Nieuw Mobo Gigabyte Ga-7vrxp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinsdien ik het nieuwe moederbord Gigabyte Ga-7vrxp heb.
en de hele boel heb gewist krijg ik Windows XP pro er niet meer op
Tijdens de instalatie steeds een blauw scherm
misschien komt dit door dat ik de Raid onboard gebruikt
en druk dan ook wel tijdens de instalatie op F6 om de raid aan te wijzen
maar dan nog steeds een blauw scherm

Wat kan ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Virusbescherming in het bios staat uit?
Wat gebeurd er als je geen raid gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb gekeken maar als ik Win xp instalatie heb ik druk wel op F6 druk de Diskette er in hij geeft het goed aan en installeert de driver voor de promise raid contoller en gaat verder met de instalatie en krijg blauw beel met fout melding.............. als dit de eerste keer is dat u een fout melding krijgt start de pc opnieu op bla bla bla bla
en toen ik een andere moederbord had ook met raid ging alles perfect 0,0 problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En oja moet de Halt on Error in de Adaptec configuratie aan of uit Disable/Enable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 19:35:
oke ik heb gekeken maar als ik Win xp instalatie heb ik druk wel op F6 druk de Diskette er in hij geeft het goed aan en installeert de driver voor de promise raid contoller en gaat verder met de instalatie en krijg blauw beel met fout melding.............. als dit de eerste keer is dat u een fout melding krijgt start de pc opnieu op bla bla bla bla
en toen ik een andere moederbord had ook met raid ging alles perfect 0,0 problemen
boot form cd aan gooien, boot from floppy uit zetten, waarschijnlijk heb je nu geen blauw scherm... ligt namelijk aan de floppies ! kreg het nooit voormekaar met de floppies, maar wel met cdrom

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de INFO maar ik heb de XP upgrade dus ik moet eerst win me of 98 er op gooien dat doet ie wel goed maar als ik naar xp ga niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

hoe wil je zo ie zo met bootflops windows xp erop zetten als het update is ??????? :? :? :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij volg je me niet maar die floppie is voor de driver van de raid controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je jumpers op cs staan, en windows 98 knal ik er zo op.
Maar het vreemde is als ik wil opgrade naar xp of, heb net win me upgarde ook even geprobeerd.
Zelfs dat stopt halverwege met een apparaat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
ik heb hetzelfde probleem gehad... booten, eertse deel van installatie (f6 voor drivers) schijf indelen, formatteren, eerste zooi files installeren, het systeem gaat herstarten en dan: blauw scherm. Het duurde heel lang voor ik het zaakje aan de praat kreeg.
Ten eerste is het zeer van belang te kijken of je combinatie raid-drivers en raidbios (onboard dus onderdeel van het gewone bios) bij elkaar passen, zoniet: blauw scherm. Verder is het zaak om eerst alle schit van je mobo af te halen behalve de noodzakelijke dingen (en ook de extra's in het bios uit te schakelen zoals USB2 enzo.) (zo lukte het me niet de zaak lopend te krijgen vanuit eerste install als en een atapi zipdrive op de gewone ide kanalen aanwezig was... waarom?? ik niet weten :)) Toen ik winxp een tijdje goed had draaien en alles weer aansloot bleek dit geen enkel probleem... alles werkte.

Al met al is het een superbord, en mijn raid-0 array draait als een bezetene, maar voor het zo ver was heb ik een paar dagen hard zitten vloeken en tieren!

tipje is ook om inderdaad het grote gigabyte GA-7VRXP topic deel 1 & 2 door te spitten, daar kan je extra biossen en drivers vinden... (en mijn wanhopige posts voordat ik het eenmaal draaiende had :))

succes ermee!

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Pagina: 1