Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een iPod, maar nu is het scherm helemaal ver*****.
Het is net alsof er met een magneet langs is gegaan, zodat het display allerlei regenboogachtige kleuren heeft gekregen. Dit is waarschijnlijk gebeurt doordat hij naast een lamp lag, met trafo!!

Weet iemand hoe ik dit kan "demagnetiseren" ?, zodat hij weer normaal wordt.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

heb ik ook een paar keer gehad...

uitdoen en een seconde aan de oplader hangen! :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Fjewww. Thnxz 'k schrok al !!

Niet dus

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zo'n IPod scherm is toch z/w? Hoe kan hij dan ooit alle kleuren van de regenboog laten zien :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• rtgo
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Spider.007 schreef op 08 oktober 2002 @ 18:46:
Zo'n IPod scherm is toch z/w? Hoe kan hij dan ooit alle kleuren van de regenboog laten zien :?
Ik weet ook niet hoe het werkt maar iets soortgelijks heb ik wel eens bij een zwart-wit scherm gezien. Mijn natuurkundeleraar was zo slim om iets op het scherm aan te wijzen met een magneet.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is nu nog NIET helemaal over?! 'k dacht dat het daarnet toch echt weg was, maar toen ik opnieuw keek zat het weer, weliswaar op een andere plek ??!

ZIjn er andere manieren om iets te demagnetiseren, of om dit te verhelpen ?

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 06:06
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het heeft echter niets met magnetisme te maken hoor. Blijkbaar wordt dit veroorzaakt door het LCD beschermglas, wat niet overal precies even dik is. Hierdoor worden helaas door lichtbreking die regenboog effecten veroorzaakt.

Op IpodLounge.com waren er ook enkele threads over, en de conclusie was dat vrijwel alle iPod's hier last van hebben en dat het geen defect is maar vrij normaal. :/

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik had dit probleem in het begin nog niet !!
Ik kan het zien ook al houd ik de iPod in verschillende hoeken.

Het lijkt wel of het spontaan is ontstaan .. Als ik de backlight aanzet heb ik er geen last meer van, alleen als hij uit staat. Maar dat is ook irri !!

Is er hier dan een oplossing voor ?!

Verwijderd

Topicstarter
Als het zou komen door het LCD beschermglas zou ik het echt slecht vinden.
Bij mij zie je het super goed en het maakt dus niet uit in welke hoek je de iPod houdt.

Hebben mensen trouwens nog beschermtips voor de iPod? 'k heb nu een iSkin besteld maar die beschermt het display niet en ook niet tegen stof in het scrollwiel.

• Mooody

Mooody

elmoody

maak eens een foto, zodat we kunnen zien wat precies het probleem is...
misschien kunnen we je dan beter helpen :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Nou probleem, ik heb geen digitale camera. En kon op google ook niet echt een plaatje vinden van het effect.

Maar het is te vergelijken met een magneet die je bij je moniotor/tv houdt.
Je ziet dan kleuren rond de magneet verschijnen, dit gebeurt dus ook op mijn iPod.
Als zoiets bij een tv gebeurt, hoe kan je dit dan weer 'normaliseren'?

• Mooody

Mooody

elmoody

toevallig zag ik het ook vanmiddag op mijn iPod...en ik had het ook op mijn oude iPod...

je ziet het als het goed is alleen in het licht....bepaalde lichtinval zorgt namelijk voor optische kleurverandering van de christallen op het (LCD) scherm, is heel normaal :)

kleuren lijken op het olie-in-water-effect....

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

--http://www.google.com/search?q=lcd+display+rainbow+effect&restrict=Nederlands--
eerste hit leverde dit op, denk dat je dit bedoeld:
Afbeeldingslocatie: http://pweb.jps.net/~joehorn/rainbow1.jpg

Verwijderd

Kan het ook niet komen daar druk op het lcd scherm?

Wanneer je bijvoorbeeld op het schermpje van je rekenmachine drukt krijg je ook regenboog kleuren. Dus is het niet zo dat je je Ipod hebt gestoten tegen een punt waardoor het scherm is ingedeukt.

Verwijderd

bij een tv gaat het na verloop van tijd vanzelf weer weg,
ligt natuurlijk aan de magneet,
maar kan enkele weken duren.
bij LCD is het gewoon het bovenste glaasje/plasticje die tegen
het scherm aandrukt

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
ok ik zal maar ff uitsluitsel geven, dit heeft ELKE IPOD !!
ik heb er al 2 gehad (2 spliksplinter nieuwe) en ze hebben het beide.
Er is niets aan te doen, soms (als je er recht voor zit) zie je het niet, maar onder hoek altijd
ik had ook de illusie dat het alleen bij de 1e zou zijn, echter heeft mijn 2e het ook, en andere hebben het ook. Niks aan te doen. Trouwens zo erg als het op dat plaatje is, is het zeker niet. het is ook geen beschadiging of wat dan ook, het is lastig uit te leggen maar ipod users know..

Mee leren leven dus,
zit toch in me broekzak dus boei.

Verwijderd

LCD-schermpjes willen ook nog wel eens rare kleuren geven door temperatuurverschillen.
Aangezien het nu al behoorlijk koud is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel in de gaten dat meer mensen hier last van hebben, 'kzal er maar mee moeten leven !!

Maar ik dacht echt dat hij er in het begin nog geen last van had ?! Zou ook wel niet kloppen dan.

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb het alleen als er echt veel licht op schijn en dan niet eens zo veel

merkte het pas 3x op ofzo
Pagina: 1