hd word wel erg warm

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
ik keek altijd na de cpu en kast tempratuur en nooit naar de hd temp , totdat ik vandaag eens voor het eerst er na keek , hij word 83 graden , dat lijkt me erg hoog :) heb altijd wel goed gedraaid , dis waarschijnlijk ook de reden van mijn hoge kast temp ;) , was de maximale temp dat een hd ongeveer kan hebben?

ik heb een westerndigital 7200 80gb

hallo

Verwijderd

zooo 83 graden daar moet je wat aan doen anders gaat ie echt doood B) :X

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
83 graden klinkt als errrrrug veel. Is dat de read out van je temp probe? Heb je al geprobeerd ff met je hand te voelen of het geen foutje is. 83 voelt als vrij hete koffie. Dus dat je behoorlijk je tengels brandt. Je kunt als het goed is max temps vinden op de WD site.

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
als ik zeg 80 dan is het 80 , hij voelt gewoon lekker heet aan ja ;)

hallo

Verwijderd

nou ik zou maar niet te lang lachen voor dat je weet is je hdd dood+ je data is weg en enventueel als je nog garantie hebt

Verwijderd

probeer is je vinger erop te leggen als dat pijn doet is ie echt 80 graden zoniet dan klopt je temp metertje niet. als je je vinger er gewoon op kan leggen is ie niet in een kritieke temp, lijtk me

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 19:29
Waar meet je die temperatuur mee? Met de nieuwe MBM5 geeft ie voor mijn HD temps 40-55 C aan waar de oude MBM5 met plugin voor HD slechts 30-35 C aangaf.

Als ik nu fysiek aan m'n HD voel voelt ie bijna koud aan, dus er moet ergens iets niet goed zijn 8)7

Ook als ik m'n schijf fysiek verwijder geeft MBM5 nog een temperatuur af (40-45 C) voor m'n 2e disk :?

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
ik meet het met speedfan , maybe klopt het niet maar ik ken me finger er niet opleggen :)
en ik heb die hd al 3 maand ongeveer en dis absoluut niet de warmste periode van het jaar

hallo

Verwijderd

nalin de cs'er?

mijn maxtor diamon max plus 9 (nieuwste maxtor, 7200rpm ata133 2mb cache) met fluid bearing is afgelezen met speedfan ook zon 55 graden, maar het voelt echt koeler aan dan mijn oude ibm 60gxp, die was iets van 35 graden volgens speedfan, s.m.a.r.t deugt dus niet echt, je kan veel beter met echte warmte meetings apparaten de temp testen/aflezen.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Ik heb een WD 800JB (80GB/7200/8mb cache) en die wordt absoluut niet warm.. Meer als lauw water ofzo. Dus normaal voor zo'n schijf is het zeker niet.

www.madwizard.org

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik heb een WD 60gb/7200/2mb cache en die werd toch erg warm (met vinger gevoeld en vinger deed auw) :) dus heb ik er maar een fan op gezet en dat loopt zeer goed.

[specs]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21
NaLiN schreef op 08 oktober 2002 @ 21:04:
ik meet het met speedfan , maybe klopt het niet maar ik ken me finger er niet opleggen :)
en ik heb die hd al 3 maand ongeveer en dis absoluut niet de warmste periode van het jaar
Als je je vinger er niet op kunt leggen is ie minimaal 50 graden, dus in ieder geval te warm. Zit ie toevallig te afgesloten in de kast (dus geen ruimte eronder/boven), of compleet buiten de luchtflow door de kast oid. Want te warm kunnen die 7200 toeren gevallen zo worden als de afvoer van warme lucht niet goed is.

[removed]

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Topicstarter
welke kant voelen btw? onderkant of bovenkant ik voelde gewoon ff aan de onderkant en dat was heet ;x
nalin de cs'er?
joe

hallo

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 09:09
ik zou er gewoon een 80mm ventilatortje bij te plaatsen.. hoeft bij een hd nog niet eens zo snel te draaien als het maar een beetje ventileert

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-03 10:30

Cis

Ik heb een Maxtor D740X 40GB. Ervaren heb ik wel dat sommige HD's erg heet worden (de mijne werd 60 graden). Mijn goedkope oplossing: Een redundant processorcoolertje op gegooid...
Zie hier een tekeningetje :) :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cis/fan.jpg

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb 'm aan de onderkant zitten...scheelt ongeveer 3 graden.

Maar ik geloof dat het een lopende discussie is, of de koeling boven of onder moet :p

Verwijderd

Tja koeling onder is voor die printbord en boven meer voor het mechaniek?

• Cis
  • Laatst online: 29-03 10:30

Cis

De reden dat ik 'm boven heb gedaan (dus bij de kant waar een mooie metalen plaat zit :) ), is omdat ie daar verschrikkelijk warm aanvoelde. Nu, met die ventilator wordt ie maar 32 graden. een grote verbetering dus

Maar goed, ik zal 'm een keertje aan de onderkant gooien. Misschien dat ie dan NOG koeler wordt (ookal betwijfel ik dat, omdat het aan de onderkant helemaal niet warm is/aanvoelt)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
Cis schreef op 09 oktober 2002 @ 00:22:
Ik heb een Maxtor D740X 40GB. Ervaren heb ik wel dat sommige HD's erg heet worden (de mijne werd 60 graden). Mijn goedkope oplossing: Een redundant processorcoolertje op gegooid...
Zie hier een tekeningetje :) :)
[afbeelding]
Dit heb ik ook gedaan 4x 60gb ide 7200rpm en 2x 18gb ultra 160 scsi 7200rpm wordt erg warm zo vlak boven elkaar. Ik heb er een grote papst 12cm cooler op 7 volt tussendoorblazen (schijven zitten 7mm tussenruimte tussen) en nu blijven ze nice and coooolll 8). voorheen voelde het aan als een levende hel }) trouwens waarom blaas jij vanuit het midden van je kast naar de voorkant? ik zou de cooler zoasl ie op het plaatje staat aan de voorkant van je kast maken en dan recht ervoor, dan blaast ie zowel boven als onder frisse lucht. en je airflow wordt niet nadelig beiinvloed. Nu zuig je "warme" lucht op die van onder naar boven gaat en die blaas je over je schijven. Mijn cooler hangt voorin mijn kast vlak achter de kunsttof voorkant en blaast door gaatjes frise lucht tegen, onder, boven en langs alle 6 de schijven...wel zorgen voor genoeg outtake.
Pagina: 1