:13:
mito:
leen de ut2003.ini van je vriend eens
die staat in ut2003\system
hier in staan alle instellingen voor beeld en geluid
Heeft niet zoveel zin denk, ben er al achter waarom zijn score zo hoog is.
Hij heeft een snellere cpu als mij, met flyby haal ik een hogere score als hij maar bij de botmatch haalt hij een hogere score.

Maar ik heb ut2003 nu wel redelijk afgestelt, ik heb alles op medium en 1024 en nog wat instellingen in het ini filetje verandert en nu draait het wel redelijk.
heb nu ook de volle versie van ut2003 :P
Als je dan een player aan maakt krijg je daarna zo'n stoer ingame filmpie, daar heeft me pc af en toe wel moeite mee, maar verder zijn de gewone deathmatch battles wel goed te doen met gemiddelde van 40fps.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

speel anders in opengl. Pas de ini file aan, bij het render gedeelte staat ergens
code:
1
2
3
RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

verander dat in:

code:
1
2
3
;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice

Bij mij werkt D3D nie helemaal lekker, maar opengl perfect. Zal wel aan mijn w of z buffer liggen die nie kan onthouden dat ie 32bit moet zijn :)

(de ini zit in de system folder, iets met ut erin)

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1