Toon posts:

Help! Internet-verbinding verbreekt steeds!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met mijn internet-verbinding. Iedere keer wordt deze onverwacht verbroken. Heel irritant als je steeds middenin een download zit! Soms is dit na een half uur en soms na een paar uur. Er is geen regelmaat te ontdekken. Wil ik weer on-line kunnen gaan moet ik m’n pc opnieuw opstarten. Bij het opnieuw opstarten blijf ik hangen bij het afsluitscherm van Windows en moet ik de aan/uit-knop hanteren.
Ik heb een oude Pentium II 233 met Windows 98 SE. Via KPN/HCC maak ik gebruik van MxStream.,Mijn instellingen heb ik drie keer gecontroleerd en deze kloppen. Ook de afsluit-patch voor W98 heb ik bij Microsoft gedownload. Ook heb ik m’n hele pc geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd maar ook dit lost niets op. Ik weet dat het moeilijk is om zo de oorzaak te achterhalen maar iemand die dit herkend? Weet iemand waar ik de oorzaak een beetje moet zoeken?

Verwijderd

Wat voor modem heb je? usb???

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien heb jij het bekende vpn probleem en verbreekt daardoor de verbinding. (als je dus geen ethernet heb of je modem niet getweaked.

FAQ Internet & Telefonie
:? Mijn ADSL modem stopt na verloop van met dataverkeer

Het probleem blijkt, na grootschalig onderzoek en overleg met KPN en diverse providers, te liggen aan VPN gedeelte van windows 98(se), (de file netpptp.sys). Er zijn drie oplossingen voor:

1. Modem tweaken naar de pro-versie

2. netpptp.sys vervangen door de Win ME versie van dat bestand. Je kunt 'm hier in Zip formaat downloaden. Pak 'm uit in X:\Windows\System\

3. upgraden naar WinME / Win2k / Win XP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ethernetmodem. Kan een screensaver ook de oorzaak zijn?

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Misschien auto disconnect in Windows?

Als je geen ruk doet dan wordt na 20 minuten verbroken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, soms snort hij nog lekker een paar uurtjes door zonder dat ik iets doe. Waar kan ik dit checken?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Kijk eens naar de upload, normaal blijft ie hangen bij ongeveer 20 mb, dan heb je dus het probleem wat in de post van Airwolf staat.
Hij blijft vrij snel hangen als je p2p programma's als kazaa aan hebt staan en jij bent aan het uppen naar mensen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best wel eens kunnen ja! Ik heb eigenlijk continue WinMx en Soulseek draaien!
Pagina: 1