Ik heb van de week een soldeerbout gekocht, dus ik ben niet bepaald een goeroe op electro gebied 
Ik heb van de week een spanningsregelaar voor me XaserII kast gesoldeerd, alles werkt goed, dus dat was hoopvol
Nu heb ik 4 felle blauwe LED's gekocht en nou vraag ik me af hoe ik die krengen aan moet sluiten. Ik neem aan dat ik iets moet doen met rood en zwart van een molex aansluiting, da's 5 volt, maar ik neem aan dat ze dan wegfikken. Ik heb ook allerlei weerstanden (100 Ohm tot 5000 Ohm). Met me formule R=U/I kom ik niet verder moet ik zeggen 
Dus HOE moet ik ze aansluiten? Parallel aan elkaar en dan dat in serie met een weerstand? Of allemaal in serie samen met een weerstand? Hoe groot moet die weerstand worden?
Pls help me even op weg
Ik heb een V/I/R metertje (multimeter?) dus ik kan dingen meten 
tnxs
Ik heb van de week een spanningsregelaar voor me XaserII kast gesoldeerd, alles werkt goed, dus dat was hoopvol
Dus HOE moet ik ze aansluiten? Parallel aan elkaar en dan dat in serie met een weerstand? Of allemaal in serie samen met een weerstand? Hoe groot moet die weerstand worden?
Pls help me even op weg
tnxs