nog steeds problemen met sitecom router

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik heb hier een sitecom router en kan dr niet mee op internet.
als ik de instellingen van de route wil nakijken, dan vgraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord.

weet iemand wat de standaard gebruikersnaam en wachtwoord van een sitecom router zijn.

de gebruikersnaam en wachtwoord staan niet in de handleiding, en ook op hun site ben ik niets wijzer geworden.

router resetten heeft ook niet geholpen.

als ik de firmware upgrade, is het wachtwoord er dan uit?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
user en pass misschien?

Staat er geen password recovery procedure op hun site?

• kleefding
er staat niets bruikbaars op de site, tja firmware upgrade misshcien

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
problemen met sitecom router

Je oude topic al op slot gezet, en dan is het niet slim om gewoon een nieuwe te openen. Als je het er niet mee eens ben kun je mailen met predator@tweakers.net

• kleefding
BreadFan schreef op 08 oktober 2002 @ 19:28:
problemen met sitecom router

Je oude topic al op slot gezet, en dan is het niet slim om gewoon een nieuwe te openen. Als je het er niet mee eens ben kun je mailen met predator@tweakers.net
dit is sneller (wil het graag vandaag nog voor elkaar hebben)

Andere topic zat onterecht dicht. antwoord stond niet in het boekje

Verwijderd

Ik heb ook sjit gehad met dat sitecom ding.
Na de resetbutton gebruikt te hebben werkte het eindelijk.

anyway, zet je tcp/ip instellingen goed > eigenschappen > IP vd router ingeven, waarschijnlijk iets als 192.168.0.1
(IP handmatig ingeven bij netwerkinstellingen)

daarna via de http://192.168.0.1 url inloggen om in de setup vd router te komen,
dan domein naam ingeven, ik weet niet waar je bent aangesloten? daarna computernaam ingeven (terug te vinden onder je huidige netwerkconfiguratie bij netwerkinstellingen identificatie, iets van CM16844-a blabla ofzo)
automatic IP's laten toekennen en dan zou het moeten werken. vergeet niet vd 2e pc de computernaam te veranderen, gewoon iets ingeven

• kleefding
ik weet hoe dat werkt, maar ik kan niet in de router komen om het aan te passen, ook niet met de resetknop

Verwijderd

Bij mijn router, moet dat via een seriële null-modem kabel. Via een terminal programma (Hyperterminal). Volgens de handleiding moet ik de router uitzetten en weer inschakelen. Na de melding Loading Firmware verschijnt de mededeling Ready. Dan moet ik binnen 1 sec. op CTRL+C rammen, om de router weer de originele fabrieksinstellingen te geven. Dan wordt het password, hoe verrassend, password. Helaas ben je dan dus wel al je instellingen kwijt....

Als dit niet in het boekje staat, is dit een zeer slechte zaak.....

Staat er dus inderdaad niet in..... Maar je mag Sitecom mailen voor support. Je kunt natuurlijk ook hopen, dat iemand dit leest, die dat al gedaan heeft.

• kleefding
oke bedankt werkt weer.
Heb naar sitecom gemailed en die heft me uitgelegd dat je niet alleen op het resetknopje moet drukken, maar ook eerst het schakelaartje moest omzetten

Verwijderd

Admin
Password

:)

Verwijderd

Zit-ie echt op te wachten na 15 maanden denk ik :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.