Toon posts:

Nieuwe televisie, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De televisie van mijn ouders heeft het begeven, voor de zoveelste keer.
Er is nu in 14 jaar tijd voor bijna 2000 gulden aan gerepareerd :+

Tijd voor een nieuwe televisie dus.
Hebben jullie misschien goede / slechte ervaringen met bepaalde toestellen?

De eisen:

- Minimaal 82 centimeter (zeker niet kleiner; ook niet echt groter)
- 100 Hertz is niet noodzakelijk
- Platte beeldbuis
- GOED GELUID

Dat laatste is echt belangrijk omdat een "standaard" tv totaal niet te verstaan is in de woonkamer.
De kamer is 15 x 7 meter; en 4,5 meter hoog....

De tv zit op een versterker; maar deze wordt niet aangezet bij bijvoorbeeld het journaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, zeker geen breedbeeld :)

Verwijderd

BREEDBEELD SUX :D

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:43
Niet voor DVD vind ik... voor al het andere helaas wel.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Loewe Xelos

ARME AOW’er

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

82 cm, geen breedbeeld en wel een platte beeldbuis, worden die gemaakt dan?

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik heb een Loewe Calida en dat is eigenlijk :r

Wat je niet kan is:

-Snel overschakelen
-teletekst van die groene of blauweige achtergrond afzetten.

Voor de rest een waanzinnig mooie tv om te zien en om naar te kijken.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

82 cm is een maat voor een breedbeeld... 63 cm is 4:3, en daarna weet ik niet, maar veel keus zal je niet hebben, aangezien er bijna nog alleen nog maar breedbeelds worden ontwikkeld. :) en breedbeeld sux niet, maar daar wil ik vooral geen discussie over beginnen, die is al iets te vaak langsgekomen. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik heb alleen ervaring met Philips, Sony en Loewe. Maar mijn volgende wordt 100% zeker een Philips, geweldig beeld en ook (redelijk) goed geluid imho. Zeker voor de prijs.

Ik heb nu een 9015 (beetje ouder model) die ik iedereen kan aanbevelen, maar deze is maar 29".

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
PHILIPS 32PW9767, leuk model neem ik me denk ik ook (ga binnenkort verhuizen en de huidige sony breedbeeld is al een aan goed doel geschonken...)

kost 2700 euro overigens... naja prijs is niet relevant toch :? wel 82cm..

A wise man's life is based around fuck you

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

almightyarjen schreef op 08 oktober 2002 @ 21:23:
82 cm is een maat voor een breedbeeld... 63 cm is 4:3, en daarna weet ik niet, maar veel keus zal je niet hebben, aangezien er bijna nog alleen nog maar breedbeelds worden ontwikkeld. :) en breedbeeld sux niet, maar daar wil ik vooral geen discussie over beginnen, die is al iets te vaak langsgekomen. :)
D'r zijn toch ook 63cm breedbeeld tv's? :?

Verwijderd

Breedbeeld sux wat is dat nou weer voor opmerking? 4:3 materiaal kijk je op een 4:3 tv en 16:9 beeld op een 16:9 tv. Dus kijk je geen Divx, DVD of canalplus breedbeeld kanaal neem dan geen 16:9 tv. maar goed.... Philips heeft nog een paar matchline 4:3 modellen die zijn het bekijken waard.

Verwijderd

dit is wel een leuk model en om even terug te komen op
Door thejoker80 - Tuesday 08 October 2002 21:19

82 cm, geen breedbeeld en wel een platte beeldbuis, worden die gemaakt dan?
ik denk het wel.. kwestie van goed zoeken :)

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 14:09

amd187

Ondertitel

een breedbeeld tv kan ook in 4:3 mode gezet worden hoor... :)

Verwijderd

Sony heeft projectie-tv's van 4:3, met goed geluid.

Helaas niet in 83cm, maar in 127 en 143 (geloof ik), prijs was een jaar of 4 geleden voor die 143cm een kleine 12.000 gulden.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 21:37:
Sony heeft projectie-tv's van 4:3, met goed geluid.

Helaas niet in 83cm, maar in 127 en 143 (geloof ik), prijs was een jaar of 4 geleden voor die 143cm een kleine 12.000 gulden.
Das vast een optie voor zijn ouders :?

Verwijderd

ze hebben ook een kamer van 15 bij 7.. dan kunnen ze vast ook wel een mooi tvtje kopen

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Philips vind ik toch het beste beeld hebben, maar ik zou toch voor een breedbeeld gaan.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou die eis dat ie perse plat moet zijn laten vallen. Ik heb een tijd geleden ook serieus naar tv's gekeken (breedbeeld dan wel), en het viel mij op dat het beeld op platte tv's vaak minder mooi is (naar mijn smaak?), en dat je veel te veel meer betaald voor een platte beeldbuis. Een pc-monitor moet van mij plat zijn, maar dat zit je ook veel dichter op, bij een tv maakt het (mij) niet zo veel uit.

Er zijn trouwens ook wel 80cm 4:3 tv's, kijk maar een op dit site waarvan ik de url vergeten ben, www.kieskeurig.nl ?

edit: Nee dus :) , maar kieskeurig is toch wel een leuk startpunt om je een beetje te oriënteren, maar ga zeker ook in de winkel kijken, en goed ook. Mij viel bij kijken namelijk op dat veel tv's die toch niet eens goedkoop waren een beeld hadden dat voor mij niet acceptabel was (denk aan 100Hz artifacten/schokken/etc)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, even ter verduidelijking :)

Breedbeeld "sux" vind ik niet, maar goed.
Er worden nauwelijks films gekeken, dus het is alleen maar lastig. Ik weet wel dat je autosize en al die andere dingen hebt; maar toch is een 4:3 beeld mooier op een 4:3 televisie. En andersom natuurlijk ook :)

Een projectie televisie is ook weer niets. Je moet er vrij recht voor zitten wil je een redelijk mooi beeld hebben, maar het beeld is zoiezo onscherp.
Er staat hier in de winkel een splinter nieuwe projectie televisie met een 127 cm diagonaal voor 2000 euro.... maar dat vinden mijn ouders gewoon echt dubbel niks :)

Ik zag dat 100% platte beeldbuizen alleen door sony worden gemaakt; maar Philips heeft een ander systeem. Bij Philips is de beeldbuis toch nog een beetje krom, maar dat is ook goed.
Hoeft dus niet 100% plat :)

Ik ga zo eens naar de stad om te kijken en te horen.

• Zonique
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Als je zo eens naar de stad gaat om te kijken en te horen, moet je eens even kijken of ze ergens zo'n philips pixelplus hebben staan. Die geeft mbv wat interpolatie etc een hogere resolutie dan een normale tv en dat merk je. Heb er laatst eentje op een demo zien staan en dat beeld is haarscherp.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik snap niet waarom je geen breedbeeld zou willen, maar dat is jouw keuze... Ik heb zelf JVC en ben erg te spreken over de kwaliteit van beeld + geluid. De prijs/prestatie verhouding ligt stukken beter dan Philips en Sony :) Ik vind zelf het beeld van JVC het meest natuurlijk. Ik heb in de winkel gestaan en verschillende Sony/Philips modellen vergeleken met de JVC, hieruit kon ik opmaken dat de JVC er met kop en schouders bovenuit stak :) Zelfs vergeleken met modellen van Philips en Sony die toen (1,5 jaar geleden) 1000 gulden duurder waren!

webOS all the way!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44
Je zou eens kunnen kijken naar de Grundig classicline-M 84-... Dolby. Is een 84 cm platte beeldbuis, 100hz. Mijn ouders hebben dit ding gekocht en het beeld is echt uitstekend. Prijs lag rond de 1000 euro geloof ik. Wat betreft het geluid, dit moet je gewoon in de winkel even testen. Het is mij opgevallen toen ik voor mijn opa laatst op zoek ging naar een tv dat er een groot verschill zit in het maximale vermogen, veel tv's lijken een soort limiter te hebben en het maximale aantal watt zegt helaas ook bijna niks.

Wat betreft alle "breedbeeld rules/sux" opmerkingen : Laat deze eens een keer achterwege, de topicstarter meld al dat hij voor zijn ouders een tv zoekt en als die nu geen breedbeeld willen is dat toch prima.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
laat even horen wat je uiteindelijk gekocht hebt.....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah "wat moet ik kopen".... Devies: eerst naar de winkel en dan pas een topic openen. Opsommen heeft geen zin, over TV;s zijn zat topics te vinden maar je moet er gewoon zelf een kiezen binnen je budget.

over 100hz en 16:9 of niet zijn zat betere topics te vinden als deze :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.