DVDrecorder wat vragen?

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik wil dus binnenkort een dvdrecorder gaan kopen(HCCdagen komen er weer aan ;-)), maar waar moet ik nu opletten?
Ik heb gelezen dat de meeste recorders(zo niet allemaal) max. 4,7gB kunnen branden per sessie, hou dit in, dat ze bij evt. grotere schijfjes meer kunnen branden, maar dat je dat dan in meerdere sessies moet doen.

Is het mogelijk om DVD-films te kopiëren, natuurlijk alleen maar om een backupje te maken >:) heb vrijveel dvd's thuisliggen :)

Een tijdje terug stond er op de frontpage een artikel, dat er eindelijk een standaard was afgesproken, geloof zo ff uit me hoofd dvd+r, houden alle bedrijven zich tegenwoordig aan die standaard?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

offtopic: waneer zij de hcc dagen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Het laatste wat ik erover heb gelezen is dat er meerdere formaten uit zijn gekomen naast dvd-r. Het lastige is dus alleen dat fabrikanten zich niet aan de standaard dvd-r houden. Dvd-r's zijn meestal wel te draaien op verschillende dvd-spelers, met name de nieuwe. Oudere dvd-spelers zouden kunnen weigeren. Andere formaten dvd's zijn niet altijd compatibel.

• BlackBurn
  • Laatst online: 22:11

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
ken schreef op 08 oktober 2002 @ 19:10:
offtopic: waneer zij de hcc dagen
http://www.hccnet.nl/hccdagen/bezoeker/index.html

altijd midden november he :)

/edit
vrijdag 22 november,
zaterdag 23 november en
zondag 24 november

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:48
Linkie naar DVD+R/RW pagina : http://www.dvdplusrw.org/
DVD-R/RW moet je hier op het forum zoeken naar pioneer A03/04.

4.7 GB (lees 4.700.000 bytes = 4.35 GB) is de maximum capaciteit van DVD media, heeft niets met sessie's iod te maken. Denk ook niet dat er ooit nog media komt met een hogere capaciteit zoals bij de CDR (650/700/800/860).

In 't kort, DVD+R/RW is op papier beter maar je merkt daar (nog) niets van.
DVD-R/RW bestaat langer en is mede daarom ook iets goedkoper (zowel drive als de media).

DVD+R/RW wordt ondersteunt door oa philips en microsoft.
DVD-R/RW door pioneer en apple.

Sony maakt een DVD brander die beide types kan branden (NEC sinds kort ook).

Voor 'backups' raad ik je DVD-R/RW aan.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Domino schreef op 09 oktober 2002 @ 18:16:
4.7 GB (lees 4.700.000 bytes = 4.35 GB) is de maximum capaciteit van DVD media, heeft niets met sessie's iod te maken. Denk ook niet dat er ooit nog media komt met een hogere capaciteit zoals bij de CDR (650/700/800/860).
*ahumn*
Dat is max van 1 layer!
Heb je een 2 layer DVD disc heb je ook max van 2x 4.7 gig.

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Ja en dan krijgen we straks weer Blue Ray enzo...

Er is nu niet eens een standaard, dus ik vraag me af of die er over een tijdje wel is...
Ik wacht nog mooi een hele tijd totdat ze er echt uit zijn wat het wordt, k heb geen zin om straks met bv. zo'n soort Philips VCR te zetten die niemand verder gebruikt ondanks dat het een goed systeem is..

DVD's kan je wel kopiëren, korte sowieso, langere moet je meestal dingen uitrippen.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

Je kunt ze maar op 1 layer bakken. Misschien gaat het nog eens in de toekomst komen dat je aan beide zijde van het schijfje kan bakken. Wie weet !

• megaleo

megaleo

Special member

Azrael schreef op 09 oktober 2002 @ 18:28:
Ja en dan krijgen we straks weer Blue Ray enzo...

Er is nu niet eens een standaard, dus ik vraag me af of die er over een tijdje wel is...
Ik wacht nog mooi een hele tijd totdat ze er echt uit zijn wat het wordt, k heb geen zin om straks met bv. zo'n soort Philips VCR te zetten die niemand verder gebruikt ondanks dat het een goed systeem is..

DVD's kan je wel kopiëren, korte sowieso, langere moet je meestal dingen uitrippen.
Waar heb je die info vandaan dan als ik vragen mag. Dat je 2 layers kan branden? :?

• Domino
Als je 2 kanten van de DVD wilt gebruiken, kun je net zo goed 2 DVD recordables pakken.
Dual layer lijkt me technisch zeer lastig met branden, verwacht niet dat dat er ooit nog komt. Zeker niet omdat heel veel grote amerikaanse filmmaatschappijen dat niet zo graag zien.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik moet er binnenkort 1 aanschaffen van mijn pa. We hebben net een nieuwe dvd-speler beneden staan en ik wist niks voor mijn verjaardag.. ( je weet toch niks dus dan iets waar het hele gezin wat aan heeft, een dvd-brander zei mijn pa echt letterlijk >:) )

Relaxt, maar ok? Welk type wordt nu een beetje het probleem. DVD-combo writers ( zowel - als +rw) heb ik nog niet gezien in NL. Wanneer komen die wel, en welke zouden jullie mij anders aanraden.

Wat ik er mee wil gaan doen. Data-backuppen op DVD oa en beneden in de speler DVD bekijken ( I know it is not legit om die dingen te kopieren... maar het kan dus waarom niet )

Wie heeft er goede adviezen ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• megaleo

megaleo

Special member

Er is een combo writer van Sony en van NEC geloof ik.

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-03 11:01
megaleo schreef op 09 oktober 2002 @ 23:54:
Er is een combo writer van Sony en van NEC geloof ik.
Ennuh, Waar kun je die krijgen in NL?

• Domino
Een backup maken van gekochte media is in nederland wel toegestaan, alleen maken de filmmaatschappijen het ons moeilijk (tervergeefs imho). Ze zijn immers niet verplicht om het ons makkelijk te maken om een backup te maken.

Ik maak bijna overal een backup van, audio CD's voor in de auto, films om mee te nemen/uit te lenen.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Die combo writer is sinds begin deze week (minimaal, misschien al wel langer) in Duitsland leverbaar, meestal zien we hem dan binnen twee weken in Nederland. Maar je moet altijd even wachten tot meerdere bedrijven hem aanbieden, dan vallen de grootste klappen. (mbt de prijs)

Woops, had niet goed gelezen (duits is niet mijn sterkste kant) leverbaar vanaf EIND oktober in Duitsland.
Brandneu! Dieses Laufwerk kann DVD+R/RW, -R/RW und CD-ROM's beschreiben; DVD-R sogar mit 4x !! Soll Ende Oktober kommen. Ist bei Sony USA bereits bestellbar.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Domino schreef op 10 oktober 2002 @ 09:36:
Een backup maken van gekochte media is in nederland wel toegestaan,[....]

Ik maak bijna overal een backup van, [...], films om mee te nemen/uit te lenen.
Een backup maken is misschien toegestaan, maar het uitlenen ervan niet ! ;)

Verwijderd

Er zijn momenteel 2 "standaarden" namelijk DVD-R en DVD+R (ik spreek dus niet van RW of al die zever)

Alhoewel dat door sommige mensen beweerd wordt dat DVD+R "beter" is (hier geloof ik dus weinig van, sinds ik daar nog geen concreet bewijs van gelezen heb) denk ik dat beide standaarden nog vrij lang naast elkaar zullen blijven bestaan.

Waarom ? wel, ten eerste komen er meer en meer branders die ze allebij kunnen branden, en ten tweede is het fysieke formaat van beide identiek, meeste (nieuwe) standalone dvd spelers kunnen beide formaten lezen alsook meeste interne dvd spelers.

Wat gaat er dan wel gebeuren ?
Dit gaat nog wel een paar jaar duren, maar imho zal 1 van beide "meer" verkocht worden, waarom het één of het ander ? who knows, zeer grote actie met spotgoedkope branders misschien ? Stilaan zal 1 media goedkoper worden dan het ander (alhoewel dat dvd-r nu goedkoper is dan +r, hoeft dit niet zo te blijven sinds de goedkopere prijs van dvd-r te maken heeft met dat het al langer op de markt is). De media die het meest verkocht wordt, zal goedkoper worden en stilaan zat dat de nieuwe standaard worden.

Dit is natuurlijk allemaal hypothetisch.

Blue-ray daarentegen zie ik niet echt een rooskleurige toekomst voor (zeker niet voor de eerste 7 jaar) Dit komt door meerdere redenen.
- DVD-films zijn al zeer populair. Filmproducenten gaat dit niet zeer snel vervangen door blue ray.
- Blue ray heeft capaciteit van 27 gig (ongeveer toch) en zal dus NIET goedkoop zijn, de eerste jaren dat de spelers/branders te koop zullen zijn zal niemand dat kunnen betalen
- Er is momenteel geen echte nood voor grotere dataopslag zoals blue ray. Wij tweakers willen dit waarschijnlijk wel, maar de gewone gebruiker heeft genoeg aan DVD, en bedrijven hebben tape streamers voor backup.
- tegen de tijd dat blue ray betaalbaar is, zal dvd zo ingeburgerd zijn dat het overschakelen naar blue ray niet makkelijk zal zijn, vergeet niet dat de cd al 20j+ op de markt is.

Verwijderd

Het wordt geen VCC/Betamax/VHS verhaal, omdat de standaard dvd-video is voor video, en dvd-rom voor de computer.
Uiteindelijk zullen alle apparaten dvd- en dvd+ discs kunnen lezen.

Use the Friendly Search, er is een ander topic met veel info over voor en tegen van dvd- tov dvd+ technologie.
Voor video zou ik dvd+ aanraden, voor data opslag kan je het beste kiezen voor de standaard met de goedkoopste media.

Geen technologie kan dual layer branden, en dat zal ook niet komen. Voor meer opslag is blue-ray in ontwikkeling.

Hivey, je hoeft niet te geloven dat dvd+r(w) beter is, maar als je de voordelen ervan leest, gaat je misschien iets dagen. Link wordt hierboven al genoemd: www.dvdplusrw.org

In de discussie in het andere draadje worden de argumenten van die 2 artikelen in elk geval niet weerlegd (er zijn wat voorbeelden van gebrek aan compatibiliteit, maar dat kan toeval zijn en wordt door grote onderzoeken niet ondersteund, dvd-r en dvd+r zijn ongeveer even compatible, -rw en +rw ook ongeveer, hoewel daar dvd-rw iets voor lijkt te liggen), dat zegt me genoeg.

Aangezien de videomarkt veel groter is dan de computermarkt, heeft dvd+ het voordeel (het is nou eenmaal echt gemaakt/ontworpen om videocassettes te vervangen).

Voor je eigen dataopslag is dat niet relevant.

Dus als je voor de koop staat: check of je huidige dvd-drives/players dvd- en/of dvd+ r (w)'s lezen, en maak je keuze mbv je budget.
(zijn genoeg links te vinden naar artikelen over welke drive wat kan spelen)
Pagina: 1