Ik heb dus ook geprobeerd om mijn 32123S te flashen naar 40x. Alleen toen ik in dos kwam en ik toetse mktflash 3 r /b /m oldversion.bin om te back up-pen deed ie nix. Wat doe ik fout? (3 is voor primary master waar ie opstaat, tenmiste dat staat bij opstarten) Flash via diskette? Moet cd-rom drive open of iets dergelijks? Heb ik verkeerde versie firmware of mktflash? Please tell me? (hij doet het nog wel)
Met deze(XSU1.zip) firmware zou het moeten lukken. Ik weet niet welke jij hebt gebruikt?
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
die heb ik ook gebruikt maar het updaten zelf wil niet! Het programma loopt vast als ik ga back uppen. En als ik flash doe dan zegt hij: can't read (of weet ik ut) en dan ik kiezen, opnieuw proberen, nog iets, afbreken. Dus wat doe ik fout?
Verwijderd
ja hehe, deze kan ook niet worden geflashed naar een 40x, dat kan alleen een ...W en niet een S. En als je me niet gelooft zou ik zeggen, ga naar www.forum.cdfreaks.com lite-on forum. Niet verder aanpielen, de kans dat het definitef mis gaat is groot, en lukt klein.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2002 22:29 . Reden: voudje ]
jij ligt dus ook tijdje achterVerwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 22:28:
ja hehe, deze kan ook niet worden geflashed naar een 40x, dat kan alleen een ...W en niet een S. En als je me niet gelooft zou ik zeggen, ga naar www.forum.cdfreaks.com lite-on forum. Niet verder aanpielen, de kans dat het definitef mis gaat is groot, en lukt klein.
Goed, het is al gelukt. Na wat onderzoek bleek dat het probleem was:
- kabels stonden op cable select.
- bij opstarten van bootdiskette (win98) lade ik cd-rom drivers en dat moest niet.
Daarna alles geflashed en klaar is ie. Hij wordt nu herkent als een 40125S!!! Alles werkt perfect enzo dus supah
Alleen nu heb ik probleem:
op de brander staat 32x12x40. Dat klopt dus nu niet meer. Kan ik ergens stikker krijgen waar 40x12x48 opstaat? Of een nieuw voorklepje? (garantie ben ik toch al kwijt
haha. FF serieus. Want ik heb ontdekt dat die 32x erop gespoten is, dus het wordt nieuwe voorfrontje denk ik. Waar kan ik die halen? Mailen naar lite-on ofzo?
Goed, ik heb dus gebeld naar LITE-ON Technology B.V. Europe Branch Office in eindhoven. Na wat gebrakig engels te moeten spreken zei meneer tegen mij: send me your adress by email and I will send you a new front.
Dus dat is ook al weer klaar!!!! Dus straks heb ik mijn 32123S helemaal omgetoverd in een 40125S. BETERZ!!!
Dus dat is ook al weer klaar!!!! Dus straks heb ik mijn 32123S helemaal omgetoverd in een 40125S. BETERZ!!!
Uhm, dus het kan nu ook met die S-serie ? Waar ben ik de afgelopen tijd dan geweest!?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Yep.... las het ook hier op GOT. Zoek maar eens met deze zoekmachine op GOT:
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega
en dan iets van 32123S intoetsen en dan vindt je het wel!
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega
en dan iets van 32123S intoetsen en dan vindt je het wel!
Dan zou je je nieuwe 40125s toch ook weer moeten kunnen updaten naar een 48x of zie ik dat nu weer fout?
webOS all the way!
Heb het gevonden: Lite-On 32123S opwaarderen/overclocken naar een 40125S!!
Ik ga het vandaag denk ik ook even proberen. Thanx DJelte!
Ik ga het vandaag denk ik ook even proberen. Thanx DJelte!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dus vraagje:Hermanvh schreef op 09 oktober 2002 @ 12:23:
Dan zou je je nieuwe 40125s toch ook weer moeten kunnen updaten naar een 48x of zie ik dat nu weer fout?
Valt een 32123S overgeklokt naar 40125S weer over te klokken naar 48x?
tuurlijk kan die dat redden. Ik kan ook wel de nieuwste Sony DVD-RW/+RW draaien op 4x (volgens andere tweakers). Dat branden vreet niet zoveel processorkracht. Echt niet.Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 16:41:
sjeeeeeeeeeeeeeez ben je nou nooit tevreden, enne trouwens celly 333 zou hij dat redden?
Verwijderd
OK, was me even ontgaan maar succes hoor, hoop dat je de goede chip serie hebt want niet alle 3123S fikkers kunnen probleemloos worden geupgrade. Ben ik effe blij dat ik bij Exile om de W heb gevraagd.Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 11:35:
[...]
jij ligt dus ook tijdje achterHet kan nu wel met de S!
Goed, het is al gelukt. Na wat onderzoek bleek dat het probleem was:
- kabels stonden op cable select.
- bij opstarten van bootdiskette (win98) lade ik cd-rom drivers en dat moest niet.
Daarna alles geflashed en klaar is ie. Hij wordt nu herkent als een 40125S!!! Alles werkt perfect enzo dus supah![]()
Alleen nu heb ik probleem:
op de brander staat 32x12x40. Dat klopt dus nu niet meer. Kan ik ergens stikker krijgen waar 40x12x48 opstaat? Of een nieuw voorklepje? (garantie ben ik toch al kwijt)
Nope dat kan idd niet. Verkeerde Chipset. Maaruh, 40x is ook mooi voorlopig!Hermanvh schreef op 09 oktober 2002 @ 12:23:
Verwijderd
maareh... als dat ding nou kapot gaat.... kunnen zij bij lite-on dannog zien dat je het illegaal hebt geflashed (lijkt me wel maar wil ff zekerheid)
Als je 'em eerst weer terugflashed naar de oude versie firmware niet denk ik... Tenzij ze een slimme flash-logger erin gebakken hebben. Maar daar hadden ze vast geen geld meer voor!Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 21:15:
maareh... als dat ding nou kapot gaat.... kunnen zij bij lite-on dannog zien dat je het illegaal hebt geflashed (lijkt me wel maar wil ff zekerheid)
Dus give it a try! Ik heb een goeie S want het werkt perfect! Alleen ik ben niet tevreden... Ik wil 48x! Komt dat nog of zal dat niet mogelijk zijn?
Kan iemand mij vertellen waar ik die flashtool vandaan moet halen? Of in ieder geval even vertellen hoe het flashen precies in zijn werk gaat, want ik kom er gewoon niet uit
Niemand enig idee ?
Alles wat je maar wilt hebben:
http://www.alexander-noe.de/Firmwares/
MTKflash is het flash proggie
Het cdfreaks forum bevat veel info:
http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=54277
http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=42502
Kewl, thanks!KBDE schreef op 17 oktober 2002 @ 18:35:
Alles wat je maar wilt hebben:
Het is ook gelukt! Zonet geflashed en meteen een 700MB CD gebakken in 3 minuten en 3 seconden
Ik reageer even in dit topic omdat het toch om het zelfde probleem gaat en het onzinnig is om een nieuw topic te openen...
Ik heb dus toen destijds mijn Lite-On 32123S geflashed naar een 40125S. Oke, alles werkt perfect, hij brand nu mooi op 40x.
Nou heb ik laatst 100 stuks Fuju 80min/700mb 52x gekocht maar hij kan ze maar op 32 branden...
Nu zag ik laats op de menutracker, hier dus , dat er een nieuwe firmware is welke "match more media" als changelog heeft
Nu zou ik deze wel willen flashen op m'n 32123S maar werkt hij dan wel? Of is er al een aangepaste firmware voor de 32123S? (XSU2 ofzo?)
Ik heb dus toen destijds mijn Lite-On 32123S geflashed naar een 40125S. Oke, alles werkt perfect, hij brand nu mooi op 40x.
Nou heb ik laatst 100 stuks Fuju 80min/700mb 52x gekocht maar hij kan ze maar op 32 branden...
Nu zag ik laats op de menutracker, hier dus , dat er een nieuwe firmware is welke "match more media" als changelog heeft
Nu zou ik deze wel willen flashen op m'n 32123S maar werkt hij dan wel? Of is er al een aangepaste firmware voor de 32123S? (XSU2 ofzo?)
Iemand?Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:54:
Ik reageer even in dit topic omdat het toch om het zelfde probleem gaat en het onzinnig is om een nieuw topic te openen...![]()
Nou heb ik laatst 100 stuks Fuju 80min/700mb 52x gekocht maar hij kan ze maar op 32 branden...![]()
Nu zag ik laats op de menutracker, hier dus , dat er een nieuwe firmware is welke "match more media" als changelog heeft![]()
Nope, is geen update voor de 32-> 40x hack.
De 32123S is een mediatek-3 chipset.
De 40125S gebruikt de mediatek-5 chipset.
Liteon is echter zo 'smerig' geweest om voor enkele oem 40x drives een oude 24x of 32x drive te verpatsen. Echter men heeft daarbij de firmware gerenamed zodat die 40125S heet, daarom was het voor de klant niet meer aan de drive te zien dat je eigenlijk gewoon een opgevoerde 32x of 24x drive hebt.
Maar daardoor kun je dus zelfs al had je een officiele 40x gehad van die serie dus wel mooi geen firmware updaten. (die 40x drives met 3-er chipset waren overigens compleet wit van kleur, niet zoals de 32x uitziet, maar echt papierwit)
Maar goed , om een lang verhaal kort te maken.
Nee je kunt niet die nieuwere 40x firmware flashen (daar die voor de 5-er chipset is) en je een firmware nodig hebt voor de 3-er chipset.
Er is overigens ook geen nieuwere firmware voor de oem 40x 3-er chipset drive uitgekomen (de opgevoerde 24x / 32x drive)
Daarom zit je dus vast aan de XSU1 firmware.
Liteon is echter zo 'smerig' geweest om voor enkele oem 40x drives een oude 24x of 32x drive te verpatsen. Echter men heeft daarbij de firmware gerenamed zodat die 40125S heet, daarom was het voor de klant niet meer aan de drive te zien dat je eigenlijk gewoon een opgevoerde 32x of 24x drive hebt.
Maar daardoor kun je dus zelfs al had je een officiele 40x gehad van die serie dus wel mooi geen firmware updaten. (die 40x drives met 3-er chipset waren overigens compleet wit van kleur, niet zoals de 32x uitziet, maar echt papierwit)
Nee je kunt niet die nieuwere 40x firmware flashen (daar die voor de 5-er chipset is) en je een firmware nodig hebt voor de 3-er chipset.
Er is overigens ook geen nieuwere firmware voor de oem 40x 3-er chipset drive uitgekomen (de opgevoerde 24x / 32x drive)
[ Voor 16% gewijzigd door KBDE op 29-03-2003 00:52 ]
Oke, bedanktKBDE schreef op 29 March 2003 @ 00:44:
Nope, is geen update voor de 32-> 40x hack.
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn brander ook geflashed.... 32123S --> XSU1 erop en toen kon ik op 40x fikken...
Bij 75% gaf ie een error... ik de brander terug geflashed naar de originele versie.
Nu doet ie het niet meer.. tot 4% gaat ie.. en dat is de lead in... en niet echt branden...
Ik heb dus denk ik door het flashen de lens laten knappen ofzo?
Maarja.. ik heb nog 6 maand garantie
hopen dat er iets te regelen valt...
Bij 75% gaf ie een error... ik de brander terug geflashed naar de originele versie.
Nu doet ie het niet meer.. tot 4% gaat ie.. en dat is de lead in... en niet echt branden...
Maarja.. ik heb nog 6 maand garantie
Verwijderd
Ik heb mijn 24123S geflashed naar n 32123S is het mogelijk om deze nog verder te flashen?
Moet er iets mis zijn gegaan bij het flashen maar dit is meestal wel op te lossen door gewoon een keer opnieuw te proberen.Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 21:26:
Ik heb vandaag mijn brander ook geflashed.... 32123S --> XSU1 erop en toen kon ik op 40x fikken...
Maarja.. ik heb nog 6 maand garantiehopen dat er iets te regelen valt...
De eerste keer ging het bij mij ook mis. Het lampje van de drive bleef de hele tijd branden toen....
Toen heb ik nog eens geprobeerd en toen wou het wel en nu brand ik op 40x zonder problemen
Ik weet niet zeker maar volgens mij kun je daar ook de XSU1 op zetten van de 40125S.... Maar zoals ik zei, ik weet die niet zeker.Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 12:05:
Ik heb mijn 24123S geflashed naar n 32123S is het mogelijk om deze nog verder te flashen?
Je kunt het altijd proberen. Als de drive het niet meer doet flash je hem terug naar 32x
JipVerwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 12:05:
En denk je nu werkelijk dat die 2 seconden wat het misschien scheelt, dat dat iets uitmaakt ?Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 12:38:
[...]
Toen heb ik nog eens geprobeerd en toen wou het wel en nu brand ik op 40x zonder problemenMaar zoals ik al zei willen die fuji's maar op 32x (terwijl er 52x op het doosje staat) vandaar dat ik dacht dat er een firmware update zou zijn maar die is er dus jammergenoeg niet
Ik snap jou 'drive' niet echt, maar goed ..
volgende keer toch maar weer een ander merk cd's kopen zodat je op 40-speed kunt branden ?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Pagina: 1