Hoi,
Weet even niet of het een UberN00b vraag is maar het volgende:
Ik heb een MS SQL table:
Daar komt, uiteraard, data in te staan. Nu kan het voorkomen, dat LeftPageTop en/of RightPageTop leeg is.
in deze structuur komt het in de database te staan:
Nu wil ik dus tellen hoeveel records er leeg zijn in de velden LeftPageTop OR RightPageTop totdat er weer een LeftPageTop en/of RightPageTop gevuld is. Daarna moet ie stoppen met tellen!
Heb al van alles geprobeerd. Elke mogelijke Loop combinatie die ik ken. Zelfs stom ernaar gekeken (wat uiteraard niet hielp!) Maar ik kom er dus echt niet meer uit.
Mijn vraag is dus:
Hoe zou ik dit op kunnen lossen? En dan bedoel ik evt. een combo tussen een Loop en een snuggere SQL query!
Weet even niet of het een UberN00b vraag is maar het volgende:
Ik heb een MS SQL table:
code:
1
| BookletID | LeftPageTop | LeftPageBottom | RightPageTop | RightPageBottom |
Daar komt, uiteraard, data in te staan. Nu kan het voorkomen, dat LeftPageTop en/of RightPageTop leeg is.
in deze structuur komt het in de database te staan:
code:
1
2
3
| 2550 |<NULL> | Cover.pdf |<NULL> | BLANC-A4.pdf 2551 | Dec2-94080.pdf | Dec2-94080.pdf | Dec2-94080.pdf | Dec2-94080.pdf 2552 | <NULL>| Orderform.pdf | <NULL> | <NULL> |
Nu wil ik dus tellen hoeveel records er leeg zijn in de velden LeftPageTop OR RightPageTop totdat er weer een LeftPageTop en/of RightPageTop gevuld is. Daarna moet ie stoppen met tellen!
Heb al van alles geprobeerd. Elke mogelijke Loop combinatie die ik ken. Zelfs stom ernaar gekeken (wat uiteraard niet hielp!) Maar ik kom er dus echt niet meer uit.
Mijn vraag is dus:
Hoe zou ik dit op kunnen lossen? En dan bedoel ik evt. een combo tussen een Loop en een snuggere SQL query!
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored