Toon posts:

Maxtor problemen na 1 jaar!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn computer liep spontaan vast, in deze zit een 60Gig harde schijf van maxtor in.
De hardeschijf heb ik bij computerland gekocht op 28-8-2001.
Ik heb met powermax getest en daarblijkt dat er iets mis is met de s.m.a.r.t en de schijf tikt ook wel eens.
De schijf is net iets ouder dan een jaar.
Computerland geeft maar een jaar garantie, ze willen de schijf ook voor me opsturen en dat kost me 25Euro.
Ik weet wel dat de verkoper erg stug deed nadat ik zei i, ik stuur de hardeschijf wel zelf op naar maxtor.
Wat hebben we geleerd, ik koop niks meer bij computerland want als het net na een jaar stuk gaat zijn ze niet thuis. :( :( :(

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Oke, je kan die disk dus gewoon naar Maxtor sturen, die geven volgens mij gewoon 5 jaar op die dingen, moet je ff dat rapport van dat programma mee sturen

suc6, (vul ff de shopsurvery in @ t.net)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, je hebt (had) 3 jaar garantie op die dingen. Als je nu er 1 koop 1 jaar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

je moet gewoon terug gaan en dan flik onderhande nemen met hun want zo spreek je toch niet met een klant tss echt laag van computerland
als je zelf gaat opsturen dan kom je duurder uit en dat is geen oplossing

Verwijderd

Gewoon op zaterdagmiddag rond uurtje of 2/3 bij ze langsgaan en het dan nog eens vragen! Zijn ze altijd heel vriendelijk als er iemand een hoop stampij staat te maken als de winkel vol staat! Met beetje mazzel krijg je een 80gig mee :)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07
Cyberpope schreef op 08 oktober 2002 @ 17:35:
Nee, je hebt (had) 3 jaar garantie op die dingen. Als je nu er 1 koop 1 jaar.
Nee, 2 jaar. (Moet v/d Europese wetgeving)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja juist, waarom pik je dat?
Je hebt 3 jaar op die drive, tegenwoordig 1 idd (edit: idd 2 jaar nu door die wet :)), maar toen jij hem kocht nog 3 dus laat je daarmee ook niet naaien.

En als ze echt moeilijk doen kan je hem zelf voor een euro'tje of 7 opsturen naar Maxtor (neem aan dat het in NL is).

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07
De winkel wil deze schijf opsturen tegen een redelijke vergoeding, wat wil je nog meer? :?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm

niet zo zeuren en lekker zelf regelen. Garantie van HD fabrikanten is prima. Goed verpakken, opsturen en binnen een week of twee heb je een nieuwe (soms grotere) schijf terug. Alles wat je nodig hebt staat op die pagina.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

vassago schreef op 08 oktober 2002 @ 17:40:
[...]

De winkel wil deze schijf opsturen tegen een redelijke vergoeding, wat wil je nog meer? :?
Tja, dat vroeg ik me ook al af... Ze doen wat je van ze kan verwachten, alles wat ze MEER zouden doen is mooi meegenomen en zou het een PRIMA winkel maken. Nu doen ze gewoon waar ze goed in zijn bij Computerland, OEM spullen voor weinig verkopen en eventueel meehelpen met service t.b.v. FABRIEKS-garantie.

de betaler vervuilt

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 14:16

grootw

groot, groter, grootw

Je kunt het beste direct via maxtor van je garantie gebruik maken.
Als je nog garantie hebt op de schijf, (dit kun je gelijk online zien als je het serienummer invoert), dan heb je twee mogelijkheden:

-Je stuurt je HD op en Maxtor stuurt na ontvangst een nieuwe terug.
-Je laat Maxtor een nieuwe HD opsturen (binnen enkele dagen heb je deze binnen) en gebruikt de verpakking om je kapotte HD terug te sturen. Hiervoor moet je wel een creditcardnummer opgeven voor het geval je de HD niet terugstuurt.

systeem

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vassago schreef op 08 oktober 2002 @ 17:40:
Het is een kwart van de prijs van een nieuwe HDD, dat is best hoog.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
OlafvdSpek schreef op 08 oktober 2002 @ 17:56:
[...]

dat zijn gewoon de onkosten die ze moeten maken om het ding naar ierland te sturen, lijkt me niet meer als redelijk.

A wise man's life is based around fuck you

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 23:26

Silentpuma

To much mind...

hmm, dit verhaal klinkt me bekend in de oren. Niet lang geleden ging ook mijn Maxtor 60GB 7200RPM HD kaduuk. Had ik ook geneens een jaar in huis :( Tenminste, SMART failure. Bij Informatique deden ze er niet moeilijk over en kreeg een zelfde exemplaar terug. Jammer, had liever een ander merk gewild...
Wat was het type nummer van die van jou?

Use the Search Luke...

• stylezzz
  • Laatst online: 20:00
OlafvdSpek schreef op 08 oktober 2002 @ 17:56:
[...]

Ja? En dan? Een rembours binnen nederland versturen kost al meer als 10 euro, laat staan als een pakketje zoals hier naar ierland verstuurt moet worden.....

Verwijderd

Topicstarter
Silentpuma schreef op 08 oktober 2002 @ 19:45:
hmm, dit verhaal klinkt me bekend in de oren. Niet lang geleden ging ook mijn Maxtor 60GB 7200RPM HD kaduuk. Had ik ook geneens een jaar in huis :( Tenminste, SMART failure. Bij Informatique deden ze er niet moeilijk over en kreeg een zelfde exemplaar terug. Jammer, had liever een ander merk gewild...
Wat was het type nummer van die van jou?
Mijn typenummer is T060H6 7200rpm/100 60Gb Maxtor 5.
Wat jij hier vertelt over smart failure is bij mij ook aan de hand.
De hardeschijf zit nu op een promise kaart, maar als ik de hardeschijf direct op het moederbord aansluit geeft ie gelijk al een foutmelding en start dan ook niet op.
Dus ik heb geluk dat ie wel nog op de promise kaart draaid en mijn data kan opslaan.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je kan ook S.M.A.R.T. disabled zetten op het moederbord en hopen dat ie opstart. Mocht ie ook op die Promise niet meer werken.

de betaler vervuilt

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 16:35
dominator schreef op 08 oktober 2002 @ 20:52:
[...]

Ja? En dan? Een rembours binnen nederland versturen kost al meer als 10 euro, laat staan als een pakketje zoals hier naar ierland verstuurt moet worden.....
Ik heb mijn 40 gb maxtor naar ierland opgestuurd, koste me 10 euro.
na precies 7 dagen ging de bel en stond er een pakketdienst met een gloednieuwe schijf voor de deur.

Naar mijn mening goeie service.

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

maxtor heeft een hele goede/snelle service, dit is ook mijn ervaring!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 17:31:
De schijf is net iets ouder dan een jaar.
Computerland geeft maar een jaar garantie, ze willen de schijf ook voor me opsturen en dat kost me 25Euro.
hm ik werk ook bij een computerzaak en als daar iets na bijvoorbeeld 2 jaar stuk is sturen wij het kosteloos op, dus computerland probeert de boel dus gewoon te flessen. Het kost bij ons aleen geld als iets niet stuk blijkt te zijn, om te voorkomen dat klanten meteen naar de winkel terug hollen bij problemen

• stylezzz
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 16:39:
[...]

hm ik werk ook bij een computerzaak en als daar iets na bijvoorbeeld 2 jaar stuk is sturen wij het kosteloos op, dus computerland probeert de boel dus gewoon te flessen. Het kost bij ons aleen geld als iets niet stuk blijkt te zijn, om te voorkomen dat klanten meteen naar de winkel terug hollen bij problemen
Waarom is dit meteen flessen? Computerland mag toch zelf weten of ze daarvoor geld vragen of niet????

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

dominator schreef op 09 oktober 2002 @ 22:09:
[...]

Waarom is dit meteen flessen? Computerland mag toch zelf weten of ze daarvoor geld vragen of niet????
Inderdaad, PTT stuurt die schijven echt niet gratis door het land hoor, dat die andere winkel niets rekent is gewoon extra service. Geen recht dat je kan claimen (hoewel half nederland daar tegenwoordig anders over denkt :/ )

de betaler vervuilt

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dominator schreef op 09 oktober 2002 @ 22:09:
[...]

Dit is flessen omdat het binnen de garantie termijn is. Als een fabrikant 3 jaar garantie heeft, is het meer dan redelijke (zelfs wettelijk) dat de winkelier dat ook geeft. Schijnbaar gaat de fabrikant er vanuit dat zijn product zolang foutloos werkt.

Nogmaals, maar dat kun je in vele topics terugvinden en anders ook nog bij de consumenten bond:
1) Je hebt een overeenkomst met de winkel, niet met de fabrikant. Dus met eventuele garantie die de fabrikant geeft heb je eigenlijk niets te maken. Het is de winkel die dat moet regelen.
2) Garantie = die periode waarin je kunt verwachten dat het product foutloos zou moeten werken. En als de fabrikant, de maker van het product, 3 jaar geeft aan de mensen waarhun leveren (winkels), mag jij als consument ook van die termijn uitgaan.

Ergo 1+2 = dat je 3 jaar garantie zou moeten hebben bij de winkel. Helaas houden niet alle winkels hieraan zoals het boven beschreven voorbeeld. Dat is dus flessen en 2x willen verdienen. Ja de marges zijn laag, maar dat is het probleem van de winkel en niet van de klant. Moet de winkel zijn prijzen maar verhogen (en hopen dat de concurrent dat ook doet).

Ach over een jaartje of 5 a 10 worden de regels vanuit de overhied nog strenger hierop. Zullen alle winkels weer gaan liggen zeuren, terwijl het aan hunzelf ligt omdat ze altijd op alle mogelijke manieren onder hun (wettelijk) plicht willen uitkomen. Dit door te wijzen op (ongeldige) verkoop voorwaarden en doordat ze weten dat de consument het niet kan afdwingen. Op europees niveau komen er al voorstellen aan om het voor de consument makkelijk te maken het recht af te dwingen. Hierbij leggen ze de kosten dan bij de leverancier.
GA!S schreef op 09 oktober 2002 @ 23:06:
Inderdaad, PTT stuurt die schijven echt niet gratis door het land hoor, dat die andere winkel niets rekent is gewoon extra service. Geen recht dat je kan claimen (hoewel half nederland daar tegenwoordig anders over denkt :/ )
Wat de ptt wel of niet doet, is niet relevant. En in weerwil met je :/ is het in het consumentenrecht WEL iets dat je mag claimen. Ik zou eerder een :/ zetten omdat de meeste ondernemers hun consumentenrecht absoluut niet kennen. Of wel kennen en weten dat de wetgever vergeten is om goede manieren op te nemen om de regels af te dwingen zodat ze scheid aan de klanten kunnen hebben :/

Maar hier zullen wel weer (verkopers) mensen komen die roepen dat dit niet waar is. Maar gebruik de search maar eens, zul je vele topics tegen komen waarbij de verkopers alleen met hun eigen voorwaarden strooien (geen wettelijke basis dus) en andere met duidelijk wetsartikelen waarin dit geregeld is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• stylezzz
Cyberpope schreef op 10 oktober 2002 @ 06:32:
[...]

Dit is flessen omdat het binnen de garantie termijn is. Als een fabrikant 3 jaar garantie heeft, is het meer dan redelijke (zelfs wettelijk) dat de winkelier dat ook geeft. Schijnbaar gaat de fabrikant er vanuit dat zijn product zolang foutloos werkt.
Wat doet computerland dan? Ze bieden toch de mogelijkheid dat hun de service verlenen om die schijf voor je op te sturen en zo een gerepareerde voor jou terugkrijgen. Waarom denkt iedereen dat 'service' GRATIS is vandaag de dag? Zeker in de computerbranche gaat dit allang niet meer...... :/

Verwijderd

quote:
.... Op europees niveau komen er al voorstellen aan om het voor de consument makkelijk te maken het recht af te dwingen. Hierbij leggen ze de kosten dan bij de leverancier......

En dit is dus zeer in het nadeel van de consument. Omdat de marges erg laag zijn zullen de winkeliers de veel hogere kosten door moeten gaan berekenen. Conclusie: betere garantieafhandeling, maar veel hogere prijzen (reken maar gerust op zo'n 5-10%)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 09:13:
En dit is dus zeer in het nadeel van de consument. Omdat de marges erg laag zijn zullen de winkeliers de veel hogere kosten door moeten gaan berekenen. Conclusie: betere garantieafhandeling, maar veel hogere prijzen (reken maar gerust op zo'n 5-10%)
[

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gemiddeld (collectief) valt dat wel mee denk ik. De consument hoeft nu minder vaak een nieuw produkt te kopen.
Pagina: 1