Toon posts:

[vb6] tool-venstertjes net als in PSP en Dreamweaver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
G'avond iedereen!

Ik zit met een vraagje, meer met een wens eigenlijk... Ik ben harstikke jaloers op programma's als Paint Shop Pro en Dreamweaver. Die hebben namelijk van die kleine toolwindows alwaysontop waarmee je allerlei bewerkingen kunt uitvoeren. Nu heb ik een proggie waarin allemaal vensters (modal!) geshowed worden, dus volgensmij gaat dit niet in mijn eigen proggie? Is hier een oplossing/workaround voor? Het zou zooooo mooi zijn om ook te hebben ;)

Ik wacht met spanning om jullie hulp!

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Dan moet je de vensters in ieder geval niet modal showen.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Je een met een API een window laten 'float'-en. Google of Planet Source Code. Verder kun je bij de properties volgens mij instellen dat het een toolwindow moet zijn.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

zijn wel api's voor . . movewindow bv. . . die kan wel dingen doen met ontop

ps : als je app een MDI app is kun je er nog veel meer dingen mee doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Robjanssen: mijn programma moet verder modal geshowed worden, en je kunt geen windows nonmodal showen bovenop een modal window

Skizmo: ik ken het MDI principe, maar het past niet in mijn app, srry! Maar tnx voor te tip!

Don Facundo: kun je me een paar voorbeelden van dat soort API's geven? Zoeken naar iets waarvan je niet weet hoe het heet is lastiger dan weten waarnaar je zoekt. Alvast bedankt!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Volgens mij wordt het zonder MDI moeilijk.... Dan moet je echt knutselen, een heel goede tip: http://www.google.com

|>

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

http://www.vbexplorer.com...ourceCode/vbs_fw.asp#tip9

Google, ik gaf je de keywords al.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Er is een probleem... Volgensmij zijn al deze tips gebaseerd op het idee om een form alwaysontop te laten zijn. Het alwaysontop-idee is me bekend, en ik weet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Punt is, dat ik een heel project heb gebaseerd op modal forms, en ik dus nu (volgensmij) een non-modal toolwindow wil maken. Ik wil dus tegelijk met de toolwindow en de 'rest' kunnen werken. En modal houdt toch in dat je alleen met het laatst geshowde form kunt werken?

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

alwaysontop != modal

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, maar als ik doe
code:
1
frm_toolwindow.show vbmodal, me

Dan kan ik geen enkel ander venster meer gebruiken, dan het venster frm_toolwindow dat ik zojuist modal geshowed heb. Nu is het onmogelijk om het programma helemaal non-modal te maken (om organisatorische redenen), dus moet er een andere oplossing komen. Correct me if I'm wrong!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Daarom moet je FloatWindow (AlwaysOnTop) doen....

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar, hoe of wat ik ook doe, het modal venster zal toch modal blijven, met als gevolg dat ik niets meer kan doen met de onderliggende vensters totdat het modal venster weer gesloten is? Het kan echt best zijn dat ik een denkfout maak, maar ik ben nog niet overtuigd ;)

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Luidspreker: FLOAT IS GEEN MODAL!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry... Ik begrijp het echt niet... Ik moet een venster zichtbaar maken: het toolwindow dat ik wil gebruiken. Dus dan doe ik:
code:
1
frm_toolwindow.show vbmodal, me

Nu het toolwindow zichtbaar is kan ik de functie FloatWindow gebruiken. Problem is nu, dat het schermpje wel 'float', maar dat ik toch niet bij het onderliggende scherm kan omdat ik de toolwindow modal geshowed heb. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel....

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Je moet dat schermpje niet modal tonen.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk... En daartoe ben ik juist verplicht! Het hele programma is in de vorm van een DLL. Mijn dll wordt ingeladen in een veel groter pakket (niet door mij geschreven), en alles in dat pakket is modal. En ik heb geen toegang tot die sources, mij is enkel verteld dat ik alle forms modal moest maken, anders zou het niet werken!
Kortom: ik kan niet anders! Ik zoek dus een oplossing voor dit probleem, zodat ik toch zo'n leuke toolwindow kan maken... maar ik ben bang dat er geen oplossing is...

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Heel apart. Zou het nog eens verifieren...

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt waar! Nu is er zeker geen hoop meer?

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Zou ik niet kunnen zeggen, maar voor 99%.. nee.

Maar ik snap ook niet waarom je een toolwindow nodig hebt naast een modal window: dat toolwindow kan dan alleen effect hebben op je modalwindow. (Hoewel de cursor in bv photoshop wel 'enige' interactie heeft met achterliggende windows)

Pagina: 1